Gå til innhold

Når venner ikke tar kontakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som nesten aldri tar kontakt. Alltid jeg som sender sms, og hører hvordan det går. Hvis jeg ikke gjør, hører jeg ikke noe fra den kanten. Da kan det gå 6 måneder før jeg hører noe.

Skal jeg ta det som et hint. Hun sier alltid at vi må treffes oftere. Men det blir aldri noe. Vi ses 2-3 ganger i året.

Det som er at hun er alltid hyggelig når vi først treffes.

Jeg spør om jeg kan besøke henne. Det passer aldri. Spør jeg om hun vil komme hit, så er det ok.

Det er litt kjedelig at jeg skal være verten hver gang. Vi er voksne og familie og barn. Og ved hvert besøk er alle sammen med. De tar da med seg sine 4 barn, og seg selv. Jeg ordner og rydder og lager mat. Etter besøket er dratt må enda en rydde økt til, + oppvasken.

Er det bare meg som har overskudd til å være sosial?

Flere jeg kjenner med barn som har sluttet å ta kontakt etter de fikk 3 barn.

Jeg skjønner det er mye å gjøre med så stor familie. For meg er det litt kjedelig. Jeg liker å finne på ting. Har ei venninne med færre barn, heldigvis. Vi finner på ting ganske ofte.

Jeg liker å ha besøk. Men litt kjedelig at det er bare jeg som inviterer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelte er dårligere til å opprettholde/ta kontakt enn andre.. Og så lenge man vet det er det igrunn greit. Men dersom du er usikker ville jeg bare ha spurt henne direkte om hun gjør det bevisst, isåfall hvorfor, eller om hun ikke har tenkt noe over det, men bare "er sånn".

Skrevet

Jeg har 3 barn og har kanskje vært litt dårlig til å ta kontakt med mine gamle venner i det siste.. Det er ikke fordi jeg ikke vil, men av og til tenker jeg at det blir litt mye når vi kommer hele gjengen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...