Gå til innhold

Hvilke yrker kan gi inntekt på 650 000?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke yrker kan en tjene 650 000 ca og oppover i? Noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I begynnerlønn -> ikke så mange vil jeg tro.

Etter noen år med ansiennitet -> sivil ingeniør, lege, sivil økonom, overbetalt megler etc, etc.

Skrevet

Mannen min er selger og tjener over dette. Ingen utdannelse, men et talent innen sin bransje.

Selv har jeg bachelor innen økonomi, men tjener halvparten. Fordelen min er fast lønn, han har provisjon.

Skrevet

Etter noen år med ansiennitet -> sivil ingeniør, lege, sivil økonom, overbetalt megler etc, etc.

Hvorfor skriver du overbetalte meglere? Du kjenner tydeligvis ikke denne bransje, og jeg lar meg povosere;) vet du at utdanelsen tar 5 år , inkl praksisen. At det er noen få prosent som tjener veldig mye, at det er et konjukturyrke, der du til tider jobber ræva av deg for luselønn, at snittlønnen er rundt 350 ' tusen i Norge, at du jobber sent og tidlig, folk krever at du stiller opp 24/7... Osv.. Jeg har mange års erfaring, og tro meg beregner du timeslønnen, er ikke den veldig høy...

Skrevet

Hvorfor skriver du overbetalte meglere? Du kjenner tydeligvis ikke denne bransje, og jeg lar meg povosere;) vet du at utdanelsen tar 5 år , inkl praksisen. At det er noen få prosent som tjener veldig mye, at det er et konjukturyrke, der du til tider jobber ræva av deg for luselønn, at snittlønnen er rundt 350 ' tusen i Norge, at du jobber sent og tidlig, folk krever at du stiller opp 24/7... Osv.. Jeg har mange års erfaring, og tro meg beregner du timeslønnen, er ikke den veldig høy...

Slenger meg på denne Mrs. Smith. Meglere blir satt i bås pga høykonjukturene og noen enkelte ansatte som gir veldig uttrykk for status. Jeg er hun som er gift med en selger som tjener over 650 000 i dag. Han forsøkte seg som megler for noen år siden. Vet du hva? Maken til ubekvemt arbeid. Dette var midt i finanskrisen. Han kjørte rundt i en Toyota til 10 000 kr og jobbet ALLE dagene i uka. Hvis noen ringte ang et mulig varp som f .eks småbruk med hestehold, måtte han bare slenge seg i bilen og droppe familiemiddager og det som var. I dag har han en jobb med høyere lønn, mer fleksibilitet, gode ferier og fri hver helg. Så veldig atteraktivt er ikke dette yrket, selv om det i perioder gir god avkastning og er veldig spennende for de som har interessen.
Skrevet

Ja vet ! Jobbet som megler i 5 år, men måtte slutte da jeg fikk barn, det er faktisk et veldig utakknemlig yrke. Startet også når markedet var dårlig og jobbet masse for luselønn, når markedet var bra så tjente jeg rimelig godt, men snittet på årene tilsammen var ikke veldig bra, kanskje 400' i året i llangt over 100% stilling.

Og ja der er noe sleipe åler i denne bransjen også..

Skrevet

Ikke alle meglere har 5 års utdanning, noen har kun interne kurs/skoler.

Og mange Er overbtalte.

Skrevet

Egentlig alt innen salg.

Skrevet

Ikke alle meglere har 5 års utdanning, noen har kun interne kurs/skoler.

Og mange Er overbtalte.

Nå må alle ha utdannelse, som en overgangsordning trengte meglerne kurs i tillegg til praksisen de allerede hadde..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...