Gå til innhold

Er så lei..


lovelyme

Anbefalte innlegg

Denne kvalmen begynner å bli drøy.. Er uke 13 nå og kaster fremdeles opp.. Sist var jeg dårlig hele svangerskapet.. Vil ikke det en gang til.. Noen tips eller råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

spise lite og ofte! jeg var også konstant kvalm første gang og det eneste som hjalp var drikke vann hele tiden spise druer og mandler og jevn spising. Viktig å hvile også, sliten = kvalmere. Andre gang ga det seg når jeg var 5-6 mnd og denne gangen 10 uker, så ikke ladeg skremme av de som sier det blir værre for hver gang om du er kvalm i svangerskapet. jeg synes også ingefær-te hjelper også kjøpte jeg noen akkupressur armbånd på helsekosten. Håper du også erfarer at det gåt over etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spise lettfordøylig mat som saltkjeks, mariekjeks, frukt som meloner, jordbær, blåbær, bringebær.. Drikke så mye du kan så du ikke blir dehydrert.. Drikke doven cola.. har også hørt at ingefær skal hjelpe mot kvalme og urolig mage.. Det kan du enten kjøpe fersk i matbutikken og ha i maten du spiser eller i te. Du kan også få i tablettform på apoteket =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke noe spesielt som fungerte sist.. Akupunkturarmbånd prøvde jeg sist da hadde det null effekt. Ingefær te har jeg prøvd denne gangen også uten særlig hell.. Ikke lett å småspise med dårlig matlyst og kvalme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg har hypermesis denne gangen også, ved første mann varte det nesten heile svangeskapet.. så forventer ikke at det gir seg noe før denne gangen heller. Er bra slitsomt å gå rundt å være såååå kvalm og kaste opp..

 

Men det som funker bst for meg, er:

 

sove til langt ut på dagen.. ( er oppe å hjelpe til i halv 8 tiden med å få litsjmor i tøyet og ut døra. så spiser jeg en liten youghurt på sengekanten før jeg sovner igjen til ca kl 12. )

 

Så står jeg opp, spiser knekkebrød, med noe som frister. eller brødskive.

 

Så tar jeg det veldig med ro. drikker lidt te.. ( den må være koffeinfri, ellers spyr jeg med en gang! )

 

og så gir kvalmen seg ca. i 13 tiden..

 

men om jeg ikke huske å slappe masse av resten av dagen også så ligger jeg rett ut igjen :(

 

( prøvde en liten uke å se om det bare var tilvenningssak det med å faktisk komme igang og gjøre litt, men da endte det med sykehusopphold for min del.. så må nok bare smøre oss med tålmodighet! )

 

Men ja, jeg er ganske lei nå jeg også! men veit at det kommer til å bli så verdt det når jeg får holde min lille baby i armene <3 og det er det som holder motet oppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er vanskelig å spise, men prøv allikevel. holdt på å spy når jeg så oppramsing av melon osv over her-søte ting har hatt motsatt effekt for meg. ryvita knekkebrød som er litt salt liker jeg å spise. Jeg definerer ikke meg selv som kvalm nå siden jeg hadde hypermesis de to andre gangene, men jeg blir uggen om jeg ikke spiser hver 2-3 time bittelitt nå også. har også hatt akutt spying pga lukter osv, men så lenge det er sjelden så.... Uff vet så godt hvordan du har det! utrolig slitsomt. Jeg vet noen har fått hjelp av akupunktur med nåler. jeg prøvde det i svangerskap 2 men det hjalp ikke for meg desverre. lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter fremdeles med kvalme og oppkast og det er slitsomt. Det som hjelper meg er ryvita knekkebrød og mandler. Kaffe hjelper også, men der er jeg veldig forsiktig. Er ikke så glad i kaffe.

 

Mitt problem er at hvis jeg ikke spiser ofte nok så blir jeg kjempekvalm, og innimellom når jeg forspiser meg så blir jeg kvalm da også! å spise lite får jeg bare ikke til.

 

Søvn hjelper godt, men det blir helst i helgene, da slipper jeg å stå opp å hjelpe til med guttungen før mann og sønn går på jobb og i barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...