Gå til innhold

Noen andre som følges ekstra tett opp av ulike årsaker?


Sweetpea

Anbefalte innlegg

Har alt vært på 2 UL og skal hver uke fra uke 15-25 (er nå i uke 14), forhåpentligvis går alt bra frem til uke 25, og i såfall resten av svangeskapet også.

For vår del er det en reltaivt betydelig sjanse for hjertefeil (AV-Blokk) som er utslagsgivende, storesøster ble født med AV-blokk i 2001, har pacemaker og er like frisk som alle andre 11-åringer i dag :)

 

Litt nysgjerrig på om det er flere enn meg som blir fulgt tett opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jada vi er fler :-) Jeg står på en del medisiner, blant annet fragmin(blodfortynnende sprøyter) siden jeg fikk blodpropp i forrige svangerskap, medisiner mot kroniske smerter og blodtrykksmedisin. Så det er meg det er noe "galt" med her ;-) hadde preeklampsi i første svangerskap, så jeg er ganske ofte hos legen, blodprøver osv. og fra uke 26 skal jeg ha ofte ultralyd om ikke preeklampsi-symptomene kommer snikende før, da begynner jo ul kjøret før det. Medisinene mot kroniske smerter skal seponeres i løpet av sommeren, så blir fulgt opp ifht det også. Gleder meg til shorts og støttestrømper i varmen ;-) men det er tross alt bedre enn blodpropp, det er ikke så stilig det heller ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fulgt nøye opp pga tidligere senaborter og SA. Har satt inn cerclage på fredag pga åpning helt øverst i livmorhalsen. For de som vil kan dere lese bloggen min om det å miste ett barn i uke 21 og nervøsiteten med nytt svangerskap.

 

www.angelmommy.blogg.no

 

Lykke til videre i svangerskapet <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er flere :) Er i uke 15 nå og har vært på 4 ultralyder hittil.. Blir trolig 6 stk til :) Store vekstavvik i forrig svangerskap. Muligens vekstavvik denne gangen også.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stående tilbud om det, men prøver å ha ting så "normalt" som mulig denne gangen.

 

Vært på to ultralyder men takket nei til en tredje. Iallefall så langt, før ordinær.

 

Og så blir det "rulerende vakt" på meg i tiden før fødsel, pga raske fødsler tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vert på 3 ultralyder inntil videre... Nå skal jeg på neste som er ordinær den 20 april.. ikke noe annet kontroll før det med mindre jeg ringer inn og ønsker det..

 

Mista lille engelen i uke 19 i fjord.. derfor flere ultralyder nå..

 

Men det ser ut te at det skal gå bra denne gangen! Baby er hvertfald frisk så vidt dem kan se enda.. så det er bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en blodsykdom som gjør at jeg tar blodprøver hver mnd på dem. Må legges inn øyblikkelig om verdiene blir for lave (kan føre til forblødninger og premature rier). Jeg har også hatt fire styrtblødninger (om det skyldes blodsykdommen vet vi ikke, men kan ikke utelukke det), og vært på fire ul. Har mistet engang tidligere også, så syntes det er trygt å vite det passer på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi mistet vår første sønn i dødfødsel i uke 37, pga av store blodpropper i morkake/navlestreng.

 

Så går på forebyggende Albyl-E mot nye blodpropper og får komme til kontroller i tide og utide hos både lege og jordmor.

 

Håper å ha det litt mer normalt denne gangen ift forrige, da hadde vi kontroller en gang i måneden, men pga blødninger så vil de vel holde ett ekstra øye med med meg denne gangen også,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir fulgt opp tett pga høyt blodtrykk (140-150/100) og overhengende fare for preeklampsi, da jeg fikk det i forrige svangerskap. I tillegg har jeg nå nettopp fått påvist celleforandringer på livmorhalsen etter å ha tatt biopsi. Må ta celleprøver hver 8. uke gjennom hele svangerskapet og opereres etter fødsel. Ikke kjekt å gå og bekymre seg for alt dette... :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følges ekstra opp fordi jeg har en BMI på 35. Jeg får samtaler med en ernæringsfysiolog 5 ganger under svangerskapet, for å få hjelp til aktivisering og ett sunt kosthold. Det er ei jordmor på sykehuset som har alle kontrollene med meg og så får jeg 3 ekstra UL for vekstestimering av fosteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...