Gå til innhold

Se mirakelet om baby og hør om hensikten med livet..


Mahaa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men guds navn e jo Allah, og om du kaller han for gud så er jo det en og samme gud man snakker om, det er bare tanken som er foskjellig. Allah (gud) har ingen sønn, og ja i islam så skal man tro på jesus som en profet altså som en budbringer akkurat som Adam, Abraham, Isak, David, Moses, Salomon og alle andre profeter (budbringer). Og hva kom de med bud? jo de kom med bud om at vi skal tilbe gud alene og ikke assosiere, likestille og sammenlïnkne hans goder og kvaliter og makt med noe annet av hans skapelse. Gud er uskapt og uavhengig, han har verken blitt avlet eller har avlet noen og det finnes ingen som han. Det igjen betyr at han ikke har noe familie som han er avhengig av. Så hvorfor skulle man tro at gud har en sønn, hvordan skapte han da Adam?? han skapte også Adam og Eva uten foreldre, så det klarte han også med Jesus å skape Jesus uten far men med jomfru Maria som mor. Dette er islam. Gud beskyttet alle profeter som kom for overgi hans budskap til menneskeheten, så hvordan kunne han da som dere tror på la sin sønn pine og bli hengt på et kors? hvorfor skulle jesus ta alle mennesker synder med seg og dø for menneskenes skyld? dette er jo ikke rettferdig! Ingen dagens mennesker påtar seg andres synder og ofrer seg på denne måten, så hvordan kan man tro på den historien der? dette er ikke sant. Gud er rettferdig og ikke urettferdig, den som synder idag, feks den som stjeler og gjør noe vondt, det er jo den som får straffen, hvorfor skal andre finnes på å påta seg andres synd over seg?

 

Ta en god titt på de videoene, og det er bevist også fra bibelen og andre hellige bøker at profeten Mohammaed skulle komme etter profeten Jesus som den siste budbringer. Hvorfor Bibel og Toraen ikke er troverdige lenger, er fordi det har vært så mye endringer i de bøkene, og de har derfor mistet sin troverdighet. Koranen derimot har vært uendret siden dem kom som en åpenbaring altså for 1400 år siden, uendret. Uansett om du drar sørover, nordover, vest eller øst i verden så finner du samme tekst i alle bøker, uendret! Dette fordi den er beskyttet av Allah (gud), og den kan ikke endres,, fordi dette er sannheten for enhver menneske, og gjelder også for alle, og ikke kun for muslimer.

 

Alle mennesker ble jo skapt av en og samme gud, og han skapte Adam, og fra Adam ble alle menneskene delt inn i grupper og farger og slik har det fortsatt siden da...så hvorfor krangle da? Det er realiteten og logikken man skal se på, og ikke bare historier fra forfedrene kjære venner...

 

Her en video til som beviser det..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er masse info som man kan se, jeg selv var født muslim, men jeg ante ikke hva dette innebar og hvorfor jeg var muslim. Helt til jeg satte meg ned og leste diverse bøker om religion, leste gjennom bibel, toraen, og hørte på diverse foredrag og tilslutt leste jeg koranen, og der stoppet jeg....fikk opp øynene og begynte å gråte....jeg hadde sløst bort så mye tid på å ikke vite hvorfor jeg var muslim og hvordan og hvem min gud var. Når jeg leste koranen ble jeg kjente med meg selv, hensikten med livet og han som har skapt meg. Jeg leste om hans profeter, og at de kom for å vise mennesker hvordan de skal oppføre seg fredelig på jorden, de skal kunne respektere hverandre uansett nasjon, hudfarge, etnisitet osv. Jeg fikk lære om at et menneskeliv er verdt veldig mye, og at kvinner har den største æren og respekten i islam, noe ikke mange muslimer heller forstår, Jeg som kvinne har lært at jeg er verdsatt 75% mer enn mannen, hvorfor? fordi en kvinne bærer sitt barn i 9 mnd i magen, så skal hun lide gjennom søvnmangel og smerter gjennom hele svangerskapt, også kommer fødselen som er den store smerten men som går over veldig fort ved hjelp av guds krefter så får man rier og start på fødselen og kraften til å dytte barnet ut. Også skal mor lde ved å få melkespreng, søvnmangel ved å gi barnet mat, oppdragelse og ofre sin del av søvn o.l. Alt dette gjør kvinnen til at hun er dronningen i islam, og derfor respekterer jeg min mor veldig høyt idag, og kan aldri aldri tenke meg å kaste henne på aldrehjem, fordi hun har gått gjennom så mye fra å føde meg til å oppdra meg og her er jeg idag frisk og lykkelig mor til snart 4 barn... I islam ser man aldri våre foreldre ligge og pine seg selv på eldrehjem, vår plikt er at vi skal ta oss av dem til de dør, og vi skal pleie dem og ta vare på dem slik de passet på oss når vi var små.

 

Islam er så vakkert, rettferdig og fredelig enn det media og alle andre fremstiller den for idag, fordi jeg også lot meg påvirke av ytre snakk inntil jeg satte meg ned og leste det selv og innhentet kunnskapen. Det er da øynene gikk opp for meg...noe så vakkert!

 

http://www.islaam.ca/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=41&Itemid=190

 

http://tawheednyc.com/nonmuslims.html

 

http://www.bible-quran.com/book/monotheism-trinity/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spiller det ingen rolle om koranen er vakker og om islam er fredens religion, det som betyr noe er hva Gud selv sier om saken, og det finner du på http://www.insightsofgod.com. Her forteller alt fra ateister til muslimer til jøder til buddister til kristne om sitt møte med den andre siden. Jesus er veien, netttopp fordi han banet veien for oss. Hvem kan da finne veien til himmelen uten Jesus?

 

Jesus er Gud, noe bibelen forteller om flere steder, b.la 1 kapittelet i Johannes (fra begynnelsen) og Filipperne 2,5-9

 

Det muslimer tror er profetier om Mohammad er Guds løfter om Den Hellige Ånd, som gis til alle som blir en Jesu etterfølger :-)

 

Bibelen er ikke endret, det er noe muslimer påstår, og bibelen advarer mot andre evangelier enn det Jesus kom med. Se 1 John 2,22 og det står også et sted at om noen kommer med et annet evangelium, selvom det er en engel fra himmelen, er det fra antikrist. Koranen kom jo til Mohammad fra en engel.

 

Satan er ekspert på å bruke Guds ord på å lure menneskene, oc hans beste knep er å ta vekk Jesus og frelsen Jesus kom med.

 

Sjekk linken jeg la ut: ALLE, uansett tro før de døde, forstår at den eneste veien til himmelen er å følge etter Jesus. Tro alene kan ikke hjelpe, gode gjerninger alene kan ikke hjelpe. Tro og gjerninger (Guds vilje) er det som får oss gjennom den trange port.

 

Jeg synes bibelen er vakker, men det som virkelig er vakkert er hvor lykkelig man blir når man følger etter Jesus, for da kan Gud skape noe nytt i oss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus tok på seg våre synder fordi han elsker oss mer enn vi kan fatte. Jesus er kjærlighet. Han gjorde dette for å få makten over døden og nøkkelen til dødsriket. Gud ga oss det største offer, sin egen sønn! Derfor skylder vi å elske Jesus av hele vårt hjerte og følge etter han som gav sitt liv for oss, slik at selv den verste synder kan vende seg til Jesus og få tilgivelse og en ny start. Jesus vil at vi skal elske og tilgi de vi møter på vår vei, akkurat slik han gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jg forstår ikkedere som debatterer i denne tråden. Tror dere virkelig at dette er måten å vise nestekjærlighet og respekt på?

 

Tror dere at dere kan "omvende" hverandre i en slik tråd på et slikt nettforum? Eller er dette bare en form for avansert trolling?

 

Et barn er et fantastisk mirakel, uansett hvilken tro eller hvilket livssyn man bekjenner seg til eller ikke. Religionsdialog burde handle om å lytte til de andre, ikke komme med påstand mot påstand.

 

 

*riste oppgitt på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri for noe patetiske greier, fanatisk relgiøse er kanskje det mest usmakelige og idiotiske jeg vet om. Spar oss vær så snill!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guri for noe patetiske greier, fanatisk relgiøse er kanskje det mest usmakelige og idiotiske jeg vet om. Spar oss vær så snill!!!

 

Syns vel kanskje ikke det innlegget der heller lyser av respekt ogedmenneskelighet, jeg da.

 

Kanke alle bare være venner'a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri for noe patetiske greier, fanatisk relgiøse er kanskje det mest usmakelige og idiotiske jeg vet om. Spar oss vær så snill!!!

 

Kanke alle bare være venner'a?

 

Joda, i Kardemommeby kan man det!! Men poster man sånn dritt på et forum som dette fortjener man å høre hvor dustete det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri for noe patetiske greier, fanatisk relgiøse er kanskje det mest usmakelige og idiotiske jeg vet om. Spar oss vær så snill!!!

 

Kanke alle bare være venner'a?

 

Joda, i Kardemommeby kan man det!! Men poster man sånn dritt på et forum som dette fortjener man å høre hvor dustete det er.

 

Og som selvutnevnt forumpoliti er det du som bestemmer hva som er dritt?

 

Seriøst, det er så unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg er ekstremt imot at det skal være okei for folk å spre relgiøs propaganda på et forum som dette. Det kan de finne andre fora for å gjøre. Det blir bare rett og slett for dumt!

 

Og er vel egentlig du som tar på deg rollen som forum politi nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg er ekstremt imot at det skal være okei for folk å spre relgiøs propaganda på et forum som dette. Det kan de finne andre fora for å gjøre. Det blir bare rett og slett for dumt!

 

Og er vel egentlig du som tar på deg rollen som forum politi nå ;)

 

Lol som man reder ligger man ;) jeg tar på meg den!

 

Neb strengt tatt er det frivillig å gå inn på denne tråden da. Eller se videoene. Og vi lever i et land med både ytringsfrihet og religionsfrihet, og for en religiøs person vil ikke det å få barn og religionen være adskilt

 

Jeg respekterer det.

Og jeg kaller ikke andre hverken usmakelig, idiotiske eller fanatiske for det om. Ei heller bruker jeg ordet propaganda, for det syns jeg er for sterkt. Folk ytrer noe, det må de jo få lov til.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ;-) For meg er det like naturlig å svare på et innlegg om tro som et innlegg om bleier.. Men forstår at det virker rart om man er ikke-troende (noe HI ikke er). Jeg svarer jo også dersom Jehovas vitner kommer på døren, for jeg mener jo at budskapet deres er helt feil.

 

Når det er sagt ville jeg aldri funnet på å gå bort til noen og bare startet en samtale om tro, det må komme naturlig og som regel er det andre parten som da tar opp temaet.

 

Men... Hadde aldri trodd at noen kunne kikke på http://www.insightsofgod.com og så IKKE tro. Føler meg heldig som har fått et pusj i ryggen av Gud sånn at jeg bare vet at han lever.

 

Ang nestekjærlighet og repsekt: det er ikke alltid så lett å vise på et forum, for man dropper liksom alle sosiale koder og går rett på sak. Jeg har stor respekt for og er glad i mine/min manns muslimske venner (og de fra andre trossamfunn/ikketroende), men det betyr jo ikke at jeg må støtte troen deres. Jesus viste kjærlighet til alle, men talte troen/vantroen deres midt i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Allesammen!

 

Takk for mange svar, ser at det er mange som respekterer her og er åpne for respekt av andres meninger, noe jeg også respekterer veldig. Jeg synes man skal være i en åpen dialog istendefor å være grinete og ruge på negativitet. Fordi om man ser på andre mennesker som ufyselige uansett hudfarge, nasjon, etninsistet så har man et problem med sitt selvbilde. Hvis du feks ikke liker noen, hvordan kan du forvente at motparten skal like deg, de vil heller vike unna deg fordi du sprer negative vibrasjoner som igjen kan være smittsomme. Det vikrtigste er at man har respekt for hverandre som mennesker og individer uansett bakgrunn fordi uansett så stammer alle fra Adam.

 

Har et spørsmål om man elsker jesus så mye, hvorfor følger ikke de fleste kristne etter jesus sine fotspor? Jesus kom ikke for å ta syndene til andre mennesker over seg, men for å spre budskape om å bli skjent med Gud, og hvordan forbli på jorden (væremåte, levemåte osv). Jesus fikk en åpenbaring fra gud som var bibelen, og der ble det klart og tydelig forklart at feks alkohol er forbudt, å spise svin er forbudt, å være utro er forbudt, kvinner skal dekke seg til, tilbe en gud, vi neste kjærlighet for andre menneske, respekt osv......hvor mye av dette blir fulgt av de som virkelig elsker gud?? jeg har sett mange kristne at de sier tomme ord som at de elsker jesus, men de vender han ryggen med å følge egne valg og lyster feks spise svin, drikke alkohol, ikke vise respekt og neste kjærlighet til andre mennesker....hvorfor??

 

Jeg som person tror på Jesus, og hans ord også samt at de også vil komme en profet etter han som vil være den siste profeten nemlig Mohammed fvmh. Dette er nevnt klart og tydelig i bibelen, men desverre er bibelen endret så mange ganger av mennesker at den har mistet sin troverdighet gamle testamentet, nye testamentet osv. Gospel of Barnabas Mohammed som siste profet men den ble ved lureri utelatt i det nye testamentetfeks her:

http://www.youtube.com/watch?v=gwPA-UddnUk&feature=related

 

Jeg som muslim følger det siste profeten sa at de var sendt som budgivere fra skaperen og vi skulle følge deres fotspor for å forbli fredelig på jorden. Jeg skal samtidig ha tro på gud sin tidligere sendte profeter som nevnt ovenfor, ellers er jeg ikke muslim lenger.

 

Jeg synes det er merkelig at noe kaller jesus for gud, hvis jesus var gud og ble hengt på korset av andre mennesker, hvorfor klarte han ikke beskytte seg selv da? så hvordan styres verden nå ? hvem er det som styrer verden? og en som ikke kan beskytte seg selv, hvordan kan man forvente at vedkommende beskytter oss??eller resten av verden? ikke logisk.... Hvis jesus var født uten far, så var Adam og Eva også født uten foreldre, da burde de egentlig ha høyere status enn jesus da, eller vært guden til de som tror jesus var gud? men nei, det er ikke slik. En som skaper andre og har skapt hele kloden og universet kan ikke være skapt selv, fordi hvis han hadde vært skapt selv, så hadde vi gått tilbake i det uendelige løp og undret hvem har skapt han, og han over der, og han over der igjen osv, det hadde vært uendelig og vi hadde ikke fått svar på noe. Svaret er at gud er uskapt, og uavhengig, har har ingen familie og har ikke blitt skapt av noen, han har all makte og han overvåker oss alle.

 

ta e ntitt på trærne og gresset o.l. nå, alt er dødt, blader og alt det grønne har visnet, dødt borte vekk altsammen da vinteren kom............men se igjen!! Fra samme ståsted, så skaper Gud gjenopplivelse i samme bakke, treet og andre steder omkring, og til sommer blir det beriket med frukt, blader som gir oksygen, blomter og masse ting! Det er slik mennesken også vil blir gjenopplivet ved dommedagen, det er et evig liv etter dette livet.

 

Fordi en ting er alle eninge om her at om man er svak, syk, fattig, rik, berømt, i god form så er døden et faktum, og den skal alle møte en dag, ingen vet når tiden er inne, men den vil altså komme, ingenting på denne jorden varer evig, alt har en holdbarhetsdato-----se bare på de matrielle tingene, og det samme med vegetasjonen som også dødr og blir gjenopplivet foran våre øyne som er en lekse for enhver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange mange mange tusen år siden, langt tilbake da Allah skapte universet inkludert verden, og dets planeter og stjerner, så bodde det noen på verden før menneskene ble skapt som het Djinn

 

Djinn: En slags ånd fra arabisk mytologi som ente kan væren gode eller onde lagd av ild - usynlige.

 

Djinn er mindre kraftige enn engler, men kan anta former av mennesker, dyr eller whirlwinds. Troen på djinns har vært utbredt over hele den arabiske halvøy og Sentral-Asia, åndene er nevnt i Koranen. Faktisk Satan antas å være den mest fremtredende av djinns - dette kommer vi om tilbake til. Djinnene levde akkurat som mennesker gjør per idag, de giftet seg, fikk barn, spiste, sov, jobbet osv, og brukte de godene de hadde fått av sin skaper. Men med tiden ble disse djinnene urolige og ulydige ovenfor sin skaper. Det var krig, ondskap, drap, uroligheter, altså rett og slett djevelskap slik det er per idag når man ser verdenssamfunnet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

På bakgrunn av den frustrasjonen bestemte Allah seg for å skape et menneske, et verdifullt vesen med et nydelig utseende besående av leire, vann og støv som skulle få all æren enn all annen skapelse Allah hadde skapt. Allerede fra før av hadde Allah skapt engler, og de var og er lydige ovenfor sin skaper, og hver av disse englene har sin oppgave og ansvarsområde. Feks ved hvert menneske så går det to engler som skirver ned gjerningene til menneske på godt og ondt i en slags "karakterbok" hele tiden. Denne karakterboken får vi se på dommedagen når Allah skal bedømme oss den dagen. Ved siden av englene skapte Allah djinn, og hensikten av alt han skapte var at de skulle tilbe og prise ham alene. I den belønning skapte han derfor luft, himmel, planeter, stjerner, fjell, vegetasjon,dyr osv til sin skapelse slik at de kunne nytte det og bruke det for seg selv. Og når det gjelder djinn, så skapte Allah disse også for at de skulle tilbe ham og prise ham alene, men det gikk ikke slik. Djinnene var respektløse og ulydige, utakknemmlige ovenfor sin skaper. Derfor som nevnt ovenfor skapte bestemte Allah seg for å skape et menneske, som han kalte for Adam (det første menneske på jord). Englene spurte så sin skaper, om hvorfor han skulle skape et menneske? fordi menneskene kunne også muligens bli slik som djinnene hadde blitt, spurte de. Til dette svarte Allah at dere vet ikke, jeg vet noe dere ikke vet. Det er kun jeg som sitter med kunnskap om årsaken til menneskets skapelse. Deretter lærte Allah ord og begreper til Adam, bønn og diverse andre ting.

 

Tilbe betyr: å følge Allah sin ordre (feks gjennom hans åpenbaring/profeter), vise ham respekt og lydighet.

Tro: betyr å tro det fra hjertet altså hjertets intensjon, erklæring ved å si det, samt endre sin karakter,adferd og holdning iforhold til sin tro.

 

Her ser man at Allah skapte Adam det første menneske på jord uten far og mor, og dette er slik det startet.

 

Da djinnene fikk høre kommunikasjonen og planleggingen om at Allah skulle skape et menneske bestående av leire, vann og støv, og med et nydelig utseende og gi menneske den beste statusen og æren fremfor all annen skapelse, så ble djinnene helt fra seg. Da djinnene fikk se Adam, ble de sinte av sjalusi. Adam ble ferdigstilt ved å ha fått liv i seg gjennom Allah sin ordre, Allah ga ordre til englene og IBLIS om å bøye seg ovenfor Adam (for respekt), englene bøyet seg etter sin skapers ordre (fordi de er lydige ovenfor sin skaper til punkt og prikke), mens IBLIS nektet å bøye (altså nektet å følge Allah sin ordre). Og da lurer man på hvem var da IBLIS? og hvorfor stod han blant englene? IBLIS var en av de mest fremtredende djinn (lagd av ild) som tilba Allah, han ble derfor plassert på lik linje sammen med englene, og var venn med englene. Men da IBLIS nektet å følge Allah sin ordre, altså bøye seg for denne ordren så spurte Allah ham; hva har skjedd med deg, hvorfor bøyer du deg ikke etter min ordre? til dette svarte IBLIS; "jeg er lagd av ild, og du har skapt menneske av leire, ild er MYE bedre enn leire, og jeg nekter defor å bøye meg etter din ordre for dette menneske du har skapt. Altså IBLIS vise først sjalusi, deretter hovmod fordi han sa at han var bedre enn menneske. Allah sa til IBLIS kom deg vekk herfra, fra nå av er du å anse som en satan, den mest onde og forhatte vesen, kom deg vekk. IBLIS ba om en siste ønske fra sin skaper, og det var at han ville ha utsettelse frem til dommedagen med å villede menneskeheten (det skal bli født en satan ved hvert menneske som blir født). IBLIS fikk sitt ønske oppfylt, men samtidig sa Allah at du kan villede de med svak tro eller ingen tro, men du kan ikke villede de menneskene som er sterkest i sin tro husk det, du vil havne i helvete uansett og det er din plass ved dommedagen, og det vil også være samme plassen for de som følger din vei. Her ser man at IBLIS som var blant djinnene, den meste fremtredende ble fra nå av erklært satan, han skulle få seg en hær, og ved hvert menneske skulle det nå bli født en satan for å villede menneskeheten. Allah skapte altså djinn og mennesker for at han skal se hvem som gjør best av gode gjerninger og hvem som er den mest fremtredende og sterkest i sin tro til sin skaper og lydig. Hensikten til denne skapelsen var at Allah skulle se hvem som gjorde gode eller dårlige gjerninger og hvem som følger Allah sin ordre. Belønningen/straffen får de ved dommedagen. De som har et sterkt forholdt til sin skaper, sterk tro og er lydige slike er minst påvirklige av satan fordi Allah har dem under sin beskyttelse. Og de som følger Allah sin ordre, tilber ham, de får belønning både i denne verden og i den neste verden, da enten helvete eller paradiset. Allah liker aller best de som har sterkest tro og som er lydige og har frykt for sin skaper usett.

 

Forskjellen mellom et menneske og satan (djinn) er at mennesker som er sterkest i sin tro, eller har en slags samvittighet i seg, de ber om tilgivelse fra sin skaper om de har vært utro, ulydige eller gjort noe ondt de angrer på og de frykter sin skaper usett hele tiden på hva de enn foretar seg. Mens satan ba om ingen tilgivelse ovenfor sin skaper da han ikke bøyet seg ovenfor Allah sin ordre. Han var rett og slett utakknemmlig og derfor ble alle hans fremtredende oppførsel, handlinger og hans tidligere gode gjerninger bortkastet på grunn av denn oppførselen. Han hadde vist hovmod og sjalusi, han nektet å bøye seg etter Allah sin ordre og dette er to (hovmod og sjalusi) elementer som Allah avskyr totalt, og er helt uakseptabelt. Ekspemplet ser vi i mange mennesker også i dag desverre - her ser man klart at de er villedet av satan (ondskap, krig, drap, krangler, sløseri av penger, latterligjøring av andre nasjoner, etnisitet, rike blir rikere og fattige blir fattigere, forsjeller mellom svart og hvit, egoisme, baksnakking, alkohol, narkotika, utroskap, løgn, bedrageri, korrupsjon, kastesystemer, osv). Allah har sagt at de som følger satan og ondskap og ikke tilber meg, de følger djevelens vei og enden av dette er straff med et evig liv i helvete hvor døden aldri vil forekomme.

 

Fordi som sagt Allah skapte alt for alt skulle være fredelig, menneskene skulle være fredsmeklere, de skulle være rettferdige, snille, omtenksomme, brysomme, omsorgsfulle, hjelsomme, konfliktsløsere, respektere hverandre, tilbe skaperen for alt skaperen hadde skapt for dem (dyr, vegetasjon, luft, sol, osv = GRATIS). Det skulle ikke forbli noen forskjeller mellom svart, og hvit, rik og fattig, høy satus og lav status, konge eller slave - alle skulle behandles på lik linje uansett hudfarge, etnisitet, nasjon eller bakgrunn. Det er derfor Allah beste seg for han skulle ha et symbol på dette og en felles retning for alle mennesker og fikk profetene til å bygge kabaen (det svarte huset til gud en slags symbol i mekka i saudi arabia) som ligger midt på verdensatlasen. Alle muslimer uansett bakgrunn, etnisistet, nasjon, hudfarge, status drar dit for pilgrimsreise, dette for å vise at de er enige om en felles retning, felles synspunkt uansett bakgrunn. Alle har på seg hvite klær, ingen kan se forskjeller mellom kongen og slaven der, rik og fattig der. Fordi i Allah sine øyne er mennesker alle verdt like, men det er menneskene selv som har lagd forskjeller og splittelser desverre ellers i verden. Tenker man seg på hvordan Allah skapte Adam det første menneske, så skapte han Eva også fra Adam, og deretter spredte det seg til flere mennesker på jord. Vi alle stammer derfor fra et menneske uansett hudfarge eller bakgrunn, nemlig Adam.

 

Vi går tilbake der opp hvor IBLIS ble til satan ved at han nektet Allah sin ordre - og fikk utsettelse til å villede menneskeheten fra alle kanter. Allah ba Adam og Eva vandre fritt i paradiset, og sa til dem at de kunne spise alt det de ville fra paradiset, MEN det var et unntak, og det var at de aldri skulle gå bort til et tre som Allah hadde gjort forbudt. Husk her at Allah skapte menneskene nå for at de også skulle testes på godt og ondt (og de ble her testet om de fulgte sin skapers ordre). Adam og Eva ble enige med Allah og sa okey, vi skal ikke gå bort til det treet du har gjort forbudt. De gikk og vandret rundt og spiste, og hadde nå vært overalt i paradiset. Men så kom satan bort til dem og visket en ide, råd i hjertene deres, ørene deres, hjernen deres (alt basert på falskhet) om at de skulle gå bort til det treet som Allah hadde gjort forbudt, husk at Allah har gjort dette treet forbudt for at dere ikke skal kunne bli engler og få et evig liv i paradiset (falsk løgn ovefor Adam og Eva fra satan) sa han til Adam og eva.

 

Satans mål; å vise en ide, komme med et råd, en slags tanke i hodet og hjerte om veien til ondt og vekk fra Allah sin ordre. Dette kan komme forfra, bakfra, fra høyre, og fra venstre, i ditt hjerte, og i form av gjennom mennesker (deres handlinger, karakter, oppførsel, adferd, tro osv). I tillegg kan det komme fra at menneske oppfatter gjerningen som en god gjerning i det øyeblikket, men som ikke er det. Altså mennesket blir presentert med et bra forkledning, men inn i er det ment feil. Eks er vin, og det er jo alkohol som Allah har gjort forbudt pga det gjør en beruset fordi det er alkohol. Men folk drikker den fordi det blir lovet at vin er godt for hjerte, flasken blir pyntet med gull etiketter og blir gitt fine navn....men innholdet blir dermed usynligjort -alkohol. Tenker man segså kan jo de drikke ekte druejuice, uten alkohol, spise blåbær og lign som er også meget godt for hjerte....men menneskene blir lurt trill rundt - de glemmer det som er bak eller inn. Det samme gjelder lotterier, hvor man gir fra seg egen forue i håp om å vinne, men det man ikke ser at man taper de pengene og setter de på et spill, og sjansene for at man taper penge er større enn at man vinner de. Om man vinner denne lotterien så er det penger tjent uten å ha jobbet for de, letttjente penger - som er urettferdig hvis man tenker ovenfor de fattige som bruker svette og tårer for å jobbe. Det som lurer en her er store vinnerpremier, forhåpninger og folk blir påvirket av dette, og det de ikke vet er at skjebnen deres ble skrevet når de ble skapt, og hvor mye de vil få av penger det får de uansett, så hvorfor ikke bruke vettet?. I tillegg eks som dyre rynkekremer, her blir det lovet ditt og datt, men det er jo faktisk det du spiser og det du gjør som gir utlsag på din ansikt og kropp (trening og kosthold), så en nivea krem holder lenge- igjen lureri mot mennesker til å bruke unødvendig mer penger enn det den bør gjøre. Husk her hvorfor menneske lar seg bli lurt av dette er fordi dette blir presentert på en vakker og på en måte med falske forhåpninger, men inni er det ingenting. Og jo mer penger man bruker, desto mer deprimerte blir man av sløserin, og påta seg flere summer gjeld.

 

Da går vi tilbake til hva som skjedde i paradiset. Det første angrepet skjedde mot Adam og Eva, satan angrep Adam og Eva gjennom deres hjerte (gi dem en ide, hviske tiske) og deretter begynte Adam og Eva vise nysegjerrighet ovenfor det forbudte treet, de ville vite hvorfor frukten fra det treet var forbudt, og om den var så ille allikevel? de ble mer og mer nysegjerrige, og satan visket og tiske videre at de måtte gå bort dit og ta på det treet. Dermed klarte satan å lure Adam og Eva trill rundt og villedet dem til å ta i det treet slik at de plukket et frukt fra det treet. Da de spiste fra den, mistet de plutselig klærne sine og ble nakne, satan hadde forsvunnet. der stod de igjen fulle av flause, og begynte å dekke sine kjønnsorganer med tre blader. Allah ropte på dem, og ble sint, han spurte dem, sa jeg ikke at dere skulle holde dere vekk fra det forbudte treet? var det ikke nok med det jeg hadde gitt dere? Adam og Eva ble helt ute av seg, de la seg flate og ropte om unnskyldninger gang på gang og om benådning fra sin skaper. De ba om at Allah skulle tilgi dem for dere ulydighet, og om Allah ikke tilgir dem så vil de bli blant taperne. De ba denne bønnen hele tiden. Allah sa kom dere ned fra paradiset nå, og gå ned til jorden, på denne jorden skal dere forbli og død, og dere skal komme tilbake til meg. Dere vil fra nå av være en fiende til hverandre i denne verden (fordi de med svak tro kan bli påvirket av satan, selv om det er mann, kone, barn, familier, venner etc) om dere ikke har sterk tro. Hensikten til alt var den samme som før at Allah skal teste menneskene på gode og onde gjerninger og lydighet/tro ovenfor sin skaper. Adam og Eva begge tilba sin skaper hele livet mens de bodde på jord- og ble tilgitt tilslutt, de fik bl.a unger, også fikk ungene dere unger og slik har det fortsatt siden da.

 

Her ser man forskjellen mellom djinn (satan) og menneske, begge skapelser av Allah men forskjellen mellom satan og menneske er at satan ikke ba om tilgivelse men istedet om en utsettelse til å villede menneskehet, mens menneske med engang ber om tilgivelse fra sin skaper. Satans verste fiende er menneske, og menneskets verste fiende er satan.

 

Når veksten av menneskeheten begynte å ta seg av så valgte Allah å veilede menneskeheten med å gi dem en instruks i levemåte og hensikten med livet, fordi mennesket var det beste skapning av det Allah hadde skapt, og det var derfor djinn - satan ble sjalu. Til dette oppdraget utnevnte han profeter, de skulle være Allah sine budbringere, som overbragte Allah sitt budskap om instruks og veiledning til hvordan leve livet og dets hensikt for menneskeheten på denne jord. Det sies at det kom nærmere 124 000 profeter, og de mest kjente er feks Adam, Noah, Jakob, Josef, Saleh, Salomon, David, Yahya, Elias, Imraan, Abraham, Isaak, Ismail, moses, jesus og den siste Mohammed (fvmda).

 

fvmd = fred være med dem alle

fvmh = fred være med han

 

Profeten david fikk en åpenbaring som david salmene

profeten moses fikk åpenbaring som toraen

profeten jesus fikk åpenbaring som bibelen

profeten mohammed fikk åpenbaring som Koranen (114 kapiter)

 

Dette er Allah sin 4 hellige bøker til sine utnevnte profeter, de andre profetene fikk også åpenbaringer feks Abraham men var ikke i bokform.

 

Hver gang en profet skulle gå til sin landsbygd for å fortelle om hvem han de var og hvorfor de kom til sitt folk, så trodde folk enten at profetene drev med trolldom, holder på med dikt og fantasi, og truet han med drap fordi de liknet jo også på mennesker. Allah ga derfor sine profeter mirakler for at folk skulle tro på dem, eks salomon pratet med dyrene ved Allah sin ordre, jesus kunne helbrede de syke, få liv i de døde, kurere noe ved Allah sin ordre, moses slo staven i sin havet og havet delte seg i to slik at moses slapp å bli angrepet av Farao og hans hær. Josef kunne fortelle om drømmer, da Abraham ble kastet i ilden av sitt folk så ble ilden kald. Mohammed fikk koranen som en åpenbaring som mirakelet ved den er at den har vært uendret siden den kom for 1400 år siden som siste endelige budskap for hele menneskeheten. Uansett om man drar til nord, sør, vest eller øst så finnes koranen med samme budskap på arabisk, den har ikke vært endret siden den kom. Dette fordi Allah har sagt at han skal passe på den, fordi menneskene endret mye på de tidligere bøkene som gamle testamentet, toraen, nye testamentet osv osv, men koranen har aldri vært uendret, aldri og vil aldri bli det heller.

 

Hovedbudskapet til profetene var at folk skulle høre på dem, slik at de skulle vise dem levemåte, snakkemåte, holdningsmåte, karakter, de skulle lære dem å kjenne Allah skaperen som har skapt alt og dem, de skulle komme med beskjed om dommedagen, helvete og paradiset osv samt at de skulle bare tilbe en Allah usett og alene. Men mange av dem nektet dette, de tilba egne håndlagde avguder, håndlagde statuer, symboler samt sol, og stjerner, dyr,osv fordi de trodde at de kunne nå sin skaper via dette. Og muslimenes tro er at de skal tro på skaperen usett, alene og ikke assosiere noe ved han eller likestille hans goder og kvaliteter (99 attributter navn) med andre. Idag ser man klart troen til hinduene, der de tilber elefanter, statuer og graver feks for å komme nær sin skaper. Og ser man denne svakheten så ser man at å sette sin tillit og tro på avguder og statuer er bortkastet og den største synden i islam, og en avgud og statue kan ikke besytte seg selv, fordi om den faller i bakken så kan den bli knust. Så om en ting kan blir knust, hvordan kan den beskytte menneskeheten da? den har jo heller ikke skapt det som finnes rundt oss? Vår sterke tro er at Allah er alene og uavhengig og usett som nevnt ovenfor, det er han som har makten og styringen på alt, han kontrollerer alt og alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus "reddet" seg ikke vekk fra korset fordi han ønsket å gjennomføre det, for hvis han IKKE gjorde det kunne han ikke få nøkkelen til dødsriket.

 

Gud er uskapt og i bibelen står det at Jesus, Gud Faderen og Den Hellige Ånd er Gud (treenighet).

 

Alle kristne jeg kjenner er etterfølgere av Jesus. I Norge er mange "kulturelt kristne", men personlige kristne følger bibelen (DNT)

 

Det står ikke at man ikke skal drikke alkohol, men det står at man ikke skal drikke seg drukne. Jesus selv drakk jo vin. Om svinekjøtt står det at ingenting som mennesket spiser kan gjøre oss urene, men tanker og ord.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...