Gå til innhold

Samvær og 17.mai

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bf og jeg bor i forskjellige byer med en flyreise mellom. Bf har samvær hver 3.helg. Barnet begynner på skole til høsten og far har laget en plan der hans helg faller på 17.maihelgen neste år. Det er langhelg siden mandagen er 2.pinsedag. Jeg tenker det er viktig at barnet får gå i 17.maitog med klassen sin og ta del i 17.maifeiringen på skolen. Noen innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva vil sønnen selv da? Ikke at det skal være avgjørende, men litt har det jo å si.

Skrevet

Hvis barnet bare skal se faren sin hver tredje helg tror jeg faren å muligheten forlitt utvidet helg trumper et 17 mai tog.

Tenk så moro de to kan ha det i lag på 17 mai blir nok av tog i løpet av skoletida.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Når man går på skolen skal det mye til å slippe 17 mai. Her har jeg bestemt. at barnet skal gå i tog på skolen, og vil far delta er han velkommen. Ikke at han kommer, men tilbudet står der

Skrevet

Hva vil sønnen selv da? Ikke at det skal være avgjørende, men litt har det jo å si.

Nå er h*n bare 6 og det er første 17.mai med klassen neste år. Dersom h*n skal få være med å bestemme må vi vente til det nærmer seg. Jeg ville tro at h*n vil være med klassen og føle seg inkludert blant vennene. Når h*n kommer fra far etter "vanlge" helger er tilbakemld nesten hver gang at h*n ikke vil dra dit så ofte.

Skrevet

uff, den der syns jeg er litt vanskelig.. Men syns faktisk barnets tilhørlighet på skolen skal gå foran altså.. Er jo i grunn ingen fridag for barnet selv om det er det for far. Kanskje han heller kan få en langhelg en annen gang? 1.mai eller kristi himmelfart, eller pinse? En helt han normalt ikke har samvær? Slik at han føler han får noe igjen med barnet på en måte?

Skrevet

Nå er h*n bare 6 og det er første 17.mai med klassen neste år. Dersom h*n skal få være med å bestemme må vi vente til det nærmer seg. Jeg ville tro at h*n vil være med klassen og føle seg inkludert blant vennene. Når h*n kommer fra far etter "vanlge" helger er tilbakemld nesten hver gang at h*n ikke vil dra dit så ofte.

Gudene veit hvor jeg mente jeg leste "sønn":)

Uansett vanskelig dette, men hensynet til barnet må komme først:)

Skrevet

Det er jo kjekt med langhelger da. Hva med å prøve å bytte slik at faren får Kr.Himmelfartshelga?

Skrevet

Det er jo kjekt med langhelger da. Hva med å prøve å bytte slik at faren får Kr.Himmelfartshelga?

HI:

Jeg har ikke noe problem med å bytte,Saken er at jeg tenker at barnet bør få med seg viktige arrangementer i regi av skolen som 17.mai og ville ha innspill på det. Når h*n blir noe større kan h*n avgjøre selv selfølgelig. Håper det ordner seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...