Gå til innhold

Dere som vasker barna morgen og kveld..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe som sikkert gjelder de fleste ;)

Verken jeg eller samboeren er oppvokst med det.. Og nå er jeg usikker på hvordan det gjør det rent praktisk. Tar dere ny klut til hvert av barna hver morgen og hver kveld? Hva med håndkle for å tørke seg nedentil? Eller har hvert barn en oventil- og en nedentilklut hengende noen dager? Og hva med håndkle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi vasker hender, stumpen og fjerner ole lukkeøye bæsjen i øyekroken hver morgen. Om kvelden vasker vi enten over ansikt, hender, føtter og stump med klut eller hun bader.

Skrevet

Vet du, det er faktisk ikke jeg oppvokst med heller. Vasket meg vel i ansiktet på morningen, hehe.

Og jeg må ærlig innrømme at det ikke alltid er at de vasker seg på kvelden her, utover i fjeset og på hender selvsagt. Tar ny klut, jeg har angst for skitne kluter...

Skrevet

Vi bruke ny klut til hvert barn hver morgen og hver kveld ja. Dvs, de to-tre eldste ordner seg selv da, og de eldste vasker seg gjerne bare i ansiktet på kvelden med vann fra springen (hendene vasker de jo uansett etter toalettbesøk). Vi er mest nøye med vask på morgningene (om de ikke dusjer da). Vi tørker ikke med håndkle etter å ha vasket med klut, bare etter dusj/bad. Vi har fire barn og sikkert 80-90 sånne hvite gasskluter.

Skrevet

hvor store barn gjelder det?

Har alltid vaska gutten min i vasken på badet, nå er han 2 år, så ikke så god plass oppi der lenger, tørker han derfor bare rundt bleieområdet med en lunken klut og smører inn med bleiekrem før han får ny bleie om morran. han bader eller dusjer hver kveld, ettersom hva han vil. Bruker sånn lite Ikea badekar som vi setter inni dusjen, også sitter han der og leker og koser seg i ca 15 min, før jeg går over med dusjen. Da han dusjer, så dusjen har bare fort og greit som en voksen person, bare at jeg står i dusjdøra og passer på at han bli ordentlig rein, såper inn håret og tar under neglene osv ^_^

Passer på å bruke sild såpe uten salter og alltid smøre med en god fuktighetskrem etterpå sånn at huden hans ikke skal bli tørr.

Skrevet

Bruker gaskluter til sønnen min, tar ny hver morgen og kveld.

Han er fortsatt bleiebarn, og hvis han har bæsjet når vi skal ta stellet vasker vi med mesoft og babyolje nedentil. Da bruker vi kluten bare i ansikt og hender og lar den ligge til neste vask.

Skrevet

Vasker ansikt og underliv hver morgen og kveld ja. Og hender selvsagt.

Bruker en klut og hiver den til vask etterpå. Bruker ikke håndkle etterpå, tørker da med en gang uansett.

Skrevet

Vasker ansikt, hender, føtter og rumpe morgen og kveld. Men bruker ikke så ofte klut, men mesoft vaskeservietter sammen med vann og tena vaskekrem. Supre produkter. Har som flere andre her også angst for skitne kluter..

Skrevet

Vasker ansikt, hender og rumpe morgen og kveld ja...Tar en ny vaskeklut for hver gang. Gjør ingenting at det blir mange vaskekluter å vaske. Sånn er det å ha små barn!

Skrevet

Mine vasker seg bare om kvelden. Pleier som regel å bade, men dersom vi dropper badinga vasker vi med klut i stedet.

Alle har hvert sitt håndkle som de bruker ca 1 uke i strekk før det byttes.

Bruker som regel 1 klut pr barn pr kveld. Begynner på toppen og vasker oss nedover.

Dersom kluten ikke er brukt til underliv kan den godt brukes om igjen.

Skrevet

Her dusjer/ bader de ca annenhver kveld.

De dagene de ikke dusjer vasker de seg med klut om kvelden. De eldste vasker seg selv, lilleknott får enda hjelp om kvelden, men vasker seg selv om morgenen ;)

Kluter blir brukt en gang og vasket. Ikke syns jeg det er hygienisk å ha "rumpekluter" hengende, og ikke har vi så mye plass at alle 3 skulle hatt ansiktsklut, rumpeklut, ansiktshåndkle og rumpehåndkle rundt om kring :)

Når de vaskes med klut bruker de ikke håndkle- bare lufttørker.

Blir mange kluter, men de tar da ikke så stor plass i vaskemaskin at det utgjør store forskjellen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...