Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #1 Skrevet 20. mars 2012 Hun er 5 mnd. Kl. 8.15: Stod opp, skifta bleie og kjørte pappaen til Kl. 09.00: Drakk 165 ml mme Kl. 09.45: Sov i vogna på terassen frem til 12.45 Kl. 13.00: Spiste en yoghurt og leka Kl. 15.00: Drakk 165 ml mme Kl. 18.00: Spiste en porsjon grøt, kveldsvask og tok på pysj. Fikk så en flaske med 60 ml mme Kl. 19.30: Sovna Ho er forresten småspist. Derfor det ikke er så mange flasker i løpet av en dag
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #2 Skrevet 20. mars 2012 Ingen? Jeg begynte med rutiner idag og er så usikker
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #3 Skrevet 20. mars 2012 Hva mener du med rutiner? At du skal følge disse klokkeslettene for måltider, mme og soving fremover? Får hun ikke bestemme hvor mye hun skal drikke selv? Hvilken youghurt gir du?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #4 Skrevet 20. mars 2012 ..det første som slo meg var at flaskene med mme var så store, og ikke mindre med f,eks en flaske før dere kjører pappaen på jobb? Kan de spise yoghurt ved 5mnd alder forøvrig? ellers så ser det ut som dere har rolige netter hvis hun sover rundt!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #5 Skrevet 20. mars 2012 Tenkte å følge de til en viss grad ja. Og så klart får hun jo mer om hun er sulten, men etter 165 ml så er hun stort sett ganske så mett. Gir en yoghurt kjøpt i Sverige med eple og jordbær. åssen det?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #6 Skrevet 20. mars 2012 Det er yoghurt beregna for 5 mnd. og ho våkner en gang om natta for mat
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #7 Skrevet 20. mars 2012 Hvis det er en yoghurt for babyer er det greit, men så små babyer skal ikke ha vanlig kumelk.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #9 Skrevet 20. mars 2012 Høre greie ut de rutinene. Bare pass på å ikke bli altfor låst. Til mine har jeg hatt en viss rutine med tanke på foreberedlser til soving om kvelden for å forstå at nå nærmer det seg natt. Har ikke fulgt klokkeslett for soving på dagtid og måltider slavisk. Heller ikke hvor soving skal skje på dagtid. Det kan godt være i vogna inne, på trilletur, i hagen eller i bilstolen om vi er ute og farter. På den måten slipper vi som enkelte å måtte gå hjem for at babyen skal ha middag 14.40 eller er avhengig av å være hjemme for babyen ikke klarer å sove i annet en vogna som står på terrassen. Tenk så kjedelig om du må være hjemme vær eneste dag fra kl 0945 til 1245 lange tider fremover.
Hannasbananas Skrevet 20. mars 2012 #10 Skrevet 20. mars 2012 Gutt på 5 mnd her. Vi har ingen rutiner vi, bortsett fra når vi skal legge oss om kvelden. Da er det fantorangen før vi går på badet, noen ganger bader vi, så er det på med pysjen og kos i senga før det er kveldspupp, sang og natta. Dagen starter alt fra 6 til 9, og vi gjør forskjellige ting hver dag, så sånne rutiner hadde ikke funka her. Hva er grunnen til at du vil ha så faste rutiner? Jeg er bare nysgjerrig.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #11 Skrevet 20. mars 2012 I sverige er det andre regler for mat enn her da. Du er vel ikke så dum at du gir yoghurt til en baby? i yoghurt er det kumlek det skal de jo ikke da. Om du mener et frukt beger er det noe annet da er det et fruktbeger og IKKE en yoghurt. Stakkars baby som ikke får en flaske før dere kjører pappaen på jobb =(
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #12 Skrevet 20. mars 2012 Babyen er ikke sulten da fordi hun spiser i 6 tida på morgen. Derfor får hun ikke melk før vi kjører han på jobb. Og det er babyyoghurt med frukt og bær. Akkurat som den fra HIPP her i Norge
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #13 Skrevet 20. mars 2012 Nan morsmelkerstatning er også basert på kumelk. Det er størrelsen på melkeproteinene som er gjeldene. Så tviler ikke på at det finnes babyvennlig yoghutr.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #14 Skrevet 20. mars 2012 Høres helt ok ut det der. Men kanskje litt lite søvn på dagtid? Regnet ut at hun var våken 7 timer fra dupp til hun sovnet for kvelden.
Hannasbananas Skrevet 20. mars 2012 #15 Skrevet 20. mars 2012 Men hva er grunnen til disse rutinene, HI?
Mrs. Bouquet Skrevet 20. mars 2012 #16 Skrevet 20. mars 2012 Babyen er ikke sulten da fordi hun spiser i 6 tida på morgen. Derfor får hun ikke melk før vi kjører han på jobb. Og det er babyyoghurt med frukt og bær. Akkurat som den fra HIPP her i Norge Det kalles fruktmos
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #17 Skrevet 20. mars 2012 Glemte å skrive opp ene luren. Sovna 15.30 og sov til 16.15 og litt i bilen når vi henta pappaen på jobb kl. 17 Grunnen til rutinene er fordi vi har slitt VELDIG med at hun har snudd døgnet, nesten snudd døgnet osv.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #18 Skrevet 20. mars 2012 Babyen er ikke sulten da fordi hun spiser i 6 tida på morgen. Derfor får hun ikke melk før vi kjører han på jobb. Og det er babyyoghurt med frukt og bær. Akkurat som den fra HIPP her i Norge Hvis hun spiser i 6 tida hvorfor satte du ikke det opp? Og også nattmaten? Lettere for oss å vurdere om du skriver opp alt da... Ellers høres det litt dumt ut å ha så faste rutiner da, og ikke la henne styre litt selv...
Tigerpote Skrevet 20. mars 2012 #19 Skrevet 20. mars 2012 Hm, vi fullammet til 5 mnd, begynte så vidt det var med litt moset banan, avocado og grøt etterhvert. Vi hadde aldri slike rutiner, en så liten baby må få styre rutinene sin selv etter min mening; selv om det gjør foreldre slitne Jeg lurte bare på om det kunne være lite mat? Men som sagt, vi ammet og jeg har null erfaring med mme.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #20 Skrevet 20. mars 2012 jeg stusset ikke på youghurten for tviler ikke at den var for babyer, men på søvnen. Babyen min er også 5 måneder, og har mellom 2 og 4 dupper hver dag. Hadde jeg holdt henne våken fra 12.45 til leggetid hadde det ikke vært en koselig baby å ha med å gjøre... men alle er såklart forskjellige. Og dagrutiner kan jeg også se langt etter foreløbig.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #21 Skrevet 20. mars 2012 Som jeg skrev litt lenger ned i tråden glemte jeg å skrive ene duppen. Ho sov fra 15.30 til 16.15 også
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #22 Skrevet 20. mars 2012 Så lenger hun er fornøyd, mett og koser seg så er det jo kjempebra:-) Du vil jo merke om du må vike litt på alt, sulten tidligere eller senere, vil sove annerledes og da er det jo bare å rette seg etter det men det er jo greit å ha en pekepinne åp alt som skjer. Jeg hadde rutiner på babyen min fra 3mnd, det kom helt naturlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå