Gå til innhold

Ikke meningen å hetse, jeg bare lurer...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå kan ikke jeg lese et eneste sted der at hun synes det er greit og lot han putte alt det i munnen.

Men leste derimot at hun måtte plukke det ut av munnen gang på gang.

Det er to forskjellige ting.

At barn er raske og stapper en og annen ting i munnen er ikke uvanlig.

Skrevet

Min datter fikk smake på det meste. Fikk hun smake en gang eller to så var det ikke så morsomt lengre og da var den "leken" over. Fikk hun ikke lov så ble hun nesten som besatt.... ;)

Skrevet

Alle barn putter ting i munnen, enten det er leker, papir el annet rusk, stein eller tang.

Skal man ha de med ut for å utforske må man ta med at de kan gjøre sånt. En må bare være påpasselig og fjerne etterhvert, det er ikke farlig så lenge de ikke svelger det.

Er sunnere å la de være ute å utforske verden, enn at man lar de sitte trygt inne på et sterilt stuegulv uten annet enn pedagogisk riktige leker å holde på med.

Skrevet

Det meste er det jo greit at de undersøker med munnen, men man må jo være litt obs på giftige ting og ting som kan sette seg fasti halsen.

Skrevet

Ser ut som en helt normal unge og mor det der gitt. Om jeg skulle forhindret alt min pode putter i munnen så har jeg vært nødt til å binde hendene fast på gutten! ;)

Skrevet

Å kjære vene..

Er det ok Å la barn puste egentlig? Eller la de snuble pÅ skumle asfalten? Hva med Å spise mat?

Ikke for Å hetse..

Skrevet

Nei barn skal helst sitte muse stille i lekegrinna så med kun dobbelt sjekket leker som er umulig å skade seg på, helst til de er gammle nok til å flytte ut av huset. Jeg har fulgt med bloggen til Stine lenge og det er bare en eneste ting jeg stusser på der, men gidder ikke å henge meg noe særlig opp i det for det er hennes liv. Men hun er nok en god mor vil jeg tro ;)

Skrevet

Hehe! Når jeg var unge husker jeg vi stakk og gjemte oss i søppelhusene o.l hver kveld når vi måtte inn, for vi ville være ute lengre. Vi var ute alene hele dagen med de andre ungene i nabolaget og kom hjem møkkete og helseløse etter sykkelkrasj, ramlet ned fra trær, skjært oss på skarpe ting, trynet på grus etter vi løp om kapp så huden ble skrapet vekk på knær og hender, slo pusten ut av oss når vi ramlet på ryggen etter huske-konkurranse (om hvem som hoppet av husken lengst), solbrente, skrubbsultne og tørste, selv etter prøvesmaking på alskens bær og vekster i skogen osv. osv. Men søren så gøy vi hadde det og hvor konsekvent vi har blitt etterpå! *savner*

Skrevet

Hehe! Når jeg var unge husker jeg vi stakk og gjemte oss i søppelhusene o.l hver kveld når vi måtte inn, for vi ville være ute lengre. Vi var ute alene hele dagen med de andre ungene i nabolaget og kom hjem møkkete og helseløse etter sykkelkrasj, ramlet ned fra trær, skjært oss på skarpe ting, trynet på grus etter vi løp om kapp så huden ble skrapet vekk på knær og hender, slo pusten ut av oss når vi ramlet på ryggen etter huske-konkurranse (om hvem som hoppet av husken lengst), solbrente, skrubbsultne og tørste, selv etter prøvesmaking på alskens bær og vekster i skogen osv. osv. Men søren så gøy vi hadde det og hvor konsekvent vi har blitt etterpå! *savner*

Savner også det og være barn! Det var så mye morro å spennende man oppdaget på sin vei! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...