Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 Noen som har opplevd det før? Jeg er 22+0 i dag og har i det siste hatt en del ubehag i keisersnittarret fra sist fødsel, er dette normalt?
It's all about me Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Mange merker ubehag i arret siden huden ikke er like elastisk der lenger.
Mamma til gullgutt Skrevet 18. mars 2012 #3 Skrevet 18. mars 2012 Jeg vet ikke om det er normalt, men jeg har følt det samme. Vil kanskje ikke betegne det som smerter, men mer et ubehag. For min del har det vært noe bedre de siste ukene - er i uke 28 nå. Mitt snitt ble gjort i hui og hast og er ikke særlig pent. Jeg fikk også en rift i blæren. Har ikke hatt noe problemer ellers etter snittet, men mangler fremdeles følelse i området rundt snittet (4 år siden).
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 18. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 18. mars 2012 Ja, regner med det, men blir jo bekymret likevel. Takk for svar!
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 18. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 18. mars 2012 Jeg vet ikke om det er normalt, men jeg har følt det samme. Vil kanskje ikke betegne det som smerter, men mer et ubehag. For min del har det vært noe bedre de siste ukene - er i uke 28 nå. Mitt snitt ble gjort i hui og hast og er ikke særlig pent. Jeg fikk også en rift i blæren. Har ikke hatt noe problemer ellers etter snittet, men mangler fremdeles følelse i området rundt snittet (4 år siden). Ja, mitt ble også tatt i huk og hast i narkose, så er litt bekymret for at det skal ha noe å si. Mamma sitt snitt revnet på slutten av svangerskapet med min bror, det hjelper jo ikke på hodet mitt... Men det er sikkert normalt!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2012 #6 Skrevet 18. mars 2012 *sperrer opp øynene* kan det revne? Og jeg som har kunnet tenkt meg to tette..... Må man vente lenge mellom egentlig. Unnskyld for at jeg kupper tråden din HI..
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2012 #7 Skrevet 18. mars 2012 *sperrer opp øynene* kan det revne? Og jeg som har kunnet tenkt meg to tette..... Må man vente lenge mellom egentlig. Unnskyld for at jeg kupper tråden din HI.. De anbefaler ikke å bli gravid før det har gått minst et år etter keisersnitt, som regel går det bra selv om man blir gravid tidligere men siden det også kan gå galt anbefales det ikke.
Mamma til gullgutt Skrevet 18. mars 2012 #8 Skrevet 18. mars 2012 Jeg vet ikke om det er normalt, men jeg har følt det samme. Vil kanskje ikke betegne det som smerter, men mer et ubehag. For min del har det vært noe bedre de siste ukene - er i uke 28 nå. Mitt snitt ble gjort i hui og hast og er ikke særlig pent. Jeg fikk også en rift i blæren. Har ikke hatt noe problemer ellers etter snittet, men mangler fremdeles følelse i området rundt snittet (4 år siden). Ja, mitt ble også tatt i huk og hast i narkose, så er litt bekymret for at det skal ha noe å si. Mamma sitt snitt revnet på slutten av svangerskapet med min bror, det hjelper jo ikke på hodet mitt... Men det er sikkert normalt! Huff, det hørtes ikke bra ut... Men tror det er viktig å tenke at ubehaget i utgangspunktet er helt normalt. Det er jo ikke så rart at det skjer noe i arret når huden strekkes. Huden i snittområdet vil jo ikke oppføre seg "naturlig" og det det er vel kanskje derfor det oppleves som ubehagelig. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke engster meg for at snittet skal revne - og det tror jeg ikke du trenger å gjøre heller
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 18. mars 2012 Forfatter #9 Skrevet 18. mars 2012 Nei, du har nok helt rett! Takk for svar alle sammen.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2012 #10 Skrevet 18. mars 2012 *sperrer opp øynene* kan det revne? Og jeg som har kunnet tenkt meg to tette..... Må man vente lenge mellom egentlig. Unnskyld for at jeg kupper tråden din HI.. De anbefaler ikke å bli gravid før det har gått minst et år etter keisersnitt, som regel går det bra selv om man blir gravid tidligere men siden det også kan gå galt anbefales det ikke. Men er sjansen for å revne etter ettt år like liten som om du ikke hadde hatt KS?
lykkelig78 Skrevet 18. mars 2012 #11 Skrevet 18. mars 2012 Jeg har kjent at det strekker seg ei god stund, fra ca uke 22-23. Men ikke vondt. Nå i uke 28 holder jeg rett og slett på å klø meg i hjel på arret.... Jeg blir gæærn.. Er over 3 år siden mitt hastekeisersnitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå