Gå til innhold

Forventet skatt:60 000, betalt: 100 000

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke kommet inn på alltin, men slik er tallene for fjoråret - jeg er så ufattelig dårlig på å skjønne dette - men hva påvirker oppgjøret mitt ifht disse tallene? Er jo ikke så enkelt som å trekke de fra hverandre, da hadde vi jo ikke trengt noe oppgjør;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forventet skatt, altså det som er utgangspunktet for skattekortet ditt, er basert på fjordårets tall med en økning. Dvs at hvis forventet skatt 2011 for deg skulle være NOK 60', var det basert på skattbar inntekt 2010. Dersom din skattbare inntekt har samsvart med forventningene, og du ikke har hatt store endringer mht fradrag/inntekt, kan du vel forvente at hun har betalt noe mer skatt enn du skulle og således får igjen penger ved skatteoppgjøret. Men, jeg er litt i tvil, det er jo en grunn til at du har skattet mer - kanskje har du økt inntekten din, endret skatteklasse? - og i så fall er det mer usikkert. Du må jo nesten bare vente på å se tallene, og passe på at du får med korrekt skatteklasse og alle fradrag (eks utgifter til barnepass, utgifter til reise/pendling/gjeldsrenter mv). Når du har de korrekte tallenen kan du lage en oppdatert skatteberegning i Altinn (når den åpner da).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...