pip pip Skrevet 20. mars 2012 #1 Skrevet 20. mars 2012 .. ang sommertid/vintertid. Vi skal gifte oss og her blir det vinterbryllup (vinterrabatt ) Det står mellom 2 datoer og det skifter til vinertid mellom disse datoene. Vi har lyst til å velge den datoen hvor vi får mest dagslys, men jeg klarer rett og slett ikke å finne ut i hodet mitt hvordan dette fungerer hehe. Vi skrur jo kl 1 time tilbake, og noen sa til meg at det er for å utnytte dagslyset. Men er det om morgningen vi tjener på det, eller kvelden?? Hehe det skal ikke være lett;)
lille sprelle Skrevet 20. mars 2012 #2 Skrevet 20. mars 2012 Vi stiller klokkla mot sommeren. Det betyr at vi nå til søndag stiller klokka en time frem. Det betyr at morgnene blir en time "senere". Til høsten stiller vi klokka en time tilbake igjen og da blir det som nå¨.
pip pip Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2012 Ja det vet jeg, men lurer på hvilken tid som gir oss mest lys på ettermiddagen. Blir det fortere mørkt på kvelden når man skrur klokken 1 time tilbake??
2 hjertegull :) Skrevet 20. mars 2012 #4 Skrevet 20. mars 2012 Hvis det blir mørkt klokka seks nå, og vi stiller klokka en time mot sommeren, altså fram, så vil det bli mørkt klokka sju i stedet.. Eller? er det logisk?
pip pip Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 20. mars 2012 hehe man skulle tro det var logisk, men klarte virkelig ikke å fram dit. Regnet med at det var best å velge datoen før man byttet til vinterstid, men vil jo være sikker. Da blir det nok oktober bryllup istedet for november bryllup
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå