Gå til innhold

Noen som planlegger hjemmefødsel her?


VinterSol+2

Anbefalte innlegg

Argumenter for og i mot, hva tippet deg til hjemmefødsel?

 

Her kan det ende opp med å være eneste alternativ, i tillegg til at tanken er forlokkende. Men jeg er litt ambivalent. Særlig pga muligheten for å ha nyfødtintensiven i naborommet på sykehuset, skulle noe gå galt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dine andre fødsler vert uten komplikasjoner? veit det er første kravet for at du skal få lov å føde hjemme.

 

jeg får ikke føde hjemme, da jeg med førstemann hadde komplikasjoner, og 10 leger måtte spinge til hjelp for å få ut ungen fortest mulig.. gikk heldighvis med sugekopp :) men en dramatisk opplevelse så jeg har heller ikke lyst te å føde hjemme ;)

 

vil føle meg trygg på at hjelpen er rett ute på gangen!

 

fordelen for meg ville vert kosen tror jeg.. mindre stress, og hjemmehyggeligt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt tenkt meg det denne gangen, men det er så mange kriterier mot at jeg får lov, så det blir nok sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ettersom forrige fødsel tok under to timer fra første hint av en rie, og vi bare så vidt rakk frem til sykehuset, har jordmor sagt at det kanskje er bedre å satse på hjemmefødsel enn busslommefødsel;-)

 

Jeg har født kjapt og ukomplisert tidligere, nr en måtte skrus litt på plass, men ingen stor dramatikk. Så den delen er jeg ikke så redd for egentlig. Tror jeg er mer redd for å sette himmel og jord i bevegelse for at jeg skal ha en "kjapp hjemmefødsel" og så blir det en sånn 30timers langdryg marerittfødsel eller noe...:P

 

Er ko tre år siden sist, føler meg som en førstegangsfødende igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde og har veldig lyst på hjemmefødsel, men mannen vil ikke. Han syns det er tryggest på sykehuset, mens jeg hadde følt meg mer trygg her hjemme. Uansett så vet jeg at vi mest sannsynlig trenger hjelp på barsel etter fødsel, så da får jeg ikke føde hjemme. Her var førstemann liten og svak, så han måtte ligge i varmekasse, og de tok masse prøver av han. Denne gangen kan ungen bli større og i bedre form, men det vet man jo ikke. I tillegg skal de teste for HD og litt sånt på sykehuset, så greit å slippe å dra frem og tilbake rett etter fødsel.

 

 

 

Det store minuset er jo at man ikke får noe hjelp, og det kan fort bli farlig for både mor og barn om det viser seg at noe går galt. Minutter teller jo som oftest, og bor man langt vekk fra sykehus, så kan det gå galt.

 

Annet er jo det at man faktisk må rydde da. Hehe, tenkte på det selv og at det hadde ikke vært så gøy å måtte vaske soverom\bad etter fødsel med blod og gørr. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...