Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 Har tidligere lest om hunder og katter som værer at matmor er gravid, selv veldig tidlig i svangerskapet. Har en tre år gammel katt som alltid pleier å ligge ved bena mine om natten. Er litt over 10 uker på vei og nå har hun begynt å legge seg i området rundt magen min, og i dag satte hun seg oppå magen min, noe hun aldri før har gjort. Hun satt der i en posisjon som hun viste at hun skulle passe på meg og magen og så meg dypt inn i øynene, akkurat som hun forsøkte å kommunisere noe. Veldig klengete og kosete er hun også på meg om dagen, noe jeg har lest at flere opplever. Noen flere med lignende opplevelser med dyr?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 har en katt som alltid har ligget på magen min før, men som plutselig har begynnt å legge seg ved siden av...han begynnte også plutselig å bli redd for meg, akkurat som om jeg luktet som en fremmed (han er livredd fremmede)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 Kattemor min er mindre hjemme enn før... Men det kan være at vi har fått nye naboer med katt... Er veldig tidlig enda men er litt spent på om han merker det/ skjønner det:)))
kaklemor Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 Ja, en veldig klengete bikkje:p Med førstemann så ville hun ikke en gang hilse på meg når jeg kom hjem med babyen.. Ble veldig lei meg da, men nå så tror (håper) jeg at hun kanskje kjenner igjen den nye lukten:)
Gjest Shanti ♥ Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 Nei, ikke denne gangen... men hadde en kastrert hannkatt engang som reagerte på venninna mi med voldsomt sinne da hun ble gravid... Den gikk regelrett til angrep. Senere har jeg hørt at enkelte katter reagerer på lukten fra gravide og kan bli aggressive..
**venter** Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 Min (kastrerte) hannkatt har aldri vært så veldig kosete, kommer å hilser, men er ikke den som ligger på fanget hele kvelden. Før nå, nå skal han ligge der hele tiden og er skikkelig god mot meg. Tror abosolutt han værer noe:)
Jente 08 :) + to gutter 12 :) Skrevet 19. mars 2012 #7 Skrevet 19. mars 2012 Jeg har en hund som normalt sett løper rundt når vi er i skogen og hun går løst, men nå går hun bare rett foran meg, stopper ofte opp for å se at jeg kommer og at alt står bra til! Skikkelig artig å se!
Bittelura Skrevet 19. mars 2012 #8 Skrevet 19. mars 2012 Hunden min er skikkelig passe-på-mor-tilstand for tida... Nåde de som prøver å nærme seg meg.. Hun har fått løpetida også nå,så detta kan bli gøy;) Hormoner i fleng her i huset: Så her kan det bli et galehus;)
Num.mer2 Skrevet 19. mars 2012 #9 Skrevet 19. mars 2012 Har en hannkatt på 5år. Han holder seg alltid unna magen nå jeg er gravid, og begynte ganske tildig med dette nå og. Med førstemann så merket jeg ikke noe spes før fødsel, og det var en merkelig opplevelse. Jeg lå å sov. Merket langt inni drømmeland at det murret litt i magen, men våknet av at katten lå i korsryggen min å malte som en gal. Så sto jeg opp og gikk på do, for trodde det var bæsj på gang. Når riene kom tettere og vannet gikk så var katten GAL. Han løpt opp og ned trappene, løp gjennom hele huset, inn på kottetene, inni veggen, før han tilsutt løp ut. Han har aldri oppført seg slik før, og jeg tror rett å slett det var for han merket at noe skjedde. Nå er han så sinnsykt overbeskyttende for lillemann om de er ute samtidig. Han freser og blir så sinna om det kommer fremmede folk på veien osv, og ingen andre katter får nærme seg lillemann.
Fru Tuttemor Skrevet 19. mars 2012 #10 Skrevet 19. mars 2012 Den ene kasterte hannkatta skydde meg sist jeg var gravid,jeg var luft for han,luft som ga han mat å slapp han ut..så ikke på meg eller var i nærheten av meg..men når virker det ikke som om han bryr seg noe om det..enda..Andrepusn som også er kastrert har jeg ikke merket noen forskjell..
Globox Skrevet 19. mars 2012 #11 Skrevet 19. mars 2012 Vi har en hunnkatt som jeg merker veldig godt at har forandret væremåte etter at jeg ble gravid. Er 23 uker nå. Hun ble veldig tidlig påfallende mer kostete med meg og SKAL være med over alt, helt sitte på armen min som en baby med forlabbene opp på skulderen, ellers forfølger hun meg rundt i huset. Hun har også fått "angst" for lukkede dører og at jeg dusjer, sitter og hyler utenfor dusjen helt til jeg er ferdig. Lukker vi dører, f.eks for å gå på do, sitter hun også utenfor og jamrer seg og skraper på døra :-) de er virkelig rare disse dyra :-)
Mammelita Skrevet 2. april 2012 #12 Skrevet 2. april 2012 Hei, Jeg er gravid i uke 30 nå, og har ei blandingstispe på 7 år. Hun har alltid oppført seg eksemplarisk, men de siste månedene har hun endret oppførsel til å bli mer og mer valpete, leken og rampete. Hun har bl.a. forsynt seg av en blomst som stod oppå et bord, hun har bitt seg gjennom plast og sånne aluminiumsbakker for å komme til noen matrester, og senest idag har hun klart å spise seg gjennom en halv kransekake (uten pynt) innpakket i plastikk.. Jeg skjønner ingenting av hva som har skjedd med den snille, veloppdragne hunden min.. Hva tenker dere, kan dette ha noe med den voksende magen min å gjøre? Matfar som gir mer oppmerksomhet til matmor? Hormoner som flyr osv? Vi prøver å gi henne like mye oppmerksomhet som før, og gå mye tur med henne, er litt redd for å overkompensere og gi henne for mye oppmerksomhet før babyen kommer også.. Vi må passe bedre på henne nå enn før, det er godt jeg skal være mer og mer hjemme med henne nå fremover;) Takker for svar:)
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #13 Skrevet 2. april 2012 Jeg har en valp på snart 1 år. Den er veldig valpete av seg, men nå i det siste når jeg har begynt og få sterke kynnere så har han blitt aggresiv mot meg, han har aldri biti eller glefsa etter noen av oss, men nå har han begynt. Så har jeg en gutt på 3 år, så er jo livredd for at han skal bite han også... Håper det blir bedere når jeg har fått ut babyn, er i uke 36 nå så er ikke lenge til nå..
Silly80 Skrevet 2. april 2012 #14 Skrevet 2. april 2012 Dyr merker dette veldig godt Vi sender nok uten noen dufter ganske tidlig:) Hadde en dyretolksamtale med en fjording før jeg fant ut at jeg var gravid. Noen på stallen(menneske) har føll i magen sa han.. hihi
Nostalgia Skrevet 2. april 2012 #15 Skrevet 2. april 2012 Hankatten min er ute hele tiden. Men tror han merker at jeg vil kose han mindre da jeg er redd for å få noe smitte. Kanskje han virker litt snurt...
Blabb00 Skrevet 2. april 2012 #16 Skrevet 2. april 2012 Ingen tvil om at dyrene merker noe Her skal katten vår kun ligge på magen min, og drive å trykke potene sine så langt ned i magen som overhodet mulig! Så maler hun som en gal samtidig Skikkelig kosepus plutselig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå