Anonym bruker Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 min x og jeg har et barn sammen. Barnet er 2 år gammelt. Vi ble nylig enige om å gå i fra hverandre og jeg flytter ut til sommeren. Min x er en flott far, engasjert og deltagende fra den dagen jeg fant ut at jeg var gravid! Den store kjærligheten han har til barnet sitt og de gode omsorgsevnene hans er det som har holdt forholdet i gang siden barnet kom til verden. Han vil gjerne at barnet skal bo hos han fast, og selfølgelig vil jeg at barnet skal bo hos meg fast. Vi var på mekling og fikk beskjed om at 50/50 deling anbefales ikke for så små barn og det har vi godtatt. Sønnen vår skal uansett utfall føle seg trygg. Det er vår første prioritet! Min x har sånn halveis nå gått med på å ha barnet hos seg annen hver helg fra fredag til søndag + hver siste uke i mnd. Hva synes dere om denne løsningen ?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Så lenge barnet har et fast tilholdssted, så blir det sikkert bra. Bra dere tenker på barnets beste og ikke kjører på med 50-50. Det burde vært forbudt ved lov for så små barn.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2012 #3 Skrevet 18. mars 2012 Tror heller jeg ville gått for langhelger, eks. torsdag - mandag, og droppet den hele uken. En langhelg annenhver helg gjør at barnet får se far oftere og lengre + at en uke er lenge igjen å være borte fra deg
Annthe og gutta :) Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 Jeg hadde nok også gått for forslaget til forrige taler. Men dere ser jo lett om det fungerer, ift hvor lang tid barnet bruker på å roe seg. Høres ut som dere har en veldig god dialog, hva med langhelger to g i mnd, og at far kan komme på besøk avtalte ettermiddager i tillegg?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2012 #5 Skrevet 18. mars 2012 Har en datter på 3 og en sønn på 6. Vi har kjørt tirsdag/onsdag til søndag hos far annenhver uke siden jenta vår var to og det har funket veldig greit. Hun ble mer stresset av en ene dagen annenhver uke da hun skulle overnatte hos far en natt og så tilbake til meg. Men siden far er veldig deltagende og en meget god far (noe som ikke var tilfellet her, men som heldigvis har blitt mye bedre etterhvert), hvorfor kan ikke far ha mest tid med barnet?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2012 #6 Skrevet 18. mars 2012 De anbefaler vel at far ikke skal få bare helger, men også hverdager sammen med barnet. Leste en ekspert anbefalte å bytte etter et visst antall dager og å ha en kalender på veggen hvor man fargelegger mammadager og pappadager i forskjellige farger. Så krysser man av dag for dag på kalenderen og ungen vet når det nærmer seg bytte. Dette gir trygghet, forutsigbarhet og ro for barnet. Denne eksperten anbefalte da f.eks 10 dager hos mamma, 5 dager hos pappa, 10 dager hos mamma og 5 dager hos pappa igjen. Eller en annen fordeling som passer. Da blir det hele tiden variabelt om det er hverdager eller helger under samværet, det blir ryddig og greit for alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå