maryM Skrevet 20. mars 2012 #1 Skrevet 20. mars 2012 Tenker da om noen har sendt brev til NAV, sivilombudsmannen el.? Vi har fått innvilget støtte t.o.m 3 år men fått brev om at vi ikke vil få lenger når barnet fyller 2 år. Mener at de ikke har lov til dette da vi allerede har fått innvilget støttet. http://kommentar-avisa.no/Artikler-Startside/Hovedoppslag-2012/Kontantstoette_nei_med_tilbakevirkende_kraft_%E2%80%93_rettsstridig-27.02.2012%20.htm
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 20. mars 2012 #2 Skrevet 20. mars 2012 Det er mulig du kan klage på dette (jeg er usikker på reglene rundt innvilgelse av denne støtten), men jeg synes i utgangspunktet at det er helt supert at de har "flyttet" kontantstøtten ned til barn som er 12-18 mnd. De som har barn født i perioden september - desember har jo ingen reell valgmulighet. Uansett så skader det jo ikke å klage Håper selvfølgelig at du får det innvilget ettersom dere har belaget dere på å få kontantstøtte en stund til.
maryM Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2012 Ja helt enig at det gir større valgmulighet til flere å gi mer støtte i en kortere periode så forstår hvorfor de endret systemet Dessverre blir det vanskelig for oss som har lagt opp en plan med dette som inntekt i en lenger periode, har søkt og fått innvilget permisjon fra jobb osv. osv. Syntes det virker rart at de kan trekke tilbake et vedtak som er gjort jeg da...
lin78 4herligebarn<3 Skrevet 20. mars 2012 #4 Skrevet 20. mars 2012 Dette har jeg å tenkt mye på, ettersom dette gjelder oss også, har lyst til å klage, men vet liksom ikke hvor jeg skal henvende meg. NAV har vel ingen "makt" her? Dette med tilbakevirkende kraft kan brukes, men mener å ha lest at de skal ta opp dette på stortinget i disse dager.. Kjempesurt for oss som har planlagt å få inn disse ekstra 3300,- per mnd i et år til da!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå