Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 Og det gjør ikke mannen min heller! Når det er sovetid for babyen er hyling fra ende til annen uansett hvor trøtt babyen er. Ingenting hjelper. Ikke byssing, ikke trøst, ingenting. Det ender med at babyen blir overtrøtt. Jeg gruer meg til hver gang jeg ser klokka begynner å nærme seg trøtt tid for da er det i gang. Hva skal vi gjøre? Vi har prøvd alt!
Koala *g07* Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 Hvor gammel er babyen? Har dere prøvd litt rutiner rundt leggingen? Har en rolig stund rett før tiden er inne. Legge før du vet den er helt trøtt. Er det slik uansett når babyen sover?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 Babyen er 5 mnd. og har prøvd rutiner lenge og det er uansett når tid på døgnet babyen skal sove
Koala *g07* Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 Kan det være noe som plager babyen da? Hvordan er det på trilletur?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 på trilletur kan babyen sove i timesvis, men jeg kan ikke gå turer hver gang den skal sove og ikke orker jeg å gå turer hele natta heller. Vet ikke om gulping plager babyen. Plager meg hvertfall siden også er gulp fra ende til annen
Koala *g07* Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 Men legge i vogn på dagtid må jo lette noe på sovingen. Skjønner jo at det ikke lar seg gjøre å trille natta igjennom. Men noen ganger er det bare å måtte stå i det for en periode. Gulping kan jo gi halsbrann, og da er det ikke rart babyen ikke vil ligge. Er det snakk om mye gulping da?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #7 Skrevet 19. mars 2012 Det er gulping konstant, men ingen i helsevesenet gidder å høre på meg. Nå griner jeg og
Koala *g07* Skrevet 19. mars 2012 #8 Skrevet 19. mars 2012 Huff føler med deg. Minsta mi hadde kolikk de første mnd her. Er snart 4 mnder. Og som alene om ansvaret satt jeg ofte midt på natta og gråt sammen med henne. Man blir så sliten. Du får prøve å presse på dem. Gir du tillegg, eller ammer du? Min erfaring var at det var voldsomt med gulp etter NAN. Prøvd andre typer?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #9 Skrevet 19. mars 2012 Jeg gir mme for jeg hadde ikke melk. Ho får HIPP for ho gulper ENDA mer av NAN og Collett
Lillchris Skrevet 19. mars 2012 #10 Skrevet 19. mars 2012 Bruker babye smokk eller koseklut? Det er hvertfall en stor trøst her hjemme. Og dersom babyen gulper en del, legg en stor pute under madrassen hans slik at han blir liggene litt oppover, det kan hjelpe veldig. Og husk å la babyen rape etter kveldsmåltidet dersom du har begynt å gi grøt, gi det om morgenen i stedet for på kvelden for hos noen babyer kan fast føde gi vondt i magen den første tiden. Masse lykke til
Gjest Ziva Skrevet 19. mars 2012 #11 Skrevet 19. mars 2012 Sikkert dagens dummeste forslag men det får så være. Har du prøvd sånn bamse som lager hjertelyd. Legg den ved siden av babyen i sengen. Eller hva med å lage sengen trangere slik at babyen kanskje føler seg tryggere.
SurreGuri Skrevet 19. mars 2012 #13 Skrevet 19. mars 2012 huff og huff, skjønner frustrasjonen din! har hørt at noen svelger mye luft- og tror det skal finnes noen andre typer flasker? Ei jeg kjente hadde et barn som gulpet konstant, de brukte noen spesial flasker som hindret babyen i å svelge lufta i flaska..eller kanskje dette er gått ut av "mote" kanskje di har noen bedre alternativ nå?
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 19. mars 2012 #14 Skrevet 19. mars 2012 Barnet er ikke sulten da tror du? i og med at hun gulper mye så er jo matbehovet deretter å? Hadde tantebarn (tvillinger) som slet med dette og det ordnet seg ikke før de klarte å begrense gulpingen. var et pulver (enfamil???) som kjøpes på apotek som en blander i mme. det danner da et "lokk" i magen som hjlper til å holde maten nede. er kanskje verdt et forsøk?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #15 Skrevet 19. mars 2012 Har vært hos hs nå og fortalte om problemene. Ho fikk også høre den hysteriske kveldsgråten for den kom på hs etter vaksiner og ho var trøtt. Nå har jeg fått time hos barnelegen neste tirsdag! Endelig!!
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 19. mars 2012 #16 Skrevet 19. mars 2012 Krev å bli utredet for refluks! Frem til du kommer deg til legen kan du prøve å legge et par bøker under beina på hodeenden på senga. Har ungen refluks gir det verre smerter å ligge helt flatt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå