Gå til innhold

Noen som leier leilighet og har barn?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vil begge veldig gjerne ha barn, men min fornuftige samboer tviler litt, fordi han egentlig mener at vi bør eie noe selv først.. Vi er snart i midten av tjueårene, og kommer nok til å få kjøpt noe de nærmeste årene..driver å sparer opp til egenkapital, siden vi ikke har noen kausjonister eller noen som kan hjelpe til med egenkapital.

Fornuftig er det, MEN vi vil jo veldig gjerne ha barn Nå også.. noen som har gjort det på denne måten, leid i noen år når barna var små? Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste dumme er at det er vanskeligere å spare og man får mindre i lån daman søker lån.

Men jeg ville ikke ventet :)

Skrevet

EEEEH HALLO??? Selvfølgelig er det mange som leier som har barn!! WTF ...

Skrevet

Ja. Jeg leier, er delvis arbeidsledig og alenemor :) Gravid med nummer to.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Jeg leide det første leveåret til Mille, flytter inn i selveid nå om 2 uker. Det er jo klart det ikke er noe problem, men jeg fant ut at jeg ender opp med å betale like mye i mnds leie 10200,- som jeg ville gjort for å betale ned på eget lån for egen leilighet så da valgte jeg å kjøpe. Syntes det var så ufattelig sure penger. Helt ærlig er jeg veldig glad jeg nå eier jeg sparer masse penger på det og slipper en del store bekymringer.

Men for dere som ikke har muligheten til å kjøpe nå hadde jeg neppe latt være å få barn pga å leie istedenfor å eie, har dere penger så dere klarer dere godt er det jo kun en prioriteringssak da.

Det blir vanskeligere å vanskeligere å komme seg inn på markedet, det snakkes jo løst om å hev egenkapitalen til hele 30% noe som er hårreisende, så ville absolutt prøvd alt i verden for å komme inn på markedet nå. Dere får jo igjen på skatten slik, og hvis dere klarer å overbevise banken med at dere vil ende opp med å betale det samme i leie som dere vil ved å eie kanskje de gir dere lån, da ser de jo dere klarer utgiftene.

Ikke helt det du spurte om da, men vil dere ha barn gå for barn! Mange mennesker leier hele livet og lever godt med det =)

Skrevet

Jeg leier. er aleine med barnet og går i læra. uplanlagt gravid og kasta ut hjemme ifra:P Men det fungerer veldig bra. kjenner det er litt vanskelig å sette store summer på sparekontoer og BSU, men vrir ikke på hver krone.

skjønner samboeren din også, men alt går bare man ser etter muligheter og gjør det beste ut av det :)

Skrevet

Vi leier og har to barn i alderen 2-4 år. Ikke noe problem selv om vi selvfølgelig gjerne skulle ha eid noe selv. Slik boligmarkedet er her akkurat nå er det en umulighet for oss å komme oss inn på boligmarkedet. Men ingen lider noen nød her. Vi har det godt, er ikke fattige, kan spise godt og kle oss varmt og viktigst av alt; Vi har masse kjærlighet til hverandre og er en trygg og stabil kjernefamilie :-)

Skrevet

Vi leide til vi fant drømmeleiligheten da jenta vår var 1,5 år..

Synes ikke dere skal vente med å få barn av den grunn..

Ang leie så er det jo det samme om man har barn eller ikke, pengene kaster man ut vinduet og ser de aldri igjen :) Men hvis du kjøper så betaler du til deg selv..

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Mindre i lån??

Vanskeligere å spare? Hvor mye penger bruker en toåring?? Det er i så fall foreldrene som må se på egne økonomiske vaner...

At man skal må eie egen bolig før man får barn er den teiteste unnskyldningen jeg har hørt på lenge...

Skrevet

Mindre i lån??

Vanskeligere å spare? Hvor mye penger bruker en toåring?? Det er i så fall foreldrene som må se på egne økonomiske vaner...

At man skal må eie egen bolig før man får barn er den teiteste unnskyldningen jeg har hørt på lenge...

Når man ikke har barn så er man jo mye mer fleksibel i forhold til å jobbe mye, ta ekstravakter, overtid osv. Da kan man spare seg opp raskere egenkapital. Så jo, det er vanskeligere å legge seg opp penger når man har barn enn når man bare har seg selv å tenke på!

Skrevet

Dere er jo kjempeunge, dere har allverdens tid! Synes samboeren din er den mest fornuftige av dere. Spar målrettet i noen gode år til, og få barn når dere sitter litt tryggere i det. Klart dere kan klare dere i en leie-leilighet med barn og at det ikke er helt nødvendig å eie, men det er mye gunstigere på sikt økonomisk både for dere og barna - og det er sikkert enklere for dere å spare opp til egenkapital nå før dere får barn :)

Skrevet

Vi har en ettåring og leier. Mannen har bare 50% stilling (selv om han som oftest jobber mer), så vi får ikke lån før han får en høyere stilling på papiret. Vi eide hus da jeg ble gravid faktisk, men holdt på å selge, lot ikke det stoppe oss:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...