Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 Skal til frisøren på onsdag og har lyst å lysne håret litt. (ikke bli blond) Men i fjor sommer var jeg til en frisør som totalt ødela håret mitt! Skulle farge det i mørkblond/lysebrun farge og gikk ut med nesten svart hår. Når fargen ble utvasket ble det ROSA!! Går nå til en kjempeflink frisør og har endt opp med en sjokoladebrun farge. MItt eget hår er egentlig mørkblondt til lysebrunt. Føler etterveksten min ser grå ut og håret mitt vokser så sinnsykt fort at jeg syns det blir håpløst å drive å farge det hele tiden. Vi derfor prøve å lysne det litt så det kan bli nærmere min farge så jeg slipper å gjøre det så ofte. Men lar det seg gjøre uten å bli rødlig/rosaaktig igjen? Og må det taes i flere omganger kanskje?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 Å lysene et farget hår er en stor prosess som dessverre få kunder vet (og frisører også tydeligvis) når man lysner håret så kommer Etterhvert hårete undertoner fram. De er gyldne,røde,orange eller gule alt ettersom hvor lys/mørk man er i sitt eget hår og i det fargede håret. Jeg vil anbefale og gjøre der litt gradvis,det tror jeg du blir mere fornøyd med. Kanskje ved å legge foliestriper i det,så blir det gradvis lysere. Man korrigerer også fargen med en minicolor hvis den ikke lir helt som ønsket med en gang . Så til det du spurte om nei man kan ikke lysne et hår uten at de røde,orange eller gule fargene kommer fram,men man bruker minicolor med motfarger for å korrigere etterpå. (dvs blir fargen for orange bruker man blå) Jeg tror kanskje den forrige frisøren din hadde glemt noen trinn i fargelæren...
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 Takk for flott svar! Ja, det tror jeg også hun hadde! Begynte å grine av hele greia! Hun jeg går til nå er kjempeflink, og den eneste som får lov å røre mitt hår etter noen uheldige turer hos forskjellige frisører. Hehe Men da får vi gjøre det trinnvis, så blir det nok bra til slutt. Er ikke snakk om å lysne det så mye, bare litt så man kanskje ikke ser etterveksten fullt så godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå