Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #1 Skrevet 20. mars 2012 Nå er det så ille at jeg ønsker jeg aldri hadde fått barn, jeg angrer hver dag. Jeg sover maks 2 timer(ikke sammenhengende) hver natt og jobber fulltid. Jeg er så sliten som jeg adri kunne forestille meg at jeg kunne bli! Ingen avlastning å få,ikke en time engang, må bare klare meg....men skjønner ikke hvordan, alt ser så mørkt ut:( hvordan klarer dere andre det med krevende barn???
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #2 Skrevet 20. mars 2012 er ikke annen råd enn at du på en eller annen måte får avlastning. Noen i nabolaget som kan passe litt? Noen i barnehagen som kunne tenke seg? Høre med helsestasjonen om de vet om noen som passer? Det finnes jo besøkshjemsordninger og avlastning også, men jeg vet ikke hvordan man går frem og hvem som evt får. det. Siden du bare sover 2 timer regner jeg med at barnet ditt ikke sover ordentlig. Snakk med barnelege om det så kanskje dere kan få en kur med sovemedisin så dere kommer inn i riktig rytme. Håper ting ordner seg for dere, det er fææææælt når man blir så sliten at man bare vil stenge verden ute og sooooove.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #3 Skrevet 20. mars 2012 vil helst unngå medisiner til barnet. Ja, det er grusomt å ikke få hverken sove eller avlastning i fem minutter, jeg gråter hver dag og føler det ikke er verdt noe noe som helst! Synes det er flaut å snakke med helsesøster fordi jeg gråter hver gang jeg er der:P Føler ikke det er så masse hjelp å få akkurat...:S
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #4 Skrevet 20. mars 2012 Hvor gammelt er barnet? Har du sjekket muligheten for avlastningshjem? Ingen i familien som kan stille opp, barnefar, besteforeldre? Vi måtte bruke Vallergan, hadde to som byttet på å være våkne hele natta. Brukte bare 3 dager og fant ut at det holdt med halve doseringen legen hadde foreskrevet.
Babykilo Skrevet 20. mars 2012 #5 Skrevet 20. mars 2012 Sykemelding til det ordner seg noe med søvnen. Snakk med legen, både om deg selv og ungen.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #7 Skrevet 20. mars 2012 Heisann. Snakk me helsesøster, hun kan hjelpe deg med avlastning.. hvor bor du?? jeg er f, eks godkjent som besøkshjem/avlastningshjem, men er ingen barn som står på vent akkurat nå..
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #8 Skrevet 20. mars 2012 Hva med familie, venner, barnefaren? Noen kan vell hjelpe til?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #9 Skrevet 20. mars 2012 Jeg kan hjelpe deg, jeg. Har to mindre krevende barn og kan godt passe et barn til noen timer her og der hvis det kan hjelpe deg fra å rable fullstendig. Hvor bor du da?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #10 Skrevet 20. mars 2012 Sosialtjenesten i kommunen behovsprøver og formidler avlastningshjem. Det vil IKKE si at du kommer under barnevernet selv om du søker avlastning. Helsestasjonen er en arena du kan bruke til å få mer info dersom du gruer deg for å ta kontakt med sosialtjenesten selv. At du gråter hver gang du er der, er kanskje et tegn på at du trenger noen som kan avlaste deg litt? Tenker helsesøster har møtt mange fortvilte gråtende mammaer gjennom tiden. ønsker deg lykke til
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 20. mars 2012 #11 Skrevet 20. mars 2012 Hvor gammelt er barnet? Kanskje du kunne fått en sykmelding for en månedstid, slik at du kan sove og hvile helt ut mens barnet er i barnehagen eller på skolen? Det vil i alle fall hjelpe med et klart hode for å tenke videre på løsninger om avlastning! Føler med deg, masse lykke til!!
Soleie m/3 gull :) Skrevet 20. mars 2012 #12 Skrevet 20. mars 2012 Jeg kan gjerne hjelpe deg litt, hvis du bor i nærheten av meg Du kan sende en pm hvis du vil
Barnevaktene95 Skrevet 20. mars 2012 #13 Skrevet 20. mars 2012 Vi er 2 jenter som gjerne kunne ha sittet barnevakt noen ganger. Hvor bor du ?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #14 Skrevet 20. mars 2012 Da hadde jeg sykemeldt meg på flekken. Heller det enn at du møter veggen, hvem skal da ta seg av barnet ditt?:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå