Gå til innhold

Tilby ny mat når h*n nekter å spise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutten spiser litt av det jeg tilbyr, for så ikke å ville ha mer. Jeg venter litt, og tilbyr igjen, men nei.. Til slutt finner jeg jo frem det vanlige han vil ha! Jeg blir jo helt desperat når han ikke vil ha noe..

Det skal sies at han forts ikke klarer biter, så han spiser 6 mnd glass. ( er straks 1 år!!!)

Jeg lager middager fra bunnen av som jeg moser, men som oftest vil han ikke ha ,evt spiser bare litt.

Vi prøver hver dag med brødskive,kavring etc slik at han venner seg til klumper, og det går sakte men sikkert fremover. Men så fort han får for mye i munnen, og brekker seg vil han ikke ha mer.

Jeg blir snart helt desperat. Glassmaten er jo ikke fullverdig mat i det hele tatt, og jeg vil så gjerne at han skal spise det jeg lager. Han får spise selv, men det er mest spennende å kline maten utover ;)

Jeg må jo tilby noe annet når han ikke vil ha? Eller lærer han da at han får noe annet hvis han venter lenge nok...? Kan jo ikke la han gå sulten heller.. han er jo flink, og prøver litt hvertfall :)

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i huset har "plukkemat" alltid funket;)

Jeg skjærer opp litt av hvert, prøver å få det til å se fargerikt ut, så kan småtten sitte der og spise litt av hvert. Legg det i mønster eller bare i små hauger. Gi ham en skje i tillegg, så får han kanskje trent litt på å håndtere den. En liten dert fruktmos øverst på tallerken minsker griset.

Det er litt slitsomt i perioden før de får til å spise ordentlig, men det kommer seg jo;) Han kommer ikke til å spise sånn i bryllupet sitt.

Skrevet

Jeg pleide forresten også å gi yoghurt med små brødbiter i.

Skrevet

Takk for tipsene :) det skal prøves!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...