Musemorbr / Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 På senhøsten dukket det opp en liten kattunge som vandret rundt mellom husene. Jeg tenkte den tilhørte en av naboene. Den er mye ute og går ofte forbi her. Litt sky, men det er jo ikke helt utanlig at katter er skeptisk til fremmede. I dag kastet vi tørt brød til fuglene. Plutselig ser jeg katten sitte og spise det. Jeg har aldri sett en katt spise tørt brød. Hjemløs og desperat, eller bare veldig glupsk, hva tror dere?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 Hvis den spiser tørt brød, er den mest sannsynligvis hjemløs. Kanskje noen kastet katten på dør når de var lei "leketøyett "sitt. Du kan enten ringe dyrebeskyttelsen og få de til å fange den , eller ringe mattilsynet, så tar de seg av den på annen måte. Hvis du klarer å få tak i katten, kan du jo sjekke om den har halsbånd eller har ett id merke i øret. Evt ta bilde av den, henge opp i nabolaget og etterlyse eier
Musemorbr / Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 19. mars 2012 Jeg har snakket med ene naboen nå, og den tilhører sansynligvis et hus et par hundre meter unna. De har mange katter, som de lar bo i kjelleren. Ikke godt å si om de får nok eller i det hele tatt mat. Fikk høre at alle instanser er innvolvert, inkludert barnevern, og at det er best å ikke blande seg. Huff så fælt.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 Jeg har snakket med ene naboen nå, og den tilhører sansynligvis et hus et par hundre meter unna. De har mange katter, som de lar bo i kjelleren. Ikke godt å si om de får nok eller i det hele tatt mat. Fikk høre at alle instanser er innvolvert, inkludert barnevern, og at det er best å ikke blande seg. Huff så fælt.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 Jeg har snakket med ene naboen nå, og den tilhører sansynligvis et hus et par hundre meter unna. De har mange katter, som de lar bo i kjelleren. Ikke godt å si om de får nok eller i det hele tatt mat. Fikk høre at alle instanser er innvolvert, inkludert barnevern, og at det er best å ikke blande seg. Huff så fælt. Går ann å ringe anonymt til både dyrebeskyttelse og mattilsyn. Tenkt på de stakkars pusene.. Jeg ringte dyrebeskyttelsen når det gjaldt en av mine naboer som hadde mer katter enn hun kunne ta seg av. Dyrebeskyttelsen ringte denne damen og ga henne en advarsel og det var det som skulle til.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 ring dyrebeskyttelsen med en eneste gang!! Og sett ut mat imellomtiden.
Musemorbr / Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 19. mars 2012 Dyrebeskyttelsen vet om det, i følge naboen. Flere naboer har allerede kontaktet dem, mattilsyn, barnevern og politi. De som bor nærmest er fortvilet og sinte. I følge naboen er det snakk om psykiske problemer, og at de hele tiden får nye katter selv om de har blitt fratatt mange før. Barnet i huset er 18 nå i vår, så bv har ikke gjort noe. Kattene blir visst ikke forsøkt hentet mer. Politiet vil heller ikke gjøre noe, og det er sansynlig at det er siden det er snakk om et hus langt ute på landet. Fikk hint om at det kan ende med at noen legger ut gift. Grusomt og ja jeg har tenkt til å ringe dyrebeskyttelsen jeg også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå