Gå til innhold

Eksen til kjæresten min!!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi er ett par i midten av 30 åra som har vært sammen i 2,5 år. Han har to barn på under 10 år, jeg har 3 barn som er voksne. Eksen hans har mast på han nå ganske lenge om at de bør prøve sammen igjen på grunn av ungene, de har ikke gjort ett forsøk og ho mener de burde gi forholdet en ny sjanse. Han er ikke uvillig til det, men sliter med at han har null følelser for henne og er veldig glad i meg. Men sier at det beste for ungene hadde vel vært at de var sammen som en familie. De har ungene annenhver uke. Han og jeg har ikke flyttet sammen, men jeg bor for det meste hos han. Eksen skal flytte ut fra samboeren som ho har hatt i 1 år. Hun har nok skjønt at ho ikke kommer noen vei med min kjæreste, så det nye nå er at ho har spurt om å få være her i hans hus den uka ho har ungene inntil ho finner seg noe annet sted å bo. Han tenker ungene og har sagt ja til det så kan han og jeg være hos meg når ho er her i hans hus. Jeg har sagt at det velter seg i magen min ved tanken på at ho nå skal inn igjen her og gå å rote og snoke i mine ting, syns dette blir helt feil. Jeg har sagt at vi får ta oss av ungene til ho får orden på livet sitt, men han vil ikke slå hånda av ei som ligger nede. Jeg føler jo at dette er ett forsøk fra hennes side å få komme inn igjen her hos han, noe han benekter. Føler at dette holder på å ødelegge det fine forholdet han og jeg har når han lar henne komme sånn, jeg fikk beskjed av han at jeg bor ikke her og at det er huset hans derfor så må jeg bare godta det han bestemmer, Vi kunne sagt opp det huset jeg leier for huseier der er villig til å la henne leie der, men det sier kjæresten min nei til. Han sier vi må nå vente med å flytte sammen til stormen rundt henne har lagt seg og ungene er trygt innkvartert i nytt hjem med mora... Er dette normal oppførsel??? er det hans plikt å stille opp sånn for henne? jeg mener det ikke er det og vi krangler om dette. Er det ikke normalt å bo under samme tak selv om ett forhold er slutt, til den ene har funnet seg ny leilighet? kommentere ønskes, jeg blir GAL!!!!

Endret av Mercedes01
Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, i mine øyne er ikke dette normalt.. om begge 2 har ordnet seg med nye kjærester.. og om han virkelig var glad ideg skulle han ha tatt mer hensyn spør du meg! Hadde ikke vært aktuelt at xn til kjærestn min hadde flyttet tilbake kun for samvær med barna om vi 2 var i et forhold. Da bør hun vente med å flytte ut fra sin nåværende sambo til hun finner seg noe eget.. makan..

om det er hannes hus og han som bestemmer synes jeg bare at han viser med tydlige ord at slik vil det bestandig være og at han kanskje ikke plenlegger en framtid med deg.. x'en høres foresten ut som ei kjærring!

Skrevet

Høres ikke akkurat normalt ut... Det hadde jeg ALDRI godtatt - slippe inn eksen i DERES hjem?! Forstår at han vil ta hensyn til ungene, men han har virkelig ikke noe ansvar for å skaffe HENNE tak over hodet.

Han kunne heller sagt at hun kan sa samvær om dagen med ungene, så kan de sove hos ham, hvis hun ikke har plass til dem der hun bor for øyeblikket. Da ville hun kanskje RASKA På og funnet noe nytt...

Nei, jeg hadde ikke sluppet eksen inn i vårt hus for noe annet enn en kjapp kopp kaffe!!!!

Skrevet

nei, i mine øyne er ikke dette normalt.. om begge 2 har ordnet seg med nye kjærester.. og om han virkelig var glad ideg skulle han ha tatt mer hensyn spør du meg! Hadde ikke vært aktuelt at xn til kjærestn min hadde flyttet tilbake kun for samvær med barna om vi 2 var i et forhold. Da bør hun vente med å flytte ut fra sin nåværende sambo til hun finner seg noe eget.. makan..

om det er hannes hus og han som bestemmer synes jeg bare at han viser med tydlige ord at slik vil det bestandig være og at han kanskje ikke plenlegger en framtid med deg.. x'en høres foresten ut som ei kjærring!

Takk for kommentar, og ja du har rett, ho er ei kjærring! ;) ho har sagt til min kjæreste at det er nå eller aldri hvis de sku prøve igjen. Ho bruker de triksene ho kan nå for ho har nok egentlig skjønt at han ikke vil gi slipp på meg. Så da var vel dette nok ett forsøk på å komme seg inn igjen hos han. Ho bruker ungene for det det er verdt, stakkars. Syns bare hele kjærringa er patetisk og lite voksen, ho bruker "stakkars meg" metoden og da får han vondt av henne. Skulle ønske han kunne stilt henne litt til veggs så kanskje ho hadde skjønt at ho har ikke noe å hente her og at det siste forsøket var simpelt. Da kan det hende ho hadde holdt seg unna. De har daglig kontakt, men det er stort sett ho som ringer for å surve og klage og stakkars meg. Jeg bor her hos han, men har ikke flyttet inn. Fikk beskjed av han at jeg hadde ikke noe jeg skulle ha sagt i og med at jeg ikke bor her... Så da så. Er i tenkeboksen om dagen....

Skrevet

Djises.....

Er du gravid med mannen? Tror jeg ville tvilt på hans hensikter - vil han være sammen med deg eller ikke? For han hadde ikke fått meg før han hadde virkelig gitt slipp på eksen, og gitt henne klar beskjed om at de kan samarbeide om barna, men at han er ferdig med henne bortsett fra det.

Har h an tenkt på hva det vil gjøre med barna hvis han vingler frem og tilbake mellom deres mor og en annen kvinne? Hvilke signaler sender det? Hvis han prøver med moren en gang til, og så går det SKIKKELIG til h***ete?

Hvis han elsker deg og ikke henne, bør han holde seg til deg og spare ungene sine for enda mer forvirring og usikkerhet! Og det vik nok skape usikkerhet hvis mamma plutselig flytter inn til pappa igjen!

Nei pføy - gi han beskjed om å bestemme seg!

Skrevet

Hei.

Takk for svar! Nei heldigvis er jeg ikke gravid og skal heller ikke bli det! Jeg sier til han at hvis han sier og mener at han fortsatt er glad i henne så skal jeg ta sakene mine og reise uten noe mer tull. Men så lenge han sier at han har null følelser for den dama, at han aldri har hatt det så bra i ett forhold som han har det sammen med meg, at han er veldig veldig glad i meg så mener jeg at å allikevel tenke på å prøve igjen med henne bare for ungene sin skyld, og for at han syns han skylder henne en sjanse, det blir rett og slett for dumt! Ho sier at alle de ho kjenner som har flytta fra hverandre har prøvd igjen, og da har de hatt det veldig bra. Jeg ba om å få navn på de folka for det der er bare tullprat. Hvordan skal ett forhold kunne fungere når det ikke er følelser med i bildet? det kan en vel bare tenke seg selv at det vil ikke gå lang tid før det er ett helvete igjen der. Og da har han ødelagt det fine vi har sammen, ungene har mistet meg som de er blitt veldig knytta til, og alt blir bare dobbelt vondt for ungene.

Han må nå bestemme seg for hva han vil, jeg elsker han over alt, men det er måte på hva jeg skal godta. Det er heldigvis ikke blitt til at ho skal være i huset hans annenhver uke, men regner med at når ho finner seg ett annet sted å bo så er det vel han som er "forpliktet" til å kjøre flyttelass og hjelpe henne med ting og tang. Ho skyver ungene foran seg og bruker dem overfor han og det er stygt og simpelt gjort synes jeg. Men han ser ikke det, han føler bare at han må gjøre ting enklere for henne for da har også ungene det bra.

Vi får nå se hva som skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...