Gå til innhold

Dra i bhg med forkjølelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man sende barn i bhg med forkjølelse? Ho har kraftig hoste og mye snørr, men ikke feber. Ho har våknet flere ganger i natt av hosten og ho virker litt sliten. Når jeg spør ho så vil ho verken være hjemme eller i bhg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har jo "lov" til å sende henne, men jeg hadde ikke gjort et. Ikke når hun virker sliten og uopplagt. Hun kan jo ikke bestemme det selv, du må avgjøre om hun er frisk nok

Skrevet

Selvsagt kan barn sendes i barnehagen med forkjølelse, det som blir avgjørende her er jo allmentilstanden. Om allmentilstanden er sånn at hun ikke klarer tempoet i barnehagen burde barnet være hjemme uansett hva som forårsaker dårlig allmentilstand.....

Skrevet

har hun vært våken mye i natt, og hoster mye ville jeg holdt henne hjemme.

Skrevet

Forkjølelse er ikke noe "problem", men allmentilstanden må være bra. Det høres ikke ut som om den er på topp, så da blir det hjemmedag.

Skrevet

Tenk at dei er mye ute i tillegg. Er man litt dårlig, da er man som regel lite aktiv ute og fryser som er jo ikke bra når man ikke er frisk å begynne med.

Skrevet

Barnets allmenntilstand må være god, litt snørr og hoste bør barnehagen tåle, men visst formen ellers ikke er på topp har ikke barna noe å gjøre i barnehagen. Tempoet i barnehagen er ofte høyere enn hjemme og barna må kunne være med på de daglige rutinene som å være ute, være i aktivitet, på tur, spise osv..

Husk også at personalet blir smittet om dere sender syke barn og det er alltid begrensede midler til vikarbruk. Slik jeg ofte ser det er det ikke rart at personalet er mye syke, når foreldre ofte sender alt for syke barn i barnehagen eller de kommer tilbake alt for tidlig etter sykdom.

Men jeg pleier alltid å si til foreldre som kommer på morgenen og ikke vet om barnet burde være hjemme at vi prøver og ser hvordan det går, så er jo foreldre alltid bare en telefon unna visst formen skulle bli verre eller man ser at det ikke er greit å være i gruppa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...