Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 Jeg forventer at folk spør før de forsyner seg med mine private ting. Hvis jeg setter frem noe på bordet, er det selvsagt at det bare er å forsyne seg, men jeg snakker om i mine skap og sånt... Jeg forventer også at folk spør om det er greit før de gir bort mine ting til andre, selvom det er snakk om et eple eller 3pk kjøttdeig. Hvis naboen ringer på og spør etter noe, så syns jeg ikke besøket mitt skal avgjøre om mine ting skal gis/lånes bort. Jeg ordner alltid i stand kaker/noe spisbart og serverer kaffe/drikke når jeg får besøk, jeg ser på det som naturlig. Spiser jeg noe, spør jeg alltid "vil du ha?". Men nå er jeg gravid. Jeg er sykt kvalm hele tiden, og det eneste som hjelper, som jeg har funnet hittil, er ingefærøl. Syns det smaker grusomt, men det hjelper på kvalmen. Jeg tar meg en skvett i ny og ned når jeg kjenner magen skal "lage bråk". Og samboern min ber om å få hver gang. Jeg har forklart at dette er en slags medisin for meg, og at jeg ikke kan gi bort hver gang jeg skal ha dette, for da har jeg ikke noe igjen neste gang jeg trenger det. For all del, jeg kan jo kjøpe mer, det er ikke noe problem, det er prinsippet det er snakk om. Han spør ikke om han kan få en pille Postafen når jeg tar dette, som også er en medisin (som jeg ikke ønsker å ta for mye av), så hvorfor skal han drikke/spise opp den andre medisinen? I går sa jeg nei, fordi det er lite igjen, og jeg får ikke kjøpt mer midt på natta natt til en mandag. Da ble han sur og kalte meg egoistisk, og satt og furtet lenge i sofaen. Er jeg virkelig så egoistisk som faktisk vil ha "medisinen" min for meg selv? Han ser jo jeg omtrent brekker meg av dette, så jeg sitter ikke akkurat å koser meg foran han. Dessuten har vi jo annen brus han kan ta om han har lyst på.... Er jeg egoistisk?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 Er det rart det er krig i verden..? Kjøp mer brus. Problem solved.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 Be han kjøpe til seg selv. hvorfor skal du som er gravid bære tungt for at han skal ha hver gang du trenger det? Jeg vil vel si at det er han som er egoistisk når han vet du er gravid og kvalm. Ja jeg forstår deg godt for jeg har hatt ekstrem svangerskapskvalme i begge mine svangerskap. Helsekosten selger forresten ingefær tabletter.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 Hvorfor i allverden kjøper dere ikke nok til begge to når begge vil ha?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 Hahaha, for et merkelig problem. Og for en merkelig og lite empatisk type du har. Men skal innrømme at mens kvalmen sto på som verst her så kjøpte jeg inn en svært pose med sitroner, da jeg måtte ha dette på morgenen. Mannen min tok den siste sitronen uten å legge merke til det, og jeg lette febrilsk i skapet morgenen etter. Da skal jeg innrømme at jeg kjeftet litt, ja, for jeg synes han burde hatt nok oppmerksomhet til å skjønne at jeg ikke hadde kjøpt inn alle de sitronene til hans forlystelse. Ikke rart det er krig i verden, nei.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 Du er ikke egosistisk. Du trengte det jo. Samboeren din syns jeg er mer egoistisk. Han kan jo være med å handle inn hvis det er så viktig at han også vil ha ingefærøl.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #7 Skrevet 19. mars 2012 Du er unormalt opptatt av "MINE ting" og basert på det så tror jeg at du er ganske egiostisk og opptatt av at INGEN må røre det som er DITT.
Gjest Heartbroken Skrevet 19. mars 2012 #9 Skrevet 19. mars 2012 Men hvorfor kjøper dere ikke inn mer ingefærøl da? Skjønner at du ikke vil dele når det er lite igjen, men hvis han vil ha hver gang du drikker, må han da vel kjøpe inn så han også har! Hjelpes;) Men hva dette har med hva naboen får av gjestene dine skjønner jeg ikke helt...
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #10 Skrevet 19. mars 2012 "Jeg forventer også at folk spør om det er greit før de gir bort mine ting til andre, selvom det er snakk om et eple eller 3pk kjøttdeig" Skjer det ofte at andre deler ut av kjøttdeigen din?
Frenzia Skrevet 19. mars 2012 #11 Skrevet 19. mars 2012 Det var en lang og forundelig omskriving av: Jeg er kvalm og må ha ingefærøl, kjæresten furter fordi han ikke får. "Han være dum i det hodet!"
soleia Skrevet 19. mars 2012 #12 Skrevet 19. mars 2012 Eg skjønte det med ingefærølet, og at du vert irritert når sambuaren din tek det siste, sidan du er så avhengig av det. Men eg slit med å finne meining med resten av innlegget. Kven deler ut kjøttdeig til naboane? Reknar du det i skapa som ditt private ifht sambuaren din og, slik at han må spørje om lov til å ta noko? Det er i så fall ganske rart, synes eg.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #13 Skrevet 19. mars 2012 For det første kunne du tatt dette kort og forklart at du er avhengig av ingefærøl for å holde kvalmen borte nå som du er gravid. Han vil også ha, hele tiden, men denne gangen var det ikke nok til begge. Han sa du var egoistisk. Det er han som er egoistisk. Kjøp ingefærtabletter eller noe annet med ingefær han ikke liker, så kan han skaffe ingefærølen selv.
Frenzia Skrevet 19. mars 2012 #15 Skrevet 19. mars 2012 Ligner litt på den historien med han med zebra-truse... Litt...
silje1989 Skrevet 19. mars 2012 #17 Skrevet 19. mars 2012 Ligner litt på den historien med han med zebra-truse... Litt... link?
silje1989 Skrevet 19. mars 2012 #18 Skrevet 19. mars 2012 Dette må jo være tull!!! ehh, hvorfor det?? hu hadde vel ikke skrevet det her om det ikke var sant!!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #19 Skrevet 19. mars 2012 Dette må jo være tull!!! ehh, hvorfor det?? hu hadde vel ikke skrevet det her om det ikke var sant!! Haha! Du er ny her inne eller?
Frenzia Skrevet 19. mars 2012 #20 Skrevet 19. mars 2012 Ligner litt på den historien med han med zebra-truse... Litt... link? Som jeg sa, ligner _litt_. Men egentlig ligner den ikke i det hele tatt, i hvert fall ikke i innhold, jeg fikk bare litt assosiasjoner, pga rundtomtøysogtullsvada. Men her er linken: http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php?/topic/138883902-redir/
Navle-lo Skrevet 20. mars 2012 #21 Skrevet 20. mars 2012 (endret) Menn er enkle dyr. Dette blir for mye svada og snakk. Hold deg til stikkord, kvalm - snart tomt - kjøpe mer i morgen. Endret 20. mars 2012 av Navle-lo
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #23 Skrevet 20. mars 2012 Jeg forventer at folk spør før de forsyner seg med mine private ting. Hvis jeg setter frem noe på bordet, er det selvsagt at det bare er å forsyne seg, men jeg snakker om i mine skap og sånt... Jeg forventer også at folk spør om det er greit før de gir bort mine ting til andre, selvom det er snakk om et eple eller 3pk kjøttdeig. Hvis naboen ringer på og spør etter noe, så syns jeg ikke besøket mitt skal avgjøre om mine ting skal gis/lånes bort. Jeg ordner alltid i stand kaker/noe spisbart og serverer kaffe/drikke når jeg får besøk, jeg ser på det som naturlig. Spiser jeg noe, spør jeg alltid "vil du ha?". Men nå er jeg gravid. Jeg er sykt kvalm hele tiden, og det eneste som hjelper, som jeg har funnet hittil, er ingefærøl. Syns det smaker grusomt, men det hjelper på kvalmen. Jeg tar meg en skvett i ny og ned når jeg kjenner magen skal "lage bråk". Og samboern min ber om å få hver gang. Jeg har forklart at dette er en slags medisin for meg, og at jeg ikke kan gi bort hver gang jeg skal ha dette, for da har jeg ikke noe igjen neste gang jeg trenger det. For all del, jeg kan jo kjøpe mer, det er ikke noe problem, det er prinsippet det er snakk om. Han spør ikke om han kan få en pille Postafen når jeg tar dette, som også er en medisin (som jeg ikke ønsker å ta for mye av), så hvorfor skal han drikke/spise opp den andre medisinen? I går sa jeg nei, fordi det er lite igjen, og jeg får ikke kjøpt mer midt på natta natt til en mandag. Da ble han sur og kalte meg egoistisk, og satt og furtet lenge i sofaen. Er jeg virkelig så egoistisk som faktisk vil ha "medisinen" min for meg selv? Han ser jo jeg omtrent brekker meg av dette, så jeg sitter ikke akkurat å koser meg foran han. Dessuten har vi jo annen brus han kan ta om han har lyst på.... Er jeg egoistisk? Må samboeren din spørre deg om å få ta mat?? Greit nok med det ingefærølet at kjedelig at det blir tomt men her høres det jo virkelig ut som du bestemmer over alt som er i skapene hjemme hos dere. Syns derfor du høres egoistisk ut ja og veldig sær når det gjelder "mitt og ditt".
HeltAnonym Skrevet 20. mars 2012 #24 Skrevet 20. mars 2012 Bruker gjestene dine å gi naboene dine epler og kjøttdeig fra kjøleskapet ditt? Hvorfor? Må samboeren din spør om han kan ta noe fra skapene? Hva har dette med problemet ditt å gjøre? Hva mener du? Løsninga på problemet er at dere kjøper inn mer ingefærøl, og passer på at det ikke blir tomt. Samboeren din trenger heller ikke bli sur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå