BareMeg73 Skrevet 20. mars 2012 #1 Skrevet 20. mars 2012 Jeg tok en digital graviditetstest hjemme, den viste gravid 1-2. Så leverte jeg urinprøve to dager etter hos legen (ikke morgen urin), den viste svakt positiv. Så leverte jeg igjen en prøve hos legen og den viste enda litt mindre positiv (heller ikke morgen urin). Er jeg gravid eller ikke? Mensen er en uke forsinket i dag.
Ugress Skrevet 20. mars 2012 #2 Skrevet 20. mars 2012 ........ Positiv er positiv... Man er ikke "litt" gravid... Og du har hatt 3 positive tester, så hva tror du selv?
BareMeg73 Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2012 Jeg tror jo det da siden det har vært positive tester selv om de var svake. Dama i tlf hos legen sa de ikke var sikre siden de var svake.
BareMeg73 Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 20. mars 2012 Har en baby på 9 mnd som jeg ammer enda, og ikke har jeg fått mensen tilbake. Men for all del, er jeg gravid ønsker vi denne babyen også velkommen :-)
2 hjertegull :) Skrevet 20. mars 2012 #5 Skrevet 20. mars 2012 Hvis du ikke har fått mensen tilbake ennå, så kan du vel strengt tatt ikke si den er forsinket i så måte.. Men jeg er enig med ugresset her.. Man er ikke litt gravid, så enten er du det eller ikke, og tre positive tester vil jo tyde på at du er det da
Ugress Skrevet 20. mars 2012 #6 Skrevet 20. mars 2012 (endret) Hvordan kan du være en uke forsinket om du ikke har fått mensen tilbake enda? Synes det er litt rart at helsesekretæren mente at testene ikke trengte å være rett. Man kan få falsk negativ test, men 3 falsk positiv er veldig usannsynlig. Endret 20. mars 2012 av Ugress
BareMeg73 Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 20. mars 2012 Legen regnet seg ut til at jeg burde hatt mensen for en uke siden hvis jeg var i syklus. Hvordan han regnet seg fram til det vet jeg ikke. Han skulle ringe meg igjen fredag så skal spørre da.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #8 Skrevet 20. mars 2012 Hvordan kan du være en uke forsinket om du ikke har fått mensen tilbake enda? Lurte jeg også på.... Og hvordan kan vi vite om du er gravid eller ei?
BareMeg73 Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #9 Skrevet 20. mars 2012 Jeg følte meg "rar" på en måte. Svimmel og varm. På samme måte som da jeg var gravid sist. Legen tok blodprøve som det kommer svar på på fredag. Får smøre meg med tålmodighet til da.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #10 Skrevet 20. mars 2012 Testet du med morgenurin og testene bare blir svakere og svakere, så kan det hende at du har hatt et foster som har festet seg noen dager, for så og gå til grunne slik at du får mensen om noen dager? Jeg har opplevd det noen ganger... testet før IKM og fått svake tester, for så få mensen noen dager forsinket... Dette er svært vanlig ifølge gynekologene, at om man tester noen dager før IKM og testene blir svakere igjen nær IKM så vet man at man har vært gravid... ellers så tror man jo at bare mensen er noen dager forsinket eller at det er syklusen som er ustabil! Og om du ikke har fått tilbake mensen etter siste fødsel vet du jo ikke hvor mange dager du er over IKM om du ikke kjenner på kroppen når du har EL da, slik at du vet at du nylig har hatt EL? Uansett lykke til!
BareMeg73 Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #11 Skrevet 20. mars 2012 Jeg kjenner på kroppen når jeg har EL. Og tror jeg har hatt det to ggr etter fødsel. Sist var 7-8 mars.
BareMeg73 Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #12 Skrevet 20. mars 2012 Men skulle jeg ikke hatt mensen for å få EL?
Ugress Skrevet 20. mars 2012 #13 Skrevet 20. mars 2012 Men skulle jeg ikke hatt mensen for å få EL? Du vet at man har el FØR mens??
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #14 Skrevet 20. mars 2012 Hmmm....denne legen din har nok ikke helt greie på dette med syklus etter fødsel.... Det er IKKE slik at man får mensen til den samme dato som før man er gravid.... Dette hørtes ut som en meget spesiell lege.... Når du ike har fått tilbake mensen etter fødselen, eller du ikke vet om du har hatt EL...om du ikke har brukt EL tester eller kjenner på kroppen at du har hatt EL....så er det veldig vanskelig å vite hvor langt du evt. er på vei....
BareMeg73 Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #15 Skrevet 20. mars 2012 Tipper det er veldig tidlig evnt siden testen sa 1-2
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #16 Skrevet 20. mars 2012 Om du vet at du har hatt EL 2 ganger etter fødselen, så skulle du jo hatt MENSEN 2 ganger også... Man KAN ha mensen uten å ha EL....men man kan IKKE ha EL uten å enten bli gravid eller få mensen.....
BareMeg73 Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #17 Skrevet 20. mars 2012 Får vente og se hva blod prøven og ny urinprøve sier på fredag.
Lille♥mitt Skrevet 25. mars 2012 #18 Skrevet 25. mars 2012 Det går da virkelig ikke an å få positivt utslag på en graviditetstest dersom man ikke er gravid. Så med mindre du har spontanabortert etter at du har tatt testen som viste positivt, så er du gravid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå