Gå til innhold

Noen som har peiling på dagpenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man sender jo inn meldekort for 2 uker. Hvis man har arbeidet mye den ene uka, og ingenting den andre, får man da dagpenger for den uka man ikke arbeidet, eller tar de å deler de timene på 2, sånn at det blir gjennomsnittet, og man ikke får dagpenger den perioden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jobbe totalt 37,5 timer på de to ukene for å få dagpenger, men du får reduserte dagpenger. Har du jobbet 40 prosent, så får du 60 prosent dagpenger.

Har du jobbet f.eks 38 timer (over 50%) på de to ukene, så får du ikke dagpenger i det hele tatt..

Skrevet

Du kan jobbe totalt 37,5 timer på de to ukene for å få dagpenger, men du får reduserte dagpenger. Har du jobbet 40 prosent, så får du 60 prosent dagpenger.

Har du jobbet f.eks 38 timer (over 50%) på de to ukene, så får du ikke dagpenger i det hele tatt..

Stemmer, MEN det kommer jo an på stillingsprosenten du hadde før du fikk dagpenger.. Om du jobbet 60% før du mistet jobben kan du bare jobbe 30% (altså 50% av 60%) før du mister dagpengene..

Skrevet

Ok, da skjønner jeg, takk:) Da jobbet jeg akkurat en time for mye for å få dagpenger denne perioden:( Så da får jeg ikke før neste periode da, kjekt å vite!:)

Skrevet

Stemmer, MEN det kommer jo an på stillingsprosenten du hadde før du fikk dagpenger.. Om du jobbet 60% før du mistet jobben kan du bare jobbe 30% (altså 50% av 60%) før du mister dagpengene..

Aha, okei :) Jeg hadde 100% jobb før dagpengeperioden min, så jeg tenkte ikke på at det kanskje var regler for reduserte stillinger.. :)

Skrevet

Jeg kan jobbe 15 timer i uka, mens en uke fikk jeg over 30 timer. Så da mistet jeg vel pengene for hele perioden:(

Trodde kanskje man fikk for den uka man ikke jobbet noe, men de tar vel gjennomsnittet.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...