Gå til innhold

Hvor mye sparer dere til hvert barn pr mnd ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som er forbeholdt barna!

Ikke som skal brukes på bilstol, tripp trapp m.m ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Vi sparer 1000,- til begge barna hver mnd. Dette er penger vi håper kan hjelpe til med å ta førerkort, innskudd på bolig eller lignende når de blir eldre.

Gjest Miryks
Skrevet

Ingenting. Vi lever fra hånd til munn hver eneste måned.

Skrevet

100 kr i mnd. Har to barn.

Skrevet

Ingenting nå, men har planer om det når jeg er ferdig med studiene :) Håper på å få spart rundt 3-400 kr i mnd :)

Skrevet

Satte av kr.500 mnd og 1000 første to årene + div fra besteforeldre er det vel iallfall rundt 60.70 000,- der nå. Skal sette mer etterhvert som det blir åpning for det, dvs ikke denne mnd med veiavgift, vann og kloakk, forsikring på hus, bil m.m.........

Skrevet

Sparer ikke til hvert barn, men sparer en sum hver måned i mitt navn som skal fordeles på barna som startkapital en gang i fremtiden.

Sparer ikke i barnas navn, da risikerer du at de tar tidenes fest på 18-års dagen og bruker de til russebuss og sydentur, det sparer jeg IKKE til ;)

Jeg vil gi barna en pengegave den dagen de kjøper sin første bolig, evt når de gifter seg e.l.

Jeg sparer 600 kr i måneden til 3 barn, jeg betaler også ned på egen bolig slik at jeg har mulighet til å være kausjonist eller låne penger på boligen for å hjelpe barna om nødvendig.

Skrevet

Nada. Jeg og mannen setter 1000 kr på hver vår sparekonto, men ingenting til barnet. Hun har en sparegris vi putter småpenger på innimellom, så skal vurdere å opprette en konto til henne når det blir tid for å tømme den.

Farfaren laget en egen konto til henne til dåpen, som han setter inn penger på til jul og bursdag. Ingen aning om hvor mye penger som står der eller når han har tenkt at hun skal få dem.

Skrevet

Sparer barnetrygden hver mnd. Disse pengene er forbeholdt studielån og leilighetskjøp når den tid kommer. :)

Skrevet

Barnetrygden, 970 kr til hver.

Pengene er helt og holdent barnas. Står på konto i deres navn. Jeg kommer ikke til å blande meg opp i hva de bruker dem til.

Skrevet

Vi sparer 2000 kr pr mnd til vårt barn, som kun skal brukes på feks førerkort og egenkapital til bolig.

Skrevet

500 kr til hver, to barn. Pengene står i mitt navn pga. Lånekassen, overformynderiet og rett og slett for å unngå at de går amok hvis de får tilgang til mange tusen kr på 18 års dagen, alle er ikke like fornuftige da. Barna fikk en større pengegave av min mor etter boligsalg, så kontoen til eldste er allerede ganske stor.

Kommer til å overføre pengene som pengegave over flere år ettersom de trenger pengene til bolig el., ellers blir det forskudd på arv. Litt går til dyrere fritidsaktiviteter og noe blir tilskudd til førerkort.

På en måte tenker jeg at jeg ikke har noe med hva de bruker pengene på, spesielt det de har fått i gave, men jeg vil unngå at de går til rent forbruk, har brent meg på det selv da jeg fikk tilgang på en del penger da jeg ikke hadde særlig styring på økonomi enda.

Jorda-rundt reise er helt greit, bil håper jeg de klarer seg uten så lenge vi bor i Oslo, kommer ikke til å sponse det (førerkort er likevel greit å ha).

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Sparer en 1000-lapp til hver pr. mnd.

Pluss penger de har fått av farfaren sin, de har allerede hver sin brukbare startkapital... Pappa'n her i huset er enebarn, av og til kan også det være fordelaktig...

Skrevet

Jeg sparer 300 kr i mnd i fond som står på meg.

Det skal etter planen deles på de barna vi har etterhvert- som de skal få i hver sin BSU-konto.

Ellers har jo ungen vi allerede har sin egen konto der gavepenger direkte til henne settes inn. Blir det for mye der, kommer jeg til å opprette en konto i mitt navn og overføre dem dit, så hun ikke får problemer mht formueskatt, lånekassen og overformynderiet.

Ifølge min far sparer han også til sin(e) barnebarn i eget fond.:)

Skrevet

Sparer ingenting fast, men begge 2 barna har en konto som står under mitt navn. Her har vi puttet inn litt penger nå og da. De har 20 000kr hver der. Sparer også i fond, tjener bra, og har en greit sparekonto så det er måten vi gjør det på. :)

Skrevet

Barnetrygden til begge to går inn på en egen konto som står i våre navn. Ungene skal ikke vite om dette, men det er tenkt som en hjelp til egenandel når de skal kjøpe egen leiliget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...