Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ett barn på snart 8 mnd og bf har kun sett barnet en gang. Og ser ikke ut som han viser noe interesse bortsett fra at jeg får en melding hver mnd på samme dato for å spørre hvordan det går med oss.

Virker som han har det på reminder på telefonen sin...men nå i det siste har jeg ikke giddet å svare for vil ikke ha det sånn. Enten må han stille opp eller så må han bare drite i.....

Men tenker litt på at det vil slå tilbake på meg hvis ikke svarer..noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skulle vel ikke slå tilbake til deg. Du kan i tilfellet si at du glemte å svare på det i farten, og han kunne ringt hvis det er så viktig. Han har sine rettigheter, men en rettighet innebærer ikke en sms. Da må han vise interesse, oppgradere samvær, samarbeide, sette barnet i fokus. Han kan selvfølgelig(kommer an på typen) si i ettertid at du ikke svarte på henvendelser, men jeg mener en sms ikke er det. Er det viktig for han, så ber han å møte barnet, eller i det minste ringer.

Skrevet

Lag en liten standardmelding som du bare videresender hver mnd når hans mld kommer. Da har du svart, samtidig som det ikke koster deg en kalori :)

Skrevet

jeg hadde nok ikke giddi å svare på en slik melding jeg heller, men om han hadde ringt hadde jeg tatt telefonen.

Hva er poenget med en slik melding egentlig. Han er jo tydelig ikke intresert i å faktisk vite noe om han ikke gidder å ta ordentlig kontakt.

Her er bf helt ute av bildet nå. Han er den som har tatt kontakt om det er noe i sitt liv han vil klage på, så de gangene han har tatt kontakt har han ikke spurt etter barna.

Og etter 3 år har jeg sluttet å være den som tar kontakt, og jobbe for at han skal ha noe med de å gjøre. Jeg har ikke energi til å kaste bort på han lengre.

Men jeg ga han beskjed sist jeg snakket med han at han bare må ta kontakt med oss om han finner ut han faktisk vil/gidder ta del i barnas liv.

Jeg kommer aldri til å hindre kontakt men jeg kommer ikke til å jobbe for det mer heller

Skrevet

Hadde ikke orket å svare på slikt "spam". Er han oppriktig i sin lille interesse så kan han sende en skikkelig melding, ringe eller enda bedre: BESØKE UNGEN SIN.

Datteren min har også en slik "far" og etter å ha fått svaret "fint" på alle meldinger så ga jeg opp. Mulig at jeg er farget av det, men elendige fedre, og mØdre, får ta seg sammen om de Ønsker god respons på de ynkelige fremstØtene sine

Skrevet

pleier å ha en standardmelding..men igrunnen blitt så lei hele greiene.

Mener og han må besøke barnet sitt, men han syns det er så vanskelig...blir jo ikke lettere heller.

Skrevet

Jeg synes du skal heve deg over det - og svare på meldingene og invitere til besøk.

Det er i barnets interesse at du gjør det - for barnet har godt av kontakt med pappaen sin - og kjenne til opphavet sitt.

Det er godt mulig det endrer seg til det bedre etterhvert.

Hilsen annen alenemor:)

Skrevet

Jeg synes du skal heve deg over det - og svare på meldingene og invitere til besøk.

Det er i barnets interesse at du gjør det - for barnet har godt av kontakt med pappaen sin - og kjenne til opphavet sitt.

Det er godt mulig det endrer seg til det bedre etterhvert.

Hilsen annen alenemor:)

Jeg har invitert han, men han har køddet det litt til for seg selv så han vet ikke hvordan han skal komme ut av det igjen.

Jeg nekter ikke barnet å ha kontakt med far. Men vil ikke at det skal være sporadisk kontakt for det tror jeg ikke vil gagne barnet.

Skrevet

Det kan godt være det er bedre med noe enn intet, tenker jeg - for da blir han ikke helt fremmed.

Bare vær forsiktig med å la barnet forvente noe fra ham. Ikke lov at pappa kommer i morgen, om sjansen er der at han ikke kommer ..osv.

Hilsen alenemora over

Skrevet

Det kan godt være det er bedre med noe enn intet, tenker jeg - for da blir han ikke helt fremmed.

Bare vær forsiktig med å la barnet forvente noe fra ham. Ikke lov at pappa kommer i morgen, om sjansen er der at han ikke kommer ..osv.

Hilsen alenemora over

Jeg vil gjerne at han skal bli kjent med barnet sitt. Mer enn noe annet. Han har jo en hel familie på den siden som har så lyst til å være en del av livet, men bf har på en måte satt en liten stopper for dette selv..men skjønner veldig godt hva du mener :)

Skrevet

Når det er slik som du beskriver det her, og i tillegg har prøvd å få han til å ha mer intresse for ungen så har jeg virkelig ikke giddet å svare på sms fra han. Det blir for dumt. Som om han sender en sms for å bøte på ett lite snev av dårlig samvittighet eller noe, aner ikke men det virker veldig sært å kun sende en sms pr mnd. å med standar settning å kun det. Hadde glatt gitt blaffen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...