Gå til innhold

E din 3- åring opptatt av bokstaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på litt over tre år som i det siste har blitt så opptatt av språk og bokstaver. Han vil vite hva absolutt alle ord og uttrykk betyr og hvilken bokstav de begynner på.. hehe. søt da! Men en venninne av meg mener at dette er så tidlig og sier hennes barn ikke var interessert i språk på "en sånn måte" da de var 3 år.. Han kan forøvrig skrive 6-7 bokstaver også.. Så, har jeg grunn til å være stolt..eller? Og ja, jeg vet jo at det er store individuelle forskjeller, men noe sier meg at vi har med en liten språkmektig fyr å gjøre ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er flink :) Min er også opptatt av bokstaver, men kan ikke skrive dem og har nok ennå ikke skjønt konseptet med at de kan settes sammen til ord :)

Men han blir veldig glad når han kjenner igjen "sin" bokstav på skilt rundt omkring.

Skrevet

Min er og opptatt av bokstaver :) Er 3 år og kan skrive sin bokstav, men ingen andre. Kan skrive hele navnet sitt på data, og kan bokstavene til en del i familien. Kjempesøtt når han sier: der er mamma sin bokstav.

Vet ikke hva som er tidlig eller ikke, men gutten din høres veldig flink ut :)

Skrevet

Her begynte det også med å kjenne igjen sin bokstav, og andres bokstaver. Min jente er nettopp 4, og leser sitt, mitt og pappans navn på posten (fordi hun kjenner igjen bokstavene).. :)

Dere får abbonere på bokstavbøkene fra go'boken :)

Skrevet

Jenta mi begynte å trekke sammen bokstaver når hun var 3 år og 3 mnd. Hun leste lenge før hun ble fire. Har nå begynt på skolen, og det er absolutt ingen ulempe at hun kan lese så godt. Hun får tilpasset undervisning, og får 2og 3klasse-oppgaver både i regning og lesing..

Skrevet

Ja, jentungen min har kunnet sin bokstav lenge, og kan skille mellom store og små.

Hun vet også hvilke bokstaver mitt, pappaen, besteforeldrene osv sitt navn begynner med. Hun har vært opptatt av dette lenge- fyller 3 år i april.

Skrevet

Forøvrig var jeg også sånn, og jeg kunne både lese og skrive når jeg var 4-5 år. Har alltid interessert meg for bøker, språk osv.

Vi har vel alle våre interesser og ting vi er mer eller mindre flink på, og det er vel sånn for små barn også. :)

Skrevet

Min på 4,5 har nettopp blitt interessert i bokstaver og skriving.. Hun er veldig ivrig nå, men da hun var 3, var hun ikke kommet dit i det hele tatt:)

Skrevet

Jepp, det er han. Han kunne faktisk hele alfabetet da han var 20 mnd. :) Helt sant. Nå kan han skrive ganske mange bokstaver og kjenner igjen alle bokstavene i alle ord. Små bokstaver sitter også ganske bra nå.

Skrevet

Mitt barn kunne alle bokstavene sånn ca da hun var 3. Hun skjønner nå ved 4 hvordan man leser, men har bestemt seg for at hun ikke vil lære det enda.

Skrevet

Her begynte de med bokstaver i barnehagen når jenta mi var 3 år, nå er hun 4 år og kan alle. Går vel litt på interesser, eldstemann har aldri brydd seg noe om det, men jenta vår øver seg stadig på skriving.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...