Gå til innhold

Gi meg ditt BESTE tips til rask, enkel og billig middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får gjester og har ikke lyst til å bruke så mye tid, samtidig som jeg ikke vil det skal koste altfor mye. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svinekoteletter steikt i ovnen. Saus du lager selv. Koktegrønnsaker og poteter til.

Skrevet

En eller annen type gryterett eller kyllinggryte med ris og salat.

Lasange er jo også greit å servere til gjester og du kan dekke bord o.l mens den står i ovnen...

Skrevet

Skjær rødløk, paprika (gul, rød og grønn - den gule er aller best) og sjampignon i litt store biter og legg dem i en ildfast form. Legg krydret (salt, pepper, evt. annet krydder) kyllingfilet (så mange du trenger) over. Hell over litt olje. Stek i stekeovn til det er ferdig (ca 150-200grader) Server med ris.

Stort enklere kan det ikke bli :-)

Skrevet

Kyllingsalat eller pastasalat med baguetter til:-)

Skrevet

Kalkunpløser og fullkorn makaroni.

Finhakk en løk og stek. Ha over en matfløte og en kyllingbuljong og rør ut.

Hell over oppkuttet pølse og makaroni.

Dryss over litt ost og muskat og stek i ovnen.

Skrevet

Mitt beste råd er: kylling og bacon pasta i fløtesaus.

Jeg pleier å ta 3-4 kyllingfileeter og en til to pakker bacon litt etter hvor mye bacon du vil ha.

Sett på vann og kok pasta. (skruer er fint)

Skjer kyllingen i biter og stek den. Tilsett bacon i biter å stek det og. Skjer opp en rød paprika og en purreløk. Tilsett dette og la det surre litt. Så tar du en til to bokser matfløte oppi med kyllingen 2-3 fed hvitløk presses over også la det få et oppkok. Pastaen er nå ferdig og du tar en kjele som er stor nok til å romme alt sammen. Tar kyllingen i fløtesausen oppi og tilsetter da pastaen. Om du ønsker og ser du trenger en boks matfløte til gjør du det. (jeg pleier å lage en stor posjon så vi har til lunsj dagen etter) smak til med sakt og pepper eventuelt mer hvitløk. (la det koke litt slik at matfløten tykkner om pastaen.

Server med enten hvitløksbrød og salat eller annet godt brød og smør til. ALTID en slager her og det tar under en halv time å lage. Nam, nam!!!!! Og her kan du bytte ut kylling med biff om du vil, ta de grønnsakene du ønsker osv.. Bare å bruke fantasien. Yum,yum.

Skrevet

Lasagne, salat, hvitløksbrød

Gryte, salat, ris

Kyllingfile, ris, saus

Skrevet

Kjøp lapskausblanding på Rema, koster ca 11 kr pr pk og holder til 2-3 personer om du bar brød til. Hiv oppi en løk i biter pr pakke og en grønnsaksbuljong pr pk. Vi bruker å variere med å koke det med kylling eller ferdig "trimmings" el. Alt kokes i 20-25 min mens du dekker bordet og ordner :)

Gjest sug lut
Skrevet

1 pakke fullkornspaghetti

1 pakke Lerøy (?) frosne laksefileter i biter (en sånn kompakt pakke)

1 kartong matfløte

1 purre (eller noen vårløk) skåret opp i smale ringer

1 pakke frisk spinat

Bruk STOR kjele. Kok spaghettien til det er igjen ca tre minutter, hiv oppi den frosne laksen og la den koke/trekke med. Hell av kokevannet i dørslag.

Hell på matfløten og bland. Sett tilbake på plata på lav varme.

Hiv oppi hele pakka med spinat (derav STOR kjele, den krymper veldig når den er i varmen en stund) og bland den nedi sammen med purren.

Salt og pepre godt og bland. Tar et par-tre minutter før spinaten har slukna og blitt liten og bløt. Spis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...