Gå til innhold

Når begynte dere å bake til barselbesøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det for tidlig å bake 3 mnd i forveien feks? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde det vært spist opp lenge før fødselen her.

Skrevet

???

Bake til barselbesøk? Kan ikke folk være så høflige at de tar med seg noe istedet for å forvente at de nybakte og sikkert ganske slitne foreldrene skal gøre det..?

Skrevet

Bakte ingenting. Er du førstegangs?

Det beste tipset jeg fikk fra jordmor var å ikke tilby barselbesøket mat, for da går de aldri!

Opplevde at gjester noen ganger hadde med kake/boller selv (en gang middag!). Mye bedre. ;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har jeg aldri gjort. Forventer de å få noe når de kommer et par dager etter fødsel så får de ta med selv

Gjest Siklerotte
Skrevet

Aldri, andre kan heller bake til meg.

Skrevet

Aldri gjort.

Kjøpte noen pakker med kjeks og er par bokser is til å ha i fryseren.

Skrevet

bake? jeg baker ikke når jeg får besøk til vanlig en gang... hehe..

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Bakte ikke TIL barselbesøk, men bakte stortsett hver dag de siste 2 ukene før termin, klarer aldri slappe 100% av, må alltid gjøre noe, og når man i tilleg venter på en fødsel.. Nei, bakingen var en redning for meg :) Men bakte ikke fordi jeg skulle ha besøk etter fødsel, de som kom på besøk kom som regel med kjeks, is osv selv.. Ingen som forventer at den som nyerlig har fødet skal stå på hodet og bake for dem vel? Ikke kan de forvente at en fødeklar skal gjøre det heller ;)

Skrevet

Jeg har aldri bakt så mye som en bolle i noen av mine tre svangerskap.

Jeg har hatt mer enn nok med full jobb og andre barn, all fritid brukte jeg til å sove.

Barselgjester har gjerne hatt med seg rundstykker, boller, frukt eller søtsaker.

Tror ikke noen forventet å få noe fra meg? I alle fall gikk det meg veldig hus forbi.

Skrevet

Hehe, Nei jeg er ikke førstegangs:) Jeg har bare gått til innkjøp av en ekstra fryser som vi skal ha i boden vår;) Så jeg tenkte jeg skulle fylle den opp med litt før fødsel.

Liker å servere folk når de kommer på besøk jeg:)

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Rart her til lands at folk som kommer på barselbesøk til nybakt og sliten mor forventer oppvarting. Er det ikke det at de bør ta med seg noe godt for den nybakte moren istedet for?

Skrevet

Jeg bakte ulike bolletyper og muffins etter at permisjonen begynte (3 uker før termin). Før dette jobbet jeg 100%, og hadde derfor ikke tid/ork til å bake.

Syntes det var fint å ha noe å servere!

Skrevet

Tror ikke jeg bakte noe som helst jeg ;) Det fiksa somregel de som kom på besøk heldigvis hehe. Men skjønner tanken din, jeg liker også å ha noe på lur hvis det kommer folk her. Men tenkte faktisk ikke tanken da.

Skrevet

Bakte da vel aldri. Hos oss er det vanlig at de som kommer på besøk til en nybakt mor tar med seg noe, så hun skal slippe å styre.

Skulle da virkelig bare mangle at man skal slippe å stå på pinne for alskens som kommer innom når man står midt oppi barseltårer, ungeskrik, ammeproblemer og søvnmangel!

Skrevet

Her bakte jeg ingen verdens ting. Eller jeg bakte og spiste en god del den uka jeg gikk på overtid. Men for å svare på spørsmålet ditt, du kan fint bake tre mnd før tid, så lenge det ligger i fryseren.

Her kom bestemor til gutten med seg kjøpe pizza på første besøket! og oldemor til gutten kom med vaffler. Hun hadde også bakt sjokoladekake, og boller som jeg kunne ha til besøk som skulle komme senere. Tror det er mest vanlig at besøket har med noe godt å spise. Jeg kokte ikke engang så mye som en kaffekopp. Her fant dem alt dem skulle ha selv!

Gjest sug lut
Skrevet

Aldri. De som kom tok med seg noe til kaffen eller tok med seg en kjele middag eller en pizza, det var da ikke jeg som skulle stå for oppvartning i tillegg til å være søvndeprivert, nyoperert (ks) og melkemaskin.

Skrevet

Har opplevd å få barselkake en gang fra de besøkende, og d var kjempekoselig:)ellers har jeg som regel hatt noe i fryseren å servere.Når jeg baker, baker jeg alltid litt ekstra for å ha på lur i fryseren.lettvint å ta opp til gjester:)

Skrevet

Aldri!

Men mor og svigermor fylte fryseren vår med middager i porsjonspakninger, boller osv.

Skrevet

Går jo hjemme og daffer opptil fem uker (gikk to uker på overtid i begge svangerskap) før fødsel og da bakte jeg masse. Fyllte opp fryseren med kanelsnurrer, boller, horn etc :)

Var såååå kjedelig å gå og vente så gjorde alt for at dagene skulle gå. Synes det er veldig kjekt å kunne ta opp noe hjemmebakst til besøkende også jeg da. Forventer ikke at de skal ha med noe når de kommer på besøk til meg...

Skrevet

Jeg har heller aldri bakt for barselbesøk.

Da jeg så denne tråden tenkte jeg "Jaja, enda en sosial regel jeg har brutt tydeligvis". Men så ser jeg at de færreste her inne har fylt opp fryseren på forhånd :)

Skrevet

Bakte ingenting i noen av de 3 fødslene mine! Men det var fordi jeg var opptatt med andre ting, og ikke så enormt glad i å bake! Las heller en del bøker. Men hvis du vil bake, så sett i gang ;) Noe må man jo gjør på om man ikke kan gjøre så mye annet! ;)

Skrevet

Bakte ingenting i noen av de 3 fødslene mine! Men det var fordi jeg var opptatt med andre ting, og ikke så enormt glad i å bake! Las heller en del bøker. Men hvis du vil bake, så sett i gang ;) Noe må man jo gjør på om man ikke kan gjøre så mye annet! ;)

Altså... haha, selvfølgelig baker ingen under fødselen, mente selvfølgelig at jeg ikke bakte i svangerskapene mine! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...