Gå til innhold

Jenter-kan dere vær så snill å svare meg ?

Anbefalte innlegg

Jeg er selvfølgelig litt inne overalt over google.no

Så leser jeg om ultralyd i uke 16.

Har lest mange plasser nå at de har fått INNVENDIG ultralyd?

Fikk helt vondt i magen?

Tror dere jeg må det imorgen? Hva er normalt?

Guri ble litt nervøs her..

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva som er normalt, men jeg fikk innvendig ultralyd i uke 8. Da sa legen at dette er noe man gjør når det kan være vanskelig med ordinær, i mitt tilfelle fordi det var tidlig i svangerskapet, kan være mange andre årsaker.

Og om du må det, så er det ingenting å være engstelig for! Det var overhodet ikke vondt eller ekkelt, og jeg var mest opptatt av å se på skjermen for å se hva som skjulte seg der inne ;)

Okei.

Kanskje greit å være forbredt på det også?

Jeg har litt magefett og har hørt det kan skape litt vanskeligheter hvis babyen er liten.. Men nå er jeg i uke 16, eller etter legen uke 17. Så jeg håper de prøve utvendig først :)

Jeg vil tro det er utvendig ul. Jeg var i uke 14, og da var det innvendig. Men han mente det var litt vanskelig å komme til fordi livmora var såpass høyt oppe. Uansett, det er ikke hverken vondt eller skummelt med innvendig ul! :) Lykke til, det er herlig å få se lillegull :)

Annonse

Jeg har hatt innvendig to ganger (uke 8 og 10) denne gangen og utvending to ganger (uke 7 og 12). Varierer litt etter kvalitet på ul-apperat, hvor nøye de trenger å være, magefett osv :) Er langt fra vondt og du får skifte av deg i et avlukke/eget rom, ha håndkle forran deg der nede osv. Er ganske greit, til og med mannen har vært med når jegh ar hatt innvendig:)

Jeg har nå iallfall bare hatt utvendige ultralyder fra uke 12. Kan ikke skjønne at du må ha innvendig i uke 16 iallfall.;-) jeg har hatt innvendig UL i forbindelse med SA,og det er knapt merkbart. MEN det er jo selve "situasjonen", og ligge der i GU stilling er noe av det verste jeg vet. .!!

Annonse

Har du aldri tatt en gyn us?

Det er jo litt farlig da.. med tanke på celleforandringer spes.

Man burde ta en us. i året.

Tok min første da jeg var 15 og skulle ha p-piller

og har tatt utallige etter det... på en fant de celleforandringer

og jeg måtte coniseres. Veldig glad de fant d ut i god tid.

Du burde absolutt få utført en!

Innvendig ul er ikke farlig i det hele tatt :):)

Trodde gyn undersøkelse var rutine ved graviditet.. med tanke på bakterier.. Man kan få baselusker oppe i helligdommen selv om man bare har hatt seg med sin mann :) Men om legen følte det var nødvendig så er det vel sikkert greit..

tidlig UL er innvendig, og ordinær ul og etter det er utvendig :)

Nå har du sikkert vært der... men jeg tok utvendig i uke 10 og er godt polstret på magen.... det var klare og fine bilder!!!! og jeg som er gammal kjærring som skal ha nummer tre pustet lettet ut for å slippe å ta av meg buksa.... så vi er nok forskjellige der ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...