Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #1 Skrevet 21. mars 2012 Mannen min presterte å si at ungen er min jobb og hans jobb er å hjelpe til med den? Jeg er hjemme i permisjon og han jobber. Jeg gjør nok det meste med ungen når begge er hjemme, men han gjør noe han også så det er mest uttryksformen jeg reagerte på.
Gjest Ziva Skrevet 21. mars 2012 #2 Skrevet 21. mars 2012 Klikket i vinkel er vel det jeg hadde gjort.
Gjest Heartbroken Skrevet 21. mars 2012 #3 Skrevet 21. mars 2012 Det var da en spennende holdning å bygge foreldrelivet på...
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 21. mars 2012 #4 Skrevet 21. mars 2012 Mannen min presterte å si at ungen er min jobb og hans jobb er å hjelpe til med den? Jeg er hjemme i permisjon og han jobber. Jeg gjør nok det meste med ungen når begge er hjemme, men han gjør noe han også så det er mest uttryksformen jeg reagerte på. Hvis man anser sitt eget barn som JOBB, så er det noe grunnleggende galt med foreldrerollen til dette menneske...
Kosemosepose Skrevet 21. mars 2012 #5 Skrevet 21. mars 2012 Hmmm... Skjønner litt hva han mener - du er i permisjon for å passe på babyen deres, mens han går på jobb - så på en måte er jo din jobb å passe på babyen deres, ihvertfall mens han er på jobb! Da er det også naturlig, tror jeg, at du er den som tar mest ansvar utenom "arbeidstid" også, siden du kjenner babyen og dens behov bedre enn far... Vet ikke i hvilken sammenheng far uttalte dette, men det var en klumsete måte å utrrykke seg på....
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #6 Skrevet 21. mars 2012 Si at du nekter og gå ut i arbeidslivet. For det er han som skal ta seg av økonomien, mens du kan "hjelpe til", med f.eks barnetrygden. Tror kanskje han forstår hva han egentlig sa da.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 21. mars 2012 #7 Skrevet 21. mars 2012 Hmmm... Skjønner litt hva han mener - du er i permisjon for å passe på babyen deres, mens han går på jobb - så på en måte er jo din jobb å passe på babyen deres, ihvertfall mens han er på jobb! Da er det også naturlig, tror jeg, at du er den som tar mest ansvar utenom "arbeidstid" også, siden du kjenner babyen og dens behov bedre enn far... Vet ikke i hvilken sammenheng far uttalte dette, men det var en klumsete måte å utrrykke seg på.... Det er overhode ikke naturlig at mor tar barnet 24/7 de månedene hun er i permisjon. Hvis far ikke tar barnet, så blir ikke barnet kjent med far heller, ond sirkel. HI har permisjon fra jobben i arbeidstiden (8-16) for å være hjemme med barnet. Hun har ikke arbeidstid 24 timer i døgnet på jobb, ergo de må dele på ansvaret når far er hjemme.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #8 Skrevet 21. mars 2012 Hmmm... Skjønner litt hva han mener - du er i permisjon for å passe på babyen deres, mens han går på jobb - så på en måte er jo din jobb å passe på babyen deres, ihvertfall mens han er på jobb! Da er det også naturlig, tror jeg, at du er den som tar mest ansvar utenom "arbeidstid" også, siden du kjenner babyen og dens behov bedre enn far... Vet ikke i hvilken sammenheng far uttalte dette, men det var en klumsete måte å utrrykke seg på.... HI Det var nok sånn han mente det. Han har til tider en veldig dårlig måte å uttrykke seg på. Jeg også ble sint først, men så tenkte jeg at så lenge han tar ansvar så er det kanskje ett fett hvordan han uttrykker det?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #9 Skrevet 21. mars 2012 Så lenge du er i jobb er jeg enig med ham. Du har fri fra din vanlige jobb for å ta deg av barnet. Det er det som er din jobb nå. Arbeidstiden med småbarn er mer "fleksibel" enn mange andre jobber. Du jobber litt med barnet og har litt fri innimellom. Med mindre barnet er sykt rekker man mye annet på en dag enn bare å se etter et barn.
min<3 Skrevet 21. mars 2012 #10 Skrevet 21. mars 2012 Haha typisk manneklønete måte og uttrykke seg på Tror ikke egentlig han mente det på en kjip måte!?
litekreativtbrukernavn Skrevet 21. mars 2012 #11 Skrevet 21. mars 2012 Jeg ser jo litt tankegangen hans da... Du får faktisk betalt for å gå hjemme, altså "jobben din" er jo å forberede barnet deres på tiden etter at permisjonen din/deres er over. Akkurat som om det er "jobben hans" når han har sine 12uker. Men klønete sagt, uten tvil..hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå