Gå til innhold

Skal ikke pappaen gjøre noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jenta våres litt over 2 mnd. Og pappaen har ikke tatt NOE ansvar i jenta våres liv. Jeg fullammer, men likevel så sitter jeg ikke å ammer hele tiden.

Helt greit det at jeg skal ha våkene nettene siden han jobber. Men når helgen kommer, sover han gjerne til 12-13.00 For ett par uker siden sov han faktisk til 16.30!!!! Og han hadde ikke vært ute eller noe liknende. Merket jeg ble mektig irritert da! Har sagt i fra til han at han må hjelpe til når han har fri, men kommer sjeldent noe svar fra han tilbake da.

Og jeg må alltid spør om han kan bytte bleie,kle ho og trøste ho om ho er trøtt,vondt eller bare vil ha kos. Aldri tar han initiativ. Jo, når vi skal i butikken eller får besøk av foreldra hans. Da skal han være superpappa. Men så fort vi kommer hjem eller blir alene kommer han alltid til å si "skal du gå til mamma nå, ja det vil du".

Prøver å vekke han om morgningen om at nå må han stå opp med ho for ho trenger ny bleie og bytte fra pysj til vanlig klær, og da svarer han JA, og ligger noen min til mens jeg påminner han om at han skal stå opp. Og plutselig bare snur han seg og sover videre.

Jeg elsker selvfølgelig overalt å være med dattra mi, men det hadde vært litt fint om pappaen også ville vist litt interesse.

Eller skal det være sånn her i begynnelsen?

Måtte bare få ut litt her jeg. Og merker bare at det hjalp ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det skal ikke være sånn.

Og en voksen mann som sover til 16.30??? Barn eller ei, hallo?

Skrevet

Nå er jenta våres litt over 2 mnd. Og pappaen har ikke tatt NOE ansvar i jenta våres liv. Jeg fullammer, men likevel så sitter jeg ikke å ammer hele tiden.

Helt greit det at jeg skal ha våkene nettene siden han jobber. Men når helgen kommer, sover han gjerne til 12-13.00 For ett par uker siden sov han faktisk til 16.30!!!! Og han hadde ikke vært ute eller noe liknende. Merket jeg ble mektig irritert da! Har sagt i fra til han at han må hjelpe til når han har fri, men kommer sjeldent noe svar fra han tilbake da.

Og jeg må alltid spør om han kan bytte bleie,kle ho og trøste ho om ho er trøtt,vondt eller bare vil ha kos. Aldri tar han initiativ. Jo, når vi skal i butikken eller får besøk av foreldra hans. Da skal han være superpappa. Men så fort vi kommer hjem eller blir alene kommer han alltid til å si "skal du gå til mamma nå, ja det vil du".

Prøver å vekke han om morgningen om at nå må han stå opp med ho for ho trenger ny bleie og bytte fra pysj til vanlig klær, og da svarer han JA, og ligger noen min til mens jeg påminner han om at han skal stå opp. Og plutselig bare snur han seg og sover videre.

Jeg elsker selvfølgelig overalt å være med dattra mi, men det hadde vært litt fint om pappaen også ville vist litt interesse.

Eller skal det være sånn her i begynnelsen?

Måtte bare få ut litt her jeg. Og merker bare at det hjalp ;-)

Nei, sånn skal det ikke være!! Sove til 16.30?? Seriøst?? Hadde faktisk klikka.. Her bytter vi på å sove lenge i helgene, mens den andre står opp med ungene, steller de og lager frokost. Men da sover vi til rundt 10.

Hadde sagt klart i fra at dette er hans unge også, og han har bare med å skjerpe seg. han høres jo kjempelat ut!

Skrevet

sånn var exen min og.. men gidda ikkje og gjer ting selv om vi var hos foreldra hans eller på butikken.. snakka kje me hu en gang :S når hu var ca 4 mnd skada han tommelen sin og var sjuke meldt ett par mnd. då ville han hvertfall kje gjer nåke pga han hadde vont. men kan vell vise interesse for de? hmm.. men når eg gjekk i fra han skulle han plutseli hah 50 /50 men enda opp med 60/40.. merklig at han vil ha hu 40% når han ikkje har brydd seg før :S men min nye samboer er mye mer "pappa" en exen var noen gang.. feil i mine øyner..

Skrevet

Høres ut som en idiot denne mannen. Idiotisk spørsmål om det skal være sånn også, vi lever ikke på 50 tallett!

Skrevet

Sånn var eksen min også, superpappa når vi var til familien hans ( jeg har ikke noe familie) Men hjemme gjorde han ingenting.

Byttet ikek bleie på barna før de var over 1 år, badet de aldri.

Hvis de bæsjet, så byttet han ikke. Han sov lenge, og tok ikke del i husarbeid.

Han lå på sofaen på søndager å så på fotball, mens jeg tok meg av 3 små, og laget middag. På det verste, så måtte jeg holde et av barna på armen mens jeg rørte i sausen til maten. Ikke bare det, han var utro etter noter. Ingen i familien vet det.

En skikkelig sjarmør, men god på bunn :P

Du får prate med samboeren din, prøve å få han til å delta mer.

Skrevet

Uff, jeg føler meg deg HI.

Mannen min er ikke så ille, men det blir til at jeg gjør mest. Nå er barnet 5 mnd, og jeg ser en liten bedring og håper at det fortsetter med denne bedringen.

Skrevet

Sånn var eksen min også, superpappa når vi var til familien hans ( jeg har ikke noe familie) Men hjemme gjorde han ingenting.

Han lå på sofaen på søndager å så på fotball, mens jeg tok meg av 3 små, og laget middag. På det verste, så måtte jeg holde et av barna på armen mens jeg rørte i sausen til maten. Ikke bare det, han var utro etter noter. Ingen i familien vet det.

Jeg bare lurer, hvorfor fikk du flere enn et barn med denne mannen?

Skrevet

Eksen min var helt lik. Løftet ikke en finger, lot meg ha alt av nattevåk og sov selv til langt ut på ettermiddagen i helgene. Skjelte meg ut når jeg foreslo at han skulle stå opp en sjelden gang. Helt uholdbart.

Skrevet

Er det ikke litt for sent å spørre om det nå da? Alltid en bedreviter. Djizez.

Skrevet

Bare ett spørsmål, og det er ikke meningen å dømme noen, bare spør av ren nysgjerrighet:

Skjønte dere på forhånd at det kom til å bli sånn (var feks kjæresten deres lat, ikke involvert osv osv), eller har det blitt slik etter at barnet/barna kom? Hører så mange historier om mødre som er misfornøyde med hvordan fedrene er, så jeg bare lurer på om det er noe man kunne ant fra før eller ikke?

Skrevet

Min eks var dedikert far til sin datter fra tidligere forhold, og satt hennes behov ALLTID på bekostning av mine og familiens behov. Han levde og åndet for datteren sin. Etter at vi fikk felles barn så viste han seg å være totalt ubrukelig som ektemann og far, og prøvde attpåtil å gjøre våre felles barn arveløse etter at det ble slutt mellom oss. Så jeg tror ikke at det går an å se på alle menn om de blir gode fedre/menn eller ikke.

Skrevet

Er det ikke litt for sent å spørre om det nå da? Alltid en bedreviter. Djizez.

Sånn er det når man elsker noen høyere enn man elsker seg selv, den dag i dag elsker jeg han. :( Men jeg måtte dra for å berge meg selv for utroskap og en samboer som bodde på hotell hjemme.

2 av barna var planagte, men ikke nr 3.

Skrevet

Min var litt sånn òg, men han skiftet bleier og badet hun. Jeg stod opp med henne stortsett, men det ble andre boller da hun ble 4,5 mnd og hun sluttet å ta puppen. Siden da tar vi henne annenhver dag, også i ferier. Men det var fordi jeg ga han klar beskjed ;) noe som har irritert meg grenseløst var at han klaget over at han nesten ikke fikk sett henne fordi han jobber. Jeg sa at han måtte utnytte helgene godt, og det var han enig i. Når helgen kom var han mer opptatt av pc og venner. Han hadde alltid en unnskyldning for å slippe å ta henne, bortsett fra hvis familiene våre var i nærheten. Jeg spurte han tilslutt hvorfor han brydde seg mer da, og da svarte han at det var fordi han var stolt av henne.

Nå er hun 11 mnd, og interessen blir faktisk større og større ;)

Skrevet

Sånn skal det aldeles ikke være. Se for deg denne pappastilen, og at jenta blir større.... kanskje ikke et godt utgangspunkt for en samlet familie med godt forhold mellom far og datter......

Jeg ville tatt affære umiddelbart. ikke faen om det hadde vært greit på noe som helst vis.

Spørsmålet er altså om han skal være pappan, eller bare en dott som bor sammen med dere.

Alternativet er antakeligvis større konfliker etterhvert, at du blir utslitt og havner i en tradisjonell rolle hjemme, lite sammensveiset familie etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...