Gå til innhold

Jenter-kan dere vær så snill å svare meg ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er selvfølgelig litt inne overalt over google.no

Så leser jeg om ultralyd i uke 16.

Har lest mange plasser nå at de har fått INNVENDIG ultralyd?

Fikk helt vondt i magen?

 

Tror dere jeg må det imorgen? Hva er normalt?

 

Guri ble litt nervøs her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva som er normalt, men jeg fikk innvendig ultralyd i uke 8. Da sa legen at dette er noe man gjør når det kan være vanskelig med ordinær, i mitt tilfelle fordi det var tidlig i svangerskapet, kan være mange andre årsaker.

Og om du må det, så er det ingenting å være engstelig for! Det var overhodet ikke vondt eller ekkelt, og jeg var mest opptatt av å se på skjermen for å se hva som skjulte seg der inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.

Kanskje greit å være forbredt på det også?

Jeg har litt magefett og har hørt det kan skape litt vanskeligheter hvis babyen er liten.. Men nå er jeg i uke 16, eller etter legen uke 17. Så jeg håper de prøve utvendig først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro det er utvendig ul. Jeg var i uke 14, og da var det innvendig. Men han mente det var litt vanskelig å komme til fordi livmora var såpass høyt oppe. Uansett, det er ikke hverken vondt eller skummelt med innvendig ul! :) Lykke til, det er herlig å få se lillegull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guuuuriiiii :) Første gang jeg må vise frem intimsonen. Men vi må vell bare bli vant det nå som vi er gravide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det utvendig i uke 13+3. Gikk fint ann å se alt :) har også hatt innvendig i uke 8 og du tenker ikke over at du har "noe" inni deg :) lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt innvendig to ganger (uke 8 og 10) denne gangen og utvending to ganger (uke 7 og 12). Varierer litt etter kvalitet på ul-apperat, hvor nøye de trenger å være, magefett osv :) Er langt fra vondt og du får skifte av deg i et avlukke/eget rom, ha håndkle forran deg der nede osv. Er ganske greit, til og med mannen har vært med når jegh ar hatt innvendig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var livredd for invendig Ul, men jeg lover deg, du merker det ikke en gang! Og jeg HATER gyn undersøkelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå iallfall bare hatt utvendige ultralyder fra uke 12. Kan ikke skjønne at du må ha innvendig i uke 16 iallfall.;-) jeg har hatt innvendig UL i forbindelse med SA,og det er knapt merkbart. MEN det er jo selve "situasjonen", og ligge der i GU stilling er noe av det verste jeg vet. .!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke tenke meg at det er innvendig ul i uke 16 hvis ikke det er noe spesiell grunn til det. Tror nok du kan ta det med ro;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar jenter!!

 

Nå skal jeg hoppe i dusjen og gjør meg klar.

 

 

Snakkes ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du aldri tatt en gyn us?

Det er jo litt farlig da.. med tanke på celleforandringer spes.

Man burde ta en us. i året.

Tok min første da jeg var 15 og skulle ha p-piller

og har tatt utallige etter det... på en fant de celleforandringer

og jeg måtte coniseres. Veldig glad de fant d ut i god tid.

Du burde absolutt få utført en!

 

Innvendig ul er ikke farlig i det hele tatt :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt behov for gyn. undersøkelse med tanke på at jeg aldri har gått på p-piller eller hatt samleie med flere enn min mann. Legen mente det var helt unødvendig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :)

Men du kan ha celleforandringer selvom du aldri har hatt

sex med andre.... det er jo ingen kjønnsykdom...

Fikk sånn brev fra kreftregisteret jeg at de anbefalte at alle over 16 burde ta en us.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde gyn undersøkelse var rutine ved graviditet.. med tanke på bakterier.. Man kan få baselusker oppe i helligdommen selv om man bare har hatt seg med sin mann :) Men om legen følte det var nødvendig så er det vel sikkert greit..

 

tidlig UL er innvendig, og ordinær ul og etter det er utvendig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har heller ikke vært hos gyn før jeg ble gravid , det er fra man er 25 det er anbefalt . ble litt skeptisk selv så spurte gynekologen om d var unormalt men hun sa d var fordi jeg bare var 22 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du sikkert vært der... men jeg tok utvendig i uke 10 og er godt polstret på magen.... det var klare og fine bilder!!!! og jeg som er gammal kjærring som skal ha nummer tre pustet lettet ut for å slippe å ta av meg buksa.... så vi er nok forskjellige der ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...