Gå til innhold

Dagens utfordring: hva slags tre er dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Siklerotte
Skrevet

Jeg forsøkte å google, men ble egentlig ikke så mye klokere. Det kunne kanskje ligne litt på appelsintre, men jeg synes samtidig ikke at det ligner helt, for der ser blomstene mye mindre ut.

Noen som vet?

post-694363-0-32342100-1332107477_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får ikke klare bilder så desverre håpløst å se.

Men hva sånn japansk blomstertre av et eller annet slag.

Gjest sug lut
Skrevet

Det er et Pent Tre. Evt et Veldig Pent Tre, av arten Nydelige Trær Med Blomster.

Skrevet

Japansk kirsebærtre var det jeg tenkte på.

Gjest sug lut
Skrevet

Japansk kirsebærtre var det jeg tenkte på.

Har ikke de mindre luft mellom blomstene, mer sånn tett sky av blomster? Disse var så delikate fordi det var mulig å se hver enkelt blomst, synes jeg.
Gjest Siklerotte
Skrevet

Nei, det ser ikke ut som et japansk kirsebærtre, dessverre. Jeg vil vite! Veldig, veldig, veldig fint tre (jeg forelsket meg).

Gjest Siklerotte
Skrevet

Får du ikke sett bildene større? Hm, merkelig, det fungerer her. Er ikke akkurat speilreflekskvalitet, men tydelig nok for mine øyne.

Skrevet

Jeg tenker nok det er Magnolia :)

Japansk kirsebær ser helt annerledes ut :)

Skrevet

Ble bare veldig kornete når jeg forstørret de på samsungen.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Ja, det ser ut til å være en match. Takk, jeg har lyst på!

Gjest amandine
Skrevet

Det er en magnolia, ja! Den kan du fint ha om du ikke bor i de mest hardføre delene av landet, iallefall. Her på vestlandet finnes den i mange hager, og er helt nydelig når den blomstrer på nakne grener tidlig om våren. Står på lista mi, enn så lenge smugkikker jeg på naboens...

Gjest Siklerotte
Skrevet

Det er nok fint klima for et slikt tre her, så jeg vurderer å få plantet et. Kanskje ikke i år, men til neste år? Eller, når bør man helst plante trær? Jeg fant akkurat ut av at treet eksisterer, så jeg har ikke fått satt meg så veldig inn i det enda.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Engang stjal jeg et magnolia tre (vet det er fælt, men stjal det fra naboen som var kjipt og jeg var 16 og rebell) jeg dro det opp med rota en relativt fuktig mai kveld og jeg tok det med til mamma og gravde hull i jorden og plantet det der. Det gikk over all forventning og står der ennå. (mamma er ikke naboen til han bestjålede det er det pappa som er, hvis ikke hadde det vært lite gjennomtenkt)

Det er lyserosa blomster på og står et sted med mye sol:) så de er visst noen fightere av noen trær!

Skrevet

Mamma har et sånn i hagen og hun bor rett utenfor Oslo. Veldig fint når det blomstrer.

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Engang stjal jeg et magnolia tre (vet det er fælt, men stjal det fra naboen som var kjipt og jeg var 16 og rebell) jeg dro det opp med rota en relativt fuktig mai kveld og jeg tok det med til mamma og gravde hull i jorden og plantet det der. Det gikk over all forventning og står der ennå. (mamma er ikke naboen til han bestjålede det er det pappa som er, hvis ikke hadde det vært lite gjennomtenkt)

Det er lyserosa blomster på og står et sted med mye sol:) så de er visst noen fightere av noen trær!

Er det bare jeg her i verden som ikke blir klepto på fylla.

Må si magnolia tyveri kommer høyt opp på listen over awesome klepto historier jeg har hørt.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Hehe, jeg blir ikke klepto på fylla nå lenger, sømmer seg visst ikke etter fylte 20 og med avkom...

Men jeg har hatt mine øyeblikk ja, og isteden for klassiske ting å stjele som handlevogner, mercedesstjerner har jeg heller tatt ett fint tre og et skilt der det står Julies gade fra Danmark som henger på soverommet mitt. Utenom dette er jeg helt CLEAN!!

Gjest Tullmusa83
Skrevet

En jeg var russ samtidig med våknet med diplomis damen i senga komplet med betonkloss og alt.

Skulle likt å sett den turen hjem jeg. Eskimonica er jo ikke akkurat liten og lett.

Skrevet

En venninne av meg hoppet over en innhengning og stjal et juletre. Men nesten hjemme fikk hun litt fyllangst for å bli tatt, så hun tenkte hun skulle fjerne bevis. Så hun tok av seg skoa og kastet dem inn i en snøhaug, og våknet dagen etter med et billig og mishandla juletre, og ett par Ecco vintersko mindre.

Jeg har ikke ord for den enorme respekten jeg fikk for venninna mi etterpå! Jeg har i ettertid aldri hørt råere fyllehistorie.

Skrevet

Søsteren min syns det verste ved å bo nesten midt i Oslo sentrum sånn at alle kom på nachspiel til dem var at alle hadde med seg så mye skrot. De hadde på det verste et kott fullt av ting de ikke ante hvordan de skulle bli kvitt. Bla en sånn diplomisdame som en over beskrev.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...