Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 Har vært veldig sliten i et års tid og har slitt med både hodepine, vond rygg, høyt blodtrykk og øresus samt anspent nakke. Har sjekket ut at alt er ok med hodet via mr og blodtrykket har stabilisert seg da jeg bruker en mild blodtrykks medisin. Har hatt veldig mye stress og anstrengelser i hverdagen min med 3 små barn og full jobb som krever sitt. Har vært til øre/nese/hals med øresusen (duren), men de finner ikke noe unormalt der). Har vært til akupressur og til kiropraktor med både rygg og øreduren, samt anspentheten i nakke. Ryggsmertene sier legen og fysioterapeut skyldes muskulære årsaker, men det blir ikke bedre selv om jeg trener ryggen hjemme og er aktiv turgåer og i svømmehall. Jeg er litt overvektig og merker at jeg er veldig stiv og støl om morgenen, men som går seg noe til utover dagen. Kjenner noen ganger vondt i knær og føler at muskulaturen i hele kroppen "knirker". Er redd for at det kan være noe revmatisk som jeg har fått, men har ingen tegn til betennelse eller hevelse noe sted. Legen vil ikke sende meg til røngten for ryggen, da hun sier de ikke vil finne noe der. Men det er da ikke normalt å ha så vondt i ryggen over så lang tid som jeg har hatt og "bare" skylde på lite trent muskulatur? jeg er redd for at det kan være noe mer som legen overser. Men føler meg som masekopp som til stadighet kommer til legetime om dette. Hva skal man gjøre?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #2 Skrevet 20. mars 2012 Øk intensiteten på treningen, gå ned noen kilo i vekt, og ikke kjenn etter hele tiden. Drikk mye, ta omega-tilskudd, spis sunt og sØrg for at du får nok sØvn. Ved intens trening utlØser masse deilige endorfiner som virker smertelindrende og som gir energi og overskudd. Vondt mens man trener, men deilig etterpå..
Har to nydelige jenter Skrevet 20. mars 2012 #3 Skrevet 20. mars 2012 Muskelsmerter i rygg kan gi ufattelige smerter! Jeg har selv slitt med ryggen i over 6 år nå, og det er ikke noe "farlig" galt, kun muskler som overarbeider og lager mye krøll....
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #4 Skrevet 20. mars 2012 Dess mer du tenker på plagene dine, dess større blir de.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #5 Skrevet 20. mars 2012 Ryggvondt er da vel en av de vanligste plagene som finnes i Norge. Mange har det gjennom hele sitt voksne liv. At det skal være noe alvorlig er da ikke sannsynlig i hele tatt. Virker jo som at du har vært hos doktoren for alt mulig rart, og hvis doktoren sier det ikke er noe farlig, så er det vel neppe det. Han er tross alt fagmann på området.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2012 #7 Skrevet 20. mars 2012 "Har hatt veldig mye stress og anstrengelser i hverdagen min med 3 små barn og full jobb som krever sitt." DER her du årsaken til alle dine "plager"!!!!! Ryggsmerter er helt vanlig og som oftest helt ufarlig. litt vonde knær, en kropp som er stiv og støl og knær som knirker er også HELT normalt, men akk så frustrerende. Det eneste som hjelper er å ta hensyn til deg selv, spis sunt, lev regelmessig og tren masse. Litt ryggøvelser, en kveldstur og en litt svømming er ikke nok. Kroppen vår er skapt for å være i bevegelse - ikke for å være i ro. Og å sitte er egentlig det verste du kan gjøre:) Du må roe ned tempoet. Gå ned i stilling om nødvendig. Finn en bedre fordeling av oppgaver med mannen din, lei inn hjelp i huset for å avlaste deg etc etc. Sett av tid til deg selv og til trening. Verden går ikke under av at du tar LITT mindre ansvar for alle andre og steller litt pent med deg selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå