Gå til innhold

Lavkarbo, maks 1500 kcal om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest meg opp om lavkarbo, og begynner i morgen. Hvordan høres 1500 kcal om dagen ut? Skal ned ca 40 kilo.. Mye...:(

Hvor mye tror dere jeg kan gå ned på fire måneder på det kostholdet? Håper på 20 kilo innen sommeren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ikke telle kalorier og spise lavkarbo!

Gå inn på lavkarbo.no og les der.

Jeg gikk på lavkarbo før jeg ble gravid igjen, gikk ned 15 kg på ca 3-4 mnd.

Jeg gikk på ketolysedietten, bare 15 karb om dagen, og noe man ALDRI skal gjøre over lang tid!

les masse før du starter, og om du vil kan jeg hjelpe deg. Sitter med masse info samlet.

PS: Du er ikke gravid?

Skrevet

Send meg melding om du vil, så kan vi hjelpe hverandre. =)

Skrevet

Har du lest deg opp på lavkarbo eller har du lest deg opp på lavkalori? På lavkarbo skal jo ikke kalorier telles, med mindre du velger å gå en blanding mellom lavkarbo og lavkalori, men da havner du neppe i ketose (som gjør at du forbrenner mest og går raskest mulig ned). De fleste er i ketose når de spiser mellom 15-20 karbohydrater om dagen, noen er det også ved 30 +. Det er noe som varierer fra person til person, men det må man selv erfare.

Fullt mulig å gå ned 20 kg. på 4 mnd. hvis du har såpass mye du skal gå ned. Men så må du huske på at det må legge om livsstilen din helt, så hvis du lever glade dager etter å ha gått ned et visst antall kilo, vil de komme like raskt på, om ikke noen ekstra kilo også.

Du bør kanskje lese litt mer.

Skrevet

Jeg har kjøpt bøker og leser på lavkarbo forumet hver dag. Jeg går dessverre ikke ned i vekt om jeg ikke teller kalorier, selv ikke i ketose. Testet ut dette i fjor, og etter fire måneder i ketose hadde jeg gått OPP i vekt. Ble så demotivert at jeg kutta ut hele greia. Nå her jeg lest enda mer, og også begynt å trene. Mye av grunnen til at jeg vil spise lavkarbo er fordi jeg får så vondt i magen av raske karbohydrater og sinnsykt søtsug hele tiden. Klarer ikke å hode meg unna søtt.

I fjor spiste holdt jeg meg helt unna sukker i fire måneder. Angrer på at jeg begynte å spise det igjen :S

Skrevet

Ut ifra det du skriver, vil jeg på det sterkeste anbefale deg å gå ned i vekt uten lavkarbo. Som andre her har skrevet, så bør ikke lavkalori og lavkarbo kombineres. da forsvinner liksom hele poenget med lavkarbo bort.

Begynn å trene, helst 3 ggr i uka.

1 x kondisjon -og du må bli ordentlig andpusten, sånn at du ikke orker å holde en normal samtale.

2x styrketrening. Kan gjøres hjemme i stua. Lag deg et treningsopplegg med de store muskelgruppene, med 12-15 rep x3.

Du må jo ikke spise så mye av raske karbohydrater selv om du ikke går på lavkarbo. Det beste er jo langsomme uansett kosthold.

Dersom du trener, trenger kroppen karbohydrater for at kroppen skal få fullt utbytte av treninga.

å gå ned i vekt er ikke noe hokus pokus- det er et meget enkelt regnestykke: Forbrenne flere kalorier enn man inntar.

Kanskje vanskeligere i praksis enn i teorien, men det handler om selvkontroll.

Anbefaler deg egentlig å bestille en time hos en ernæringsfysiolog for å få tips til hva og hvor mye du bør spise. Du virker for meg en smule uvitende. Ikke for å være frekk, det er kun ment som hjelp.

Lykke til.

Skrevet

Noen kan gå ned i vekt med lavkarbo uten å telle kalorier, jeg er ikke en av dem.

Og når du skal få i deg alt det fettet og samtidig telle kalorier så blir det bedrøvelig lite mat var min erfaring.

Jeg sverger selv til en karbohydratredusert versjon av Grete Roede. Altså sunn mat i riktige mengder, og jeg har god nytte av å redusere brød og bytte ut ris og pasta med fullkornstyper.

Veldig mange som skryter av lavkarbo, men de langt fleste som går på det har ikke noe ønske om å leve uten brød, pasta, poteter og frukt resten av livet. Da er det dømt til å mislykkes i lengden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...