Kæmma og trultene Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 Hei hei! Jeg lurer på hva dere gjør ang legging. De to søstrene er veldig tidlig trøtte, og minsta ber ofte om å få legge seg når barne-tv starter. Jeg holder henne oppe til det er ferdig, legger henne mens storesøstra enten gjør seg klar eller ser ferdig superquiz og så er hun også stuptrøtt. de sover til sånn ca seks om måttan - eldstemor gjerne lenger enn minsta. Er det vanlig? Jeg har liksom sett for meg sju-åtte som leggetid bestandig, og enkelte reagerer på at de er i seng så tidlig (jeg synger et par sanger, går ut mens de er våkne og på få minutter sover de, nesten alltid uten noe tull.) Jeg har jo nesten alltid kvelden "fri" før sju, selv om jeg gjerne skulle hatt selskap med dem lenger. Burde jeg gjøre noe med dette? Jeg vil jo at de skal få legge seg når de er trøtte, men... Dette gjelder egentlig både hverdag og helg..
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 Høres helt normalt ut. Vi har gjort det på samme måten inntil for et år siden. Nå er mine 5 og 7. Den yngste er på vei i seng nå og eldste skal legge seg om 15 minutter. Før 19.30 kommer det til å væe helt stille.
It's all about me Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 Mine på 3 og snart 6 legger seg etter barne-tv og etter superquiz. Her er det akkurat passe.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 Har legger både 6åringen, nesten 4åringen og babyen på 7mnd seg rett før 19. Da sover alle til mellom 07 og 0730. Babyen er gjerne den som våkner tidligst, i dag vekte jeg de 2 andre 0740.. Skulle gjerne hatt 6åringen lenger oppe med oss. Men h*n blir overtrøtt og grinete både på kvelden OG dagen etter fordi h*n våkner tidligere når h*n er lengre oppe. Hadde hatt 1930 som leggetid, om ikke ting er som de er.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 MIn 6-åring legger seg kl 20, 3-åringen kl 19.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå