Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 Man sender jo inn meldekort for 2 uker. Hvis man har arbeidet mye den ene uka, og ingenting den andre, får man da dagpenger for den uka man ikke arbeidet, eller tar de å deler de timene på 2, sånn at det blir gjennomsnittet, og man ikke får dagpenger den perioden?
2 hjertegull :) Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 Du kan jobbe totalt 37,5 timer på de to ukene for å få dagpenger, men du får reduserte dagpenger. Har du jobbet 40 prosent, så får du 60 prosent dagpenger. Har du jobbet f.eks 38 timer (over 50%) på de to ukene, så får du ikke dagpenger i det hele tatt..
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 Du kan jobbe totalt 37,5 timer på de to ukene for å få dagpenger, men du får reduserte dagpenger. Har du jobbet 40 prosent, så får du 60 prosent dagpenger. Har du jobbet f.eks 38 timer (over 50%) på de to ukene, så får du ikke dagpenger i det hele tatt.. Stemmer, MEN det kommer jo an på stillingsprosenten du hadde før du fikk dagpenger.. Om du jobbet 60% før du mistet jobben kan du bare jobbe 30% (altså 50% av 60%) før du mister dagpengene..
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 Ok, da skjønner jeg, takk:) Da jobbet jeg akkurat en time for mye for å få dagpenger denne perioden:( Så da får jeg ikke før neste periode da, kjekt å vite!
2 hjertegull :) Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 Du kan jobbe totalt 37,5 timer på de to ukene for å få dagpenger, men du får reduserte dagpenger. Har du jobbet 40 prosent, så får du 60 prosent dagpenger. Har du jobbet f.eks 38 timer (over 50%) på de to ukene, så får du ikke dagpenger i det hele tatt.. Stemmer, MEN det kommer jo an på stillingsprosenten du hadde før du fikk dagpenger.. Om du jobbet 60% før du mistet jobben kan du bare jobbe 30% (altså 50% av 60%) før du mister dagpengene.. Aha, okei Jeg hadde 100% jobb før dagpengeperioden min, så jeg tenkte ikke på at det kanskje var regler for reduserte stillinger..
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 Jeg kan jobbe 15 timer i uka, mens en uke fikk jeg over 30 timer. Så da mistet jeg vel pengene for hele perioden:( Trodde kanskje man fikk for den uka man ikke jobbet noe, men de tar vel gjennomsnittet. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå