Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #1 Skrevet 21. mars 2012 Har inne en søknad om grunnlån, og jeg klarer snart ikke vente lengre! hehe Er det noen andre her som har søkt lån i husbanken? Kan man få mer i lån hos de enn i vanlig bank? å hvor mye mer evt.. Lurer også på hvor lang tid det tok før dere fikk svar
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #3 Skrevet 21. mars 2012 Tok ca 1,5 mnd før vi fikk svar.. vi fikk avslag da.. Selvom vi klarer oss veldig fint, og klarer å betjene husleie som er en del høyere enn det låneavdragene hadde blitt.. men, de SIFO satsene de går etter er veeldig høye synes vi.. vi bruker ihvertfall ikke så mye på mat o.l. som de sier..
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #4 Skrevet 21. mars 2012 Holder på å søke husbanklån selv, og har dårlige erfaringer så langt. Det virker som de vil ha veldig gode marginer, tror vi hadde fått større lån i en annen bank, og andre banker er nok mer kundevennlige fordi det er det de må konkurrere på, renta til husbanken er jo uansett mye lavere så folk vil helst ha det uansett.
fått nr 2 <3 Skrevet 21. mars 2012 #5 Skrevet 21. mars 2012 Jeg søkte i januar og fikk innvilget for noen få uker siden. har levert undrrskrift for å få de endelige papirene som banken trenger (startlån) men venter enda. syns det tar alt for lang tid å er sjeleglad at jeg kjøper hus av bekjente å det er greit at det tar tid!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #6 Skrevet 21. mars 2012 Så de går altså etter de Sifo satsene de også :/ Har vært i "vanlig" bank, da det var snakk om et spesielt hus sa han vi kunne få 2.5, men ville ikke anbefale oss det da det var mye oppussning på huset i tillegg.. Har nå søkt 2.6 i husbanken og resten fra kommunen (startlån).. Vet det er usikkert, men hadde egentlig håpet de skulle vært enda mer "snille" enn andre banker. F.eks at de kunne se lengre frem i tid, da jeg er student nå. Men selv om renta er lav og folk selvsagt vil ha lån oss de, så må jo huset være husbankfinansiert? I januar, så da kan det altså ta 6-8 uker... åååh, synes jeg har ventet lenge nok. hehe HI
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #7 Skrevet 21. mars 2012 #4 her igjen.. Jeg er også student med ett år igjen (snart) og en av grunnene til at det blir så vanskelig for oss er at mitt lån og stipend ikke blir regnet som inntekt. Så budsjettet blir laget etter at det bor to personer der, og mannen min skal liksom forsørge oss begge da.. Vi har også litt problemer fordi de pengene vi vil tjene når leiligheten vi har nå selges, blir ikke regnet med. Eller de er hvertfall vanskelige på det punktet..
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #8 Skrevet 21. mars 2012 Regner de ikke med inntekten fra lånekassen?! Da vil vi jo aldri få lån hos de da. Er jo snakk om 6000 i mnd bare der. Har dere vært i kontakt med husbanken direkte da? ååååh, nå ser jeg iallefall ingen lys i tunnelen lengre HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå