Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #1 Skrevet 20. mars 2012 Har havnet i en ekkel situasjon. Har vært på tusen visninger (Leie), etter litt desperasjon takket vi ja til en vi sånn halveis ville ha. Så to dager etterpå ringte de fra den vi virkelig ville ha, og vi kunne ikke si nei til den av mange årsaker. Så ga vi beskjed til de som vi hadde takket ja til, og da hadde de sagt til den nåværende leilighetstager at han kunne flytte, siden vi kunne flytte inn så kjapt. Vi vet at det har vært over 15 stk som var intr i leiligheten, men de var tydeligvis bare intr i å ha de som ikke kunne flytte inn før om to mnd, og mener nå vi skal betale for de to mnd de taper leie på. Skjønner jo selvfølgelig problemet dees, men det er jo surt for oss også, og betale to husleier i 2 mnd. Kontrakt har vi ikke skrevet, så egentlig kan vi jo bare gi f, men jeg føler det er så feil.... Noen synspunkter?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #2 Skrevet 20. mars 2012 En muntlig avtale er også bindene. Jeg hadde i alle fall betalt for en måned.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #3 Skrevet 20. mars 2012 En muntlig avtale er like bindende som en skriftlig, så når dere har sagt ja til leiligheten, så må dere betale.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #4 Skrevet 20. mars 2012 Muntelig er bindene, men problemet med muntelig er jo å bevise det.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #5 Skrevet 20. mars 2012 Jeg hadde ikke betalt 1 kr!!! De har ingen bevis på at dere har inngått muntlig avtale...
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #6 Skrevet 20. mars 2012 Ja, vi tenkte å betale kanskje en mnd. Vet jo at de kunne fått inn andre folk på kortere tid enn 2 mnd, så hett som leiemarkedet er. Men det teller vel ikke for noe.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #7 Skrevet 20. mars 2012 Joda, bevis har de, da vi skrev mld ang at vi ikke kunne ta den. Synn for oss
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #8 Skrevet 20. mars 2012 Jeg hadde ikke betalt. Ingen kontrakt = ingen penger.
2 hjertegull :) Skrevet 20. mars 2012 #9 Skrevet 20. mars 2012 Dersom de ikke har folk som kan flytte inn den første mnd så betaler dere for den, siden muntlig også er bindende. Men dersom de får andre folk inn i leiligheten, så skal ikke dere betale for det da. De kan jo prøve å snike til seg dobbel leie.. Så følg med på det uansett hva dere velger å gjøre..
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #10 Skrevet 20. mars 2012 Betal for 1mnd, lett å få leid ut i dag. Men ikke betal før etter mnd er omme og dere har sett at det ikke bor andre der.
fått nr 2 <3 Skrevet 20. mars 2012 #11 Skrevet 20. mars 2012 Vet ikke helt jeg, virker som det er veldig til pågang på leiligheter der dere var å så. Skjønner ikke helt vitsen med dette. Har flere ganger vist stor intresse for å ta en leilighet å så har en annen dukket opp som vi har gått for. Har ikke måtte betalt noe vi. Sist var jo nå i okt/nov der jeg sa at jeg var interisert i å leie den og det var INGEN andre, den er fortsatt til leie (ingen som vil leie ) men måtte ikke betale for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå