Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #1 Skrevet 21. mars 2012 Flere enn meg som har barn som har liten eller ingen effekt av paracet alene? Barnet er heldigvis nesten aldri sykt, men h*n får somregel veldig høy feber når h*n først er syk. Virker som paracet tar litt av ubehaget, men senker temperaturen i veldig liten grad. Derfor blir det til at h*n får ibux og paracet annenhver gang. (gjør dette etterråd fra lege så vet at jeg "får lov") Problemet her er at ibux finnes bare som mixtur til barn (og den smaker såklart høgg!). Alternativt deler jeg en vanlig pille i 4 og gir en del gjemt inni noe godt. MEN når man er syk er det ofte ikke veldig fristende å spise noe... Stikkpiller finnes vistnok i bare 600 mg og det er aaaaltfor høy dose for en 2 åring.... Dette er egentlig bare et frustrasjonsinnlegg: Hvorfor kommer ikke ibux i 50 mg stikkpiller?????! Høres brutalt ut men er lettere å "tvinge" medisin inn i rumpa enn munnen
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #2 Skrevet 21. mars 2012 Åi, 600mg var mye. Jenta mi har ingen virkning pÅ paracett, hun mÅ ha ibux ved høy feber. Vanlige ibux er pÅ 200mg, og fra 20 kg. Vi kan gi henne en halv slik en, hun er 2 År. Jeg tar den halve Å knuser den mellom 2 ss. Pulveret blander jeg med en halv ss vann, Å tømmer det i henne. Jeg tvinger henne pÅ en mÅte, men en halv ss med flytende veske, er ikke mye. Har et glass med saft ved siden av, sÅ fÅr hun drikke mye etterpÅ.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #3 Skrevet 21. mars 2012 Jeg har selv fått 600mg ibux stikkpiller fra legen. Ikke å anbefale ibux som stikkpiller. Det var som å ta avføringsmiddel og det irriterte lenge. Fikk voltaren og paracet stikkpiller som jeg tar i steden. MYE bedre. I utlandet får en voltaren stikkpiller 12,5mg til barn over 12mnd, men vet ikke om disse er å få kjøpt i norge.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #4 Skrevet 21. mars 2012 Hi her. Synes det er rart de ikke lager ibux stikkpiller for barn. Kunne hatt de reseptbelagte da isåfall? Ikke så enkelt å få ting inn i munn på et krakilsk barn med nesten 40 i feber :/ Men i natt knasket hun faktisk i seg en kvart ibux da jeg spurte pent (!!!) Lurte det inn i en apelsinbåt nå.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #5 Skrevet 21. mars 2012 Pinex finnes som stikkpille i barnedose. Kanskje du kunne gitt det?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #6 Skrevet 21. mars 2012 Jeg har selv fått 600mg ibux stikkpiller fra legen. Ikke å anbefale ibux som stikkpiller. Det var som å ta avføringsmiddel og det irriterte lenge. Fikk voltaren og paracet stikkpiller som jeg tar i steden. MYE bedre. I utlandet får en voltaren stikkpiller 12,5mg til barn over 12mnd, men vet ikke om disse er å få kjøpt i norge. Ok, kanskje derfor det ikke finnes som stikkpiler til barn :/ Hva er virkemiddelet i voltaren?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #7 Skrevet 21. mars 2012 Virkemiddelet i voltaren er Diclofenac. natr. Voltaren er som Ibux en type legemiddel som er i gruppen NSAIDS. http://nhi.no/sykdom...saids-6447.html
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #8 Skrevet 21. mars 2012 Pinex finnes som stikkpille i barnedose. Kanskje du kunne gitt det? Fant ut nå at det inneholder paracetamol som paracet så da fungerer det ikke noe særlig :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå