Gå til innhold

Noen som IKKE har mistet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært gravid to ganger i begynnelsen av 20-årene og det gikk etter "oppskriften" begge gangene. Nå nærmer jeg meg 30 år og prøver på nr 3. Jeg har lest en del her inne og leser mange triste historier og ser at det er mange som har mistet barn, både før og etter uke 12. Nå lurer jeg rett og slett på om det er mer normalt å miste, enn å IKKE miste? Kjenner jeg er mer nervøs denne gangen. For hvordan kan det gå bra i alle mine svangerskap, når jeg ser hvor ofte det ikke går bra? :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fire barn og har aldri mistet, fikk siste barnet da jeg var 35 år.

Skrevet

Selv har jeg hatt 2 uproblematiske svangerskap, født 2 friske herlige gutter. Før jeg begynte på denne siden var jeg ganske ukjent med at man kan miste babyen sin tidlig. Noen år siden dette da. Men hva vet hva andre har opplevd i din nærmeste omgangskrets? Ikke akkurat hva mange ville valgt å fortelle. Så ikke så lett å vite hva som er vanlig.

Er 34 år og fikk barn etter fylte 30 år.

Skrevet

Fått 3 barn sent i 20-årene og tidlig 30-årene, har aldri mistet, blødd eller hatt noen komplikasjoner.

Skrevet

Jeg har to og aldri mistet :) ikke tro på alt som står på et forum :)

Gjest wayfarer
Skrevet

Jeg er 6+3 og foreløpig er alt bra med meg. Har ikke mistet, og dette er første gang jeg er gravid.

Skrevet

4 små, aldri abortert.

Skrevet

Halvveis med nummer tre nå, fått både sent i 20-årene og nå i 30-årene. Har ikke opplevd å miste som jeg vet om, heldigvis, og har blitt gravid to ganger på første forsøk og en gang på 4 forsøk. Det kan godt gå godt!

Skrevet

Jeg ble også ekstra bekymret etter å ha lest her inne om alle som hadde mistet. Med meg har det gått bra i alle fall - heldigvis! Litt over 4 uker igjen til termin :)

Grunnen til at det nok virker som om det er så mange som mister er jo fordi de gjerne trenger å snakke om akkurat dette for å høre om andre i samme situasjon.

Du må bare prøve så godt du kan å ikke lese så mye her inne før du har passert 12 uker ... Ikke lett... Men det er nok det lureste tipset jeg kan komme med i alle fall.

Skrevet

Har en jentunge, hadde komplikasjoner i slutten av svangerskapet, men jeg har aldri mistet :)

Jentungen er i kjempe fin form og hun kom dagen før termin :)

Ble selv bekymret etter å ha lest her inne om alle som hadde mistet, men det virker som i min omgangskrets at det er sjeldent at man mister. Anna enn de som har tatt abort...

Skrevet

Jeg har en gutt og aldri mistet :)

Skrevet

Ca 50% av alle befruktede egg ender som spontanabort, men de fleste skjer så tidlig at man ikke har rukket å få en possitiv graviditetstest. Etter at man har fått positiv test ender ca 10-35% med abort, avhengi av mors alder. De fleste skjer i løpet av de første ukene. Etter uke 12 er faren for spontan abort relativt liten.

Skrevet

Ca 50% av alle befruktede egg ender som spontanabort, men de fleste skjer så tidlig at man ikke har rukket å få en possitiv graviditetstest. Etter at man har fått positiv test ender ca 10-35% med abort, avhengi av mors alder. De fleste skjer i løpet av de første ukene. Etter uke 12 er faren for spontan abort relativt liten.

Så bra du kommer med litt statistikk! Jeg skulle også til å si noe om dette. Mange mange har spontanabortert uten å vite det selv, fordi du ikke er over forventet mens... Jeg har lest at de aller fleste mister i sitt første svangerskap, men dette kan godt være uten at man er klar over det selv.

Jeg har mista en gang (første gangen jeg hadde positiv test), men har en nydelig datter og 10 uker til termin.

Skrevet

Jeg har ikke mistet :) Har 2 barn.

Skrevet

Har ikke mistet som jeg vet.

Gravid med nr 3 nå.

Skrevet

Har to barn. Aldri mistet, og begge var med på en fyllekule før jeg visste at jeg var gravid:) Var 26 og 28 år.

Skrevet

Ti barn, aldri mistet. Var 27 og 33.

Skrevet

1 barn, mistet barn nr 2 i uke 8.

Skrevet

Viktig å ikke bekjymre seg for mye for å miste. Skjer det så skjer det. Betyr som regel alvorlig kromosomfeil og/eller feil i celledelinga.

Er jo veldig vanlig som hun med statistikken over her viser, men er nok tydeligere nå som det er vanlig å dele ALLE detaljer på forum som dette.

Man oppdager sikkert også fler tidlige spontanaborter da mange tester er veldig følsomme og man får svar nesten før egget er festet.

Det er kanskje ikke noe som man buser ut med og forteller alle og enhver ute i virkeligheten,men man tyr gjerne til steder som dette for å finne folk med like erfaringer.

Tror kanskje det er greit å innse at det KAN gå galt, da blir fallhøyden litt mindre om det skjer (ble det for meg).

Skrevet

Først og fremst må man forstå at et forum som dette IKKE er representativt for det store flertall. De som vanker her inne er en liten gruppe folk i den store helheten. Siden dette er så konsentrert forum og mulighetene for å ta opp temaer rundt dette er så tilstede, vil det jo være mere fokus rundt dette hos de som har mistet. I de aller aller fleste fall ender det godt.

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Jeg har to og har aldri mistet. Om jeg har flaks eller om statistikken sier at det helst går bra vet jeg ikke, men jeg er glad jeg har sluppet en slik sorg.

Skrevet

Gravid med nr 2, aldri mistet. Traff på første forsøk begge gangene og satt :)

Skrevet

Jeg er gravid med nr 2, og har aldri mistet:) er 13 uker nå. men jeg har 3 gode venninner som har mistet, to av dem i uke 6 og den tredje i uke 10. Så det er vel heller ganske vanlig.. 1/4 Svangerskap ender jo i abort... Altfor mange:((

Skrevet

Ja, dette har jeg hørt også. Men i våre dager tester jo veldig mange rundt den dagen de skulle hatt mens. Om denne statistikken stemmer så vil jo svært mange oppleve å abortere.

Jeg har vært gravid 2 ganger og har aldri mistet. Har ei jente på 2,5 år og venter en gutt nå i juni :)

Skrevet

Jeg har tre barn og har aldri mistet:) Gravid når jeg var 24, 27 og 30:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...