Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 Det er noen som har kjøpt noe av meg, og de ba om utsettelse på betalingen. Vi skrev under på en kontrakt der det stod en viss frist, og etter den fristen skulle det løpe stadige renter på kjøpesummen. Men nå som fristen snart er ute, har de ikke tatt kontakt med meg angående pengene. Bør jeg ta kontakt med dem og minne dem på dette, eller bør jeg vente til ei stund etter at fristen er gått ut? Kjip situasjon dette. Er redd de blir sinte om jeg tar kontakt og mistenker dem for ikke å ville betale. Men de har jo fått lang utsettelse, og de har selv skrevet under på kontrakten. Dette bekymrer meg ganske mye.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 vent til etter at fristen er ute. Om det går et par dager så ville jeg ha vennlig tatt kontakt
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 Det er kanskje lurt ja... å ta kontakt et par dager etter så de ser at jeg legger merke til datoen.
Gjest Filifjonka Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 I følge reglene så kan du sende purring etter at de har overskredet fristen for betaling med 14 dager. Eller, du kan sende purring med en gang men da kan du ikke legge på purregebyr. Du kan også sende inkassovarsel etter 14 dager. Les mer her: http://enkeltmannsforetak.nyttiginfo.no/regler-for-purring-og-inkassovarsel/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå