Gå til innhold

Får man ambulanse ved mistanke om blodpropp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg hadde blodpropp fikk jeg sykebil til den lokale legevakten

Skrevet

Kommer helt ann på hvor dårlig du føler deg det? ingen vits å ta ambulanse til legevakten hvis du føler deg i fin form? Hvorfor lurer du?

Skrevet

Hvordan kjentes det ut da? jeg fikk plutselig vondt i foten for noen timer siden, men den er ikke rød eller hoven. Bare verker i hele foten. Frå øverst på låret til ankelen. Men har en revmatisk sykdom, så tror det bare er det, men har en gnagende følelse om blodpropp også... Men barna er lagt, det er langt til legevakt og har ingen til å kjøre meg... Dessuten tror jeg bare det er jeg som er hypokonder :P Men smertene kommer og går, er ikke der hele tiden... hater dette!!!

Skrevet

Jeg føler meg i fin form (bare veldig trøtt etter null søvn sist natt) bortsett fra foten! Den andre foten har begynt så vidt å verke litt her og der, så håper og tror det er hypokonderen i meg som har kommet frem :P

Er bare så livredd sånne sykdommer at jeg mistenker noe skummelt med en gang jeg får litt ukjente smerter...

hi

Skrevet

Hvordan kjentes det ut da? jeg fikk plutselig vondt i foten for noen timer siden, men den er ikke rød eller hoven. Bare verker i hele foten. Frå øverst på låret til ankelen. Men har en revmatisk sykdom, så tror det bare er det, men har en gnagende følelse om blodpropp også... Men barna er lagt, det er langt til legevakt og har ingen til å kjøre meg... Dessuten tror jeg bare det er jeg som er hypokonder :P Men smertene kommer og går, er ikke der hele tiden... hater dette!!!

Skrevet

Jeg hovnet opp i foten fra lysken til tærne, og foten ble rødblå, veldig varm og hard.

Var blodpropp, så ble sendt videre til sykehuset etter at jeg hadde vært til sjekk på lokal legevakt

Skrevet

Jeg hovnet opp i foten fra lysken til tærne, og foten ble rødblå, veldig varm og hard.

Var blodpropp, så ble sendt videre til sykehuset etter at jeg hadde vært til sjekk på lokal legevakt

Jeg er ikke opphovna i det hele tatt og nå er det ikke så vondt som før.. Satt meg ned i sofaen og fikk slappet av litt, for første gang i dag, kom seg litt da. Litt mer vondt i andre foten. Er nok bare litt sliten i bena, og veldig hysterisk! :P Tror jeg legger meg, og om det er det i morgen ringer jeg legen!

Takk for svar :)

hi

Skrevet

Du får ikke ambulanse på bakgrunn av at du ikke har noen til å kjøre deg. Du kan derimot ta en taxi. En får ambulanse dersom en har FAST symptomer (lammelse, språkproblemer eller talevansker). Men du får ta en telefon til nermeste legevakt å høre

Skrevet

Hei!

Jo du kan få ambulanse hvis du har dvt (blodpropp), men det høres det ikke ut som du har. Grunnen for at du får ambulanse er faren for lungeemboli ( hvis proppen løsner og går til lungene), det er derfor viktig å holde foten i ro.

Hilsen ambulansearbeider

Skrevet

Hei!

Jo du kan få ambulanse hvis du har dvt (blodpropp), men det høres det ikke ut som du har. Grunnen for at du får ambulanse er faren for lungeemboli ( hvis proppen løsner og går til lungene), det er derfor viktig å holde foten i ro.

Hilsen ambulansearbeider

Joda, men man kan også ta en Taxi, spesielt med de symptomene hun viser til!

Og om foten skulle bli hoven, rød, varm og vond så kan man evt ringe å høre med lgv... Det kan også bare være en lokal infeksjon, og om man holder benet i ro og ikke har lang vei til lgv så Må man ikke nødvendigvis ha ambulanse.

Hilsen også Ambulansefagarbeider.

Skrevet

Ambulase eller ei kommer vel an på hvor du har blodpropp, det da.. I hjernen eller lungene, hjerte eller andre vitale organer vil vel absolutt kvalifisere til blålys!

Det høres ikke ut som det er DVT du har, men god bedring likevel:-)

Skrevet

Ikke med mindre man mistenker at proppen er på vei opp i lungene. Er den i leggen er det bare å kjøre til legevakta selv.

Skrevet

Nå mente jeg ikke at hun kom til å få ambulanse med de symptomene, men spørsmålet var vel om man kan få ambulanse ved mistanke om blodpropp. Hvis hun hadde ring lv hadde de vel neppe konkludert det hadde vært det, og ikke sendt ambulanse men taxi. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...