Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #1 Skrevet 20. mars 2012 Vi venter nr. 3. Og den stakkaren får bare en besteforelder under 70 år! Jeg syns jo det er litt trist, men det er liksom fint lite jeg kan gjøre med det... Har en følelse av at alle har så unge besteforeldre. Selv er jeg 34, og ikke klar for å bli bestemor ennå, men så er eldste bare 6 år også da ;-)
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #2 Skrevet 20. mars 2012 Jeg er eldste barnebarnet til mine besteforeldre, og har nylig mistet siste av dem. Så jeg hadde alle til jeg var godt over 20, før de begynte å falle fra. Jeg hadde også 3 oldeforeldre i live da jeg ble født, og to av dem levde så lenge at jeg husker dem godt selv Og mitt eldste barn(Som nå er voksent) er eldst i neste generasjon(av alle søskenbarn også). Så mormor og morfar var under 50 første gang de ble besteforeldre. Og mitt eldste barn hadde faktisk alle oldeforeldre på min side i live ved sin fødsel Så det handler om hvilken plass du har i ditt generasjonsledd, hvilken alder de andre generasjonsleddene har Min yngste brors fremtidige barn vil ha eldre besteforeldre, og ingen oldeforeldre på vår side
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #3 Skrevet 20. mars 2012 Jeg er 36 år og har en datter på 2 år. Mamma blir 60 år i mai og pappa er 62 år. Så nei, vi er ikke så unge, noen av oss
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #4 Skrevet 20. mars 2012 Nja, de er i 40, 50 og 60 åra. Jeg er 32 i år. Inntil i år hadde barna også en tippoldemor. Oldeforeldrene er i 70-90.
Iselilja Skrevet 20. mars 2012 #5 Skrevet 20. mars 2012 Her kommer nr 4 samme år som farfar fyller 80. Den yngste av barnas besteforeldre er 70. Så ikke akkurat unge besteforeldre her i gården. Jeg sa akkurat til min mann at jeg håper barna våre ikke er like trege som oss og våre foreldre til å få barn. Vil gjerne være til hjelp når den tid kommer, og ser tenker ofte på hvor godt det hadde vært å ha besteforeldre som kunne avlaste litt. Min mann og jeg er begge yngst i søskenflokkene, så vi hadde relativt gamle foreldre da vi vokste opp. Selv var vi hhv 26 og 31 da første ble født, så var ikke purunge vi heller
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #6 Skrevet 20. mars 2012 Vi har ei jente på 2,5 år og vi venter nr 2 i mi. Besteforeldre på farssiden er 79 og 84, og mine foreldre er 65 og 67, så her blir det ikke unge besteforeldre.. jente vår er første barnebarnet til mine foreldre. Jeg er 35 og mannen blir 39.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #7 Skrevet 20. mars 2012 her er besteforeldrene mellom 55 og 60 år.
Mamman til Stella og Håkon Skrevet 20. mars 2012 #8 Skrevet 20. mars 2012 Oldemora til dattra mi er 60 Tippoldemora til dattra mi er 80 Bestemora til dattra mi er 35 og jeg ble mor som 17
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #9 Skrevet 20. mars 2012 her er besteforeldrene rundt 50, fikk minsten når jeg var 18 så da blir de vel passe unge kanskje. Men om besteforeldrene er unge kommer vel an på når de selv fikk barn, og når barne får barn?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #10 Skrevet 20. mars 2012 Mormora til datteren min er 55 og morfaren er 60. Farmora er 45 og farfaren 55. Jeg har en bestemor igjen og hun er 84 så her er det ikke bare unge besteforeldre
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #11 Skrevet 20. mars 2012 Gjennomsnittalderen for førstegangsfødende er jo mye høyere enn tidligere (selvom den vel har sunket litt igjen når, tror jeg), så det er lite sannsynlig at alle besteforeldre nå er unge. Våre barns besteforeldre var fra 55år og oppover til 65år når barna ble født. Sammenlignet med mine egne besteforeldre når jeg ble født var to av mine besteforeldre ca like gamle og de to andre mye eldre, men farmor var 45 år når hun fikk pappa, så da er det ikke så rart at hun ble gammel farmor også.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #12 Skrevet 20. mars 2012 Mine barns besteforeldre er mellom 51 og 53 år. Eldste barnet vårt er 6 år, så jeg synes de er ganske unge Både jeg og mannen er eldst av våre søsken, og mamma/svigermor fikk oss da de var bare 21 så det har jo litt å si. Vi er 30 år. Barna har også 6 oldeforeldre i live som er fra 70 til 78 år.. Klager ikke akkurat
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. mars 2012 #13 Skrevet 20. mars 2012 Mine besteforeldre er 72-75 år. Har bare mistet bestefar, som døde av kreft når han var 60. Så ja, vil si det er unge besteforeldre til barna her;) mamma er 47, pappa vet jeg ikke... Men svigers er eldre, de er over 60...men så er mannen min eldre enn meg og da. Eldste barnet er 8, og jeg synes det er stas at de har oldeforeldre i live, og det vil de ha lenge med mindre det skjer noe....
fått nr 2 <3 Skrevet 20. mars 2012 #14 Skrevet 20. mars 2012 Jeg er straks 28 år, min mor er straks 48 år og mine barn er 2 og 10 år så jeg anser min mor som relativ ung bestemor ja. Men på den andre siden av barnas slekt, farsidene (jupp, to fedre her) så er det ikke så unge men ikke pansjonister enda. Min bestefar er 70 å jobber enda Så vi har en ung oldefar også syns jeg. Ganske kjekt!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #15 Skrevet 20. mars 2012 Min datter har aldri hatt en besteforelder under 70 år, så det gjelder ikke her i hvert fall.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #16 Skrevet 20. mars 2012 Mine foreldre er snart 58 og 70 år, og mannen sine er 52 år begge to. Eldste her er 4 år. Eneste som ikke er ved god helse, er min far, ellers er de andre spreke besteforeldre, vi fikk første da vi var 24 og 25 år gamle. Barna våre har også 3 oldeforeldre, dog kun kontakt med 2 av dem. Og de begynner å bli ganske skrale nå.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #17 Skrevet 21. mars 2012 mine besteforeldre er like gamle som typen sine foreldre.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #18 Skrevet 21. mars 2012 Mine barn har besteforeldre som er rundt 60år. De har også 3oldeforeldre som lever. To døde for noen år siden, men de opplevde begge to å bli oldeforeldre. Hun ene som lever har ett oldebarn på 21år så mulig hun blir tippoldemor også.
Hobbiten Skrevet 21. mars 2012 #19 Skrevet 21. mars 2012 Er 37 år, har en på 17 år og en på 6,5 mnd. Besteforeldrene her er fra 65 til 79 så de er ikke unge....var mye lettere å få barnepass og hjelp med første, for å si det sånn men det går helt fint, får endel hjelp av eldste Tror de selv føler seg litt gamle mtp et nytt barnebarn, at de ikke skal få oppleve å følge oppveksten til barnet.....men de er ungdommelige og spreke
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #20 Skrevet 21. mars 2012 Ikke mine. Der er de to gjenlevende besteforeldrene 70 og 76.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #21 Skrevet 21. mars 2012 Besteforeldrene til mitt barn er unge, og overhodet ikke slik som jeg ser på som bestemor og bestefar! Mine besteforeldre stilte alltid opp for oss barna, ville tilbringe mest mulig tid med oss, bakte med oss og som alltid hadde noe godt på lur til vi kom på besøk. Strikket og heklete klær og sengetepper er noe alle barnebarna har fått. Besteforeldrene til mitt barn ser nesten aldri barnebarnet. De har ikke tid fordi de jobber og har sine aktiviteter. Vil jeg at de skal tilbringe tid med barnebarnet må jeg invitere de på besøk for de kommer aldri på eget intiativ eller spør om de kan få barnebarnet på besøk. Trenger vel ikke å si at aktiviteter med barnebarnet er ikke eksisterende. Jeg tror ikke alle unge besteforeldre er slik for jeg har venner som stadig vekk sender ungene til besteforeldrene fordi besteforeldrene vil ha de på besøk, jeg ser unge besteforeldre som er å triller turer med barnebarnet sitt osv. Jeg tror at mitt barn sine besteforeldre kanskje føler de er for ung, stille opp for barnebarnet sitt gjør de iallefall ikke (på noen måter). De har bestandig unnskyldninger som om at de er opptatt eller sliten. Slik er det hele tiden. Jeg hadde bedre kontakt med min bestemor som jeg bare fikk sett en gang i året når jeg var liten.
C.L.H85 Skrevet 21. mars 2012 #22 Skrevet 21. mars 2012 Det kommer jo an på når foreldrene dine fikk deg og man selv fikk barn;) Her har vi vært "tidlig" ute i 3 generasjoner. Vesle jenta mi rakk å møte sin tipp oldefar og vi tok 5 generasjons bilde hos fotograf;) Min mor er 46 og mormor til min på 1 år og jeg er 26. Føler at vi hverken er veldig unge eller veldig gamle Hvor vanlig det er vet jeg ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå