Gå til innhold

noen her som har peiling på skatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ingenting. Jeg fikk absolutt alt jeg har betalt i skatt igjen......hvorfor? Jeg fikk vanlig lønn t.o.m august, og attføring fra august og ut året.....hvorfor skal jeg ikke betale skatt? det må jo være en feil!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fratrekk for lav skatteevne?

Skrevet

sjekk en gang til....

Skrevet

finner det ikke noen steder.....men uansett så skal jeg jo betale noe skatt....det er jo ikke normalt å få alt tilbake!

Skrevet

Hvis man tjener mindre enn en viss sum får man nedsatt skatteevne og da får man tilbake alt. Fikk det ett år da jeg var alenemor, ble veldig glad for de 42000 for å si det mildt. Er ikke sikker på om det slår inn på en fast inntektssum, eller om utgiftene dine også kommer inn (gjeldsrenter etc.).

Skrevet

Da er fradragene større enn inntektene. Hvis du har samboer eller er gift er det lurt å se om dere kan overføre noen av fradragene til mannen. Hvis dere feks har felles lån kommer det automatisk på den ene, men kan overføres til den andre hvis dere ønsker det og når du ender opp med null i skatt lønner det seg mest sannsynlig.

Skrevet

Under hvilken sum skal man tjene for å kvalifiseres for lav skatteevne? Eventuellt hvordan søker man om dette?

Skrevet

Det ser ut som det er en inntektsgrense på 117000 for enslig forsørger, usikker på om dette er før eller etter bunnfradrag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...