Gå til innhold

Duo-test


Snartmammatil3 <3

Anbefalte innlegg

Har i dag tatt blodprøvene..... Skal på ultralyd på St.Olav neste tirsdag. Gruer meg noe veldig, selv om jeg allerede har vært på en ultralyd. Der såg ikke legen noe feil, men usikkerheten er der enda. Er 11+6 idag, så den mest intense tiden begynner å nærme seg slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok blodprøve i dag jeg også! Er bare 10+3, så må nok vente et par uker på UL. Jeg både gruer og gleder meg, håper så inderlig at vi kan puste lettet ut og vite at sannsynlighetene er forsvinnende liten for at noe er galt. Dette er virkelig en tid med mye usikkerhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuffelnøste: Jeg skal og på ul på st.olavs neste tirsdag!!!! Når skal du?? :)

 

Jeg er 12 uker, og har tatt blodprøvene forje uke... Hva er årsaken for at du skal, kanskje vi møtes:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten bestemt meg for morkakeprøve uansett jeg nå.. talker ikke å glede meg for å oppleve at barnet er sykt likevel etter fødsel:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuffelnøste: Jeg skal og på ul på st.olavs neste tirsdag!!!! Når skal du?? :)

 

Jeg er 12 uker, og har tatt blodprøvene forje uke... Hva er årsaken for at du skal, kanskje vi møtes:P

 

Jeg skal være der kl 13.25. årsaken er at jeg blir 39 år når barnet blir født. ;o)

Legen på fertilitetsklinikken mente at jeg ikke hadde behov for denne testen, ettersom alt såg bra ut på ultralyden jeg var på i uke 9. Men både far og jeg ønsket dette tilbudet. Har to barn med spesifike problem fra før, greit å være forbredt om det er noe. Det er mitt tredje, mens det er fars første.

 

Enn du da?:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten bestemt meg for morkakeprøve uansett jeg nå.. talker ikke å glede meg for å oppleve at barnet er sykt likevel etter fødsel:/

 

Hei!

 

Så langt har jeg ikke tenkt!!

Men blir det anbefalt, så gjør jeg det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer det! vi snakket jo om det tiiidligere...... Har samboer med datter som har hjerneskade vetu...

 

Jeg skal inn 11.50, Er sikkert før deg da;) hehehehehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke at man kan ta morkakeprøve bare fordi man vil? Jeg opplevde at valget sto mellom duotest eller alternativt fostervannsprøve (dersom duotesten ga høy risiko). Morkakeprøve ble var bare et alternativ for par i ekstrem risiko (eks. født barn med kromosomfeil før) eller mor med svært høy alder (altså ikke bare over 38, mener de sa 42/44) eller resultat på duotest var veldig dårlig type 1-25. Morkakeprøve har høyere abortrisiko og var også noe mer krevende/kostbart slik vi forsto det. Dette var Riksen i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er kromosonfeil som er tilfellet her, og det kromosonen finner du ikke på duotest og ultralyd da... Så da må jo jeg nødt til å ta morkakeprøve for å utelukke?

 

Det er jordmor som henviser meg, fordi det er årsak til det. Handler ikke om å ville eller ikke, men handler om å ikke orke et så sykt barn til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er kromosonfeil som er tilfellet her, og det kromosonen finner du ikke på duotest og ultralyd da... Så da må jo jeg nødt til å ta morkakeprøve for å utelukke?

 

Det er jordmor som henviser meg, fordi det er årsak til det. Handler ikke om å ville eller ikke, men handler om å ikke orke et så sykt barn til..

Ah, da forstår jeg. Håper alt er bra med den lille i magen! Lykke til.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja:( Det håper jeg og, jeg gruer meg hvirkelig....... Hun vi har hjemme er pleietrengende, må mates, bruker bleie, har ikke språk...epelepsi++++++ Så ganske frustrerende hverdag. I tillegg er hun ikke min, men jeg vil jo være god ste-mamma likevel<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...