Gå til innhold

Noen her som har hatt høye leververdier/ gallesyrer ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det har jeg, og lurer på om noen her har opplevd det samme. Er i uke 36. Blir man igangsatt tidligere? Er det noe man bør være obs på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det, men ikke når jeg var gravid. Eller leververdiene har lenge vært høye, men gallesteinsanfall har jeg heldigvis ikke opplevd under en graviditet.

Om det skjer nå kommer jeg til å be om å bli satt i gang så fort jeg er innenfor rimelig tid... Orker ikke gå i frykt for et anfall og ikke få medisin for det...

Skrevet

Jeg fikk det i forrige svangerskap. Måtte medisineres og følges tett opp på sykehuset. Fødselen ble satt i gang 2 uker før termin. Alt gikk bra med både meg og baby :-) Hadde håpet å slippe unna denne gangen, men har begynt å klø allerede (uke 30) så ser dårlig ut :-(

Regner med at du blir fulgt opp på dette?

Skrevet

Har nettopp fått svar på prøvene, så jeg skal på sykehuset i morgen. Men av erfaring vet jeg at mye bagatelliserer der borte, så skulle gjerne vist litt mer. Har jo forstått at det er økt risiko for barnet:( ble du automatisk satt opp til igangsetting?

Skrevet

Så leit,TS :(

Hva skyldes høye leververdier/gallesyrer?

Masse lykke til videre :)

Skrevet

Har aldri hatt noe snakk om det jeg, men jeg har nok ikke hatt høye nok... Trist å få sånn beskjed om det påvirker...

Skrevet

Situasjonen ble vurdert fortløpende og det ble ikke bestemt at jeg skulle igangsettes før samme dag (pga økte verdier igjen). De klarte først å få verdiene noe ned ved medisinering. Tror ikke faren for barnet er så stor når man er under behandling, men det er selvfølgelig uansett ikke noe hyggelig:-( Behandlingen avgjøres også av hvor høye verdier du har. Lykke til i morgen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...